2002-10-20, 20:16
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laroy
Eftersom du lagt ner så mycket jobb på dina forskningar så är du faktiskt värd respekt. Själv har jag inte lust eller tid att bemöta dig med allt trams utan nöjer mig bara med en sak som jag reagerade på:

" Tom Seibert, a network engineer at the Pentagon, told the Washington Post: "We heard what sounded like a missile, then we heard a loud boom."

Min fråga till chockad är därför. Hur många missiler har denna nätverkstekniker hört eller sett tidigare eftersom han kände igen ljudet?

Efter du gett fullgott svar på den frågan är jag beredd att komma med fler invändningar. :?: :?:

Laroy

Hur många missiler han hört?

Hur i hela friden ska jag kunna veta det???

Vad tror du det var som smackade in i Pentagon?
2002-10-21, 10:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Kunde just tro det. Eftersom han kände igen ljudet måste han alltså ha hört missiler tidigare eller hur? Du kan alltså inte svara på hur många missiler han hört tidigare. Förstår du nu att resten av ditt resonemang också blir ihåligt om du inte kan svara på en så viktig detalj.

Vad som flög in i Pentagon?

Svar: som hundratal andra vittnen så svarar jag Flight 77 med 58 passagerare ombord
Det fulltankade planet hade just lyft från Dulles-flygplatsen i Washington och slog ner som en gigantisk brandbomb när tusentals liter flygplansbränsle fattade eld.
2002-10-21, 10:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Synd om dig

Stackars Chockad du är ju helt befriad från minsta vett och sans.
2002-10-21, 11:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laroy
Kunde just tro det. Eftersom han kände igen ljudet måste han alltså ha hört missiler tidigare eller hur? Du kan alltså inte svara på hur många missiler han hört tidigare. Förstår du nu att resten av ditt resonemang också blir ihåligt om du inte kan svara på en så viktig detalj.

Vad som flög in i Pentagon?

Svar: som hundratal andra vittnen så svarar jag Flight 77 med 58 passagerare ombord
Det fulltankade planet hade just lyft från Dulles-flygplatsen i Washington och slog ner som en gigantisk brandbomb när tusentals liter flygplansbränsle fattade eld.

Här analyseras och avslöjas in i minsta detalj alla falska vittnesuppgifter som släpptes in i amerikanska media, om att passagerarplanet skulle ha kraschat in i Pentagon:

http://www.thepowerhour.com/postings-two/eyewitness-accounts-flight77.htm

När man har bildbevis, så står det faktiskt över vad x antal falska vittnesmål anger...

Förresten, hur kommer det sig att det endast satt 58 pers i en fulltankad Boeing som flög kust till kust?

Inte bara 77:an, utan alla dom andra tre planen hade också runt 50-60 passagerare...

Har den tanken aldrig slagit dig?

Hur kommer det sig?

Hmm...

Slog ner som en gigantisk brandbomb, säger du...

Du menar dom där retuscherade bilderna man fick se från Pentagons bevakningskamera från kraschen, där man hade lagt på effekter i efterhand för att försöka få det att framstå som om passagerarplanet hade kraschat in i Pentagon:

http://www.nerdcities.com/guardian/SeptemberEleventh/WhatHitThePentagon/explosion.htm

http://nerdcities.com/guardian/SeptemberEleventh/PlaneSize:

Filmen släpptes dessutom till allmänheten först ett halvår efter attentatet...

Varför?

Jo, för i februari i år så började sanningen om Pentagon-bluffen sippra fram:

http://www.asile.org/citoyens/numero13/pentagone/erreurs_en.htm

En brand där 30 000 liter flygbränsle är inblandat, släcks väl inte på en timme?

Dom två näst nedersta bilderna på följande länk är tagna innan fasaden rasade, vilket tog en halvtimme:

http://www.thepowerhour.com/postings/report.htm

Som du ser så är elden i stort sett släckt inom en halvtimme...

Titta på dom två näst nedersta bilderna på följande länk, vilka är tagna någon gång efter kl.09.41 då attentatet skedde och innan kl.10.08 då fasaden rasade, och jämför med den nedersta bilden som är tagen efter att fasaden rasat.

Alla tre bilderna är tagna från samma position. Hur i hela friden kan en Boeing 757 ha slunkit igenom fasaden?

Absurt...!!!
2002-10-21, 11:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Synd om dig

Citat:
Ursprungligen postat av olofj
Stackars Chockad du är ju helt befriad från minsta vett och sans.

Ge mig något exempel från den digra sammanställningen, som styrker ditt påstående.

Det räcker med ett enda!
2002-10-21, 13:03
äldre konto (old)
Ej medlem
Detta bevisar att det finns nötter som tror på allt som finns därute i cyberspace. "Chockad" har tydligen alldeles för mycket fritid och för lite vänner (förutom likasinnade cyberanarkister).
Vem vet, Hitler kanske inte utrotade judarna... Elvis såg jag på Åhlens i GBG förra veckan... Jesus var satanist.... Fan vet om Svartenbrandt sköt Palme...

detta är nackdelen internet, alla nötter får säga sin mening - även jag!

Förresten, "Chockad"; kan du inte tala om för de 58 familjer som blev med sina anhöriga i det planet att de blivit "Wallenbergade", d v s de sitter på ett hemligt fängelse nånstans så att den amerikanska regeringen får en ursäkt att leta efter terrorister

"A man who sleeps with itchy butt wakes up with smelly fingers"
2002-10-21, 13:11
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappapeter
Vem vet, Hitler kanske inte utrotade judarna...
Det gjorde han ju inte heller.
2002-10-21, 13:15
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Citat:
Vem vet, Hitler kanske inte utrotade judarna...
Det gjorde han ju inte heller.

Som sagt, alla nötter får uttrycka sig....
2002-10-21, 13:19
äldre konto (old)
Ej medlem
En mattelärare bevisade en gång två saker för mig:

1. 1+1=3

2. Att 2 parallella linjer kan korsas vinkelrät.

Slutsats: Allt går att besvisa, det handlar bara om vilken relativitet man använder. Sen att det är sant att 1+1=3 i en relativ värld betyder inte att det är sant i den man själv lever i. Det är sant att två parallella linjer korsar varandra vinkelrätt om man placerar dem på ett klot, en relativ värld, betyder inte att det är sant i min värld.
Alltså: "Chockad" lever i en värld som skiljer sig ifrån våran värld, han är, i vårat relativa spektrum, en mytoman. Men beakta att han, och detta är sant, är ett geni och en lysande journalist i sin egen lilla värld.

VSB
2002-10-21, 13:20
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappanöt

Som sagt, alla nötter får uttrycka sig....
Håller med till 100%
2002-10-21, 16:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Detta bevisar att det finns nötter som tror på allt som finns därute i cyberspace. "Chockad" har tydligen alldeles för mycket fritid och för lite vänner (förutom likasinnade cyberanarkister).
Vem vet, Hitler kanske inte utrotade judarna... Elvis såg jag på Åhlens i GBG förra veckan... Jesus var satanist.... Fan vet om Svartenbrandt sköt Palme...

detta är nackdelen internet, alla nötter får säga sin mening - även jag!

Förresten, "Chockad"; kan du inte tala om för de 58 familjer som blev med sina anhöriga i det planet att de blivit "Wallenbergade", d v s de sitter på ett hemligt fängelse nånstans så att den amerikanska regeringen får en ursäkt att leta efter terrorister

"A man who sleeps with itchy butt wakes up with smelly fingers"

Dom blev inte alls "Wallenbergade"!

Det märks att du inte ens har bemödat dig om att läsa min argumentation...OK, vi tar det en gång till då (punkt 3):

Piloten i Flight 77, "Pentagonplanet", fick kontroll över fjärrstyrningen och kunde avvärja Pentagon, dit planet var menat att fjärrstyras. Det mesta tyder på att planet senare sköts ner i Pennsylvania, i närheten av Flight 93, som också sköts ned där (se punkt 24). Vrakdelar från dessa två plan hittades utspridda över drygt 10 kilometer stort område.

Eftersom den ursprungliga planen misslyckades, så sköt man in en missil i Pentagon istället, precis på det område av Pentagon som just hade armerats, och påstod sedan att det var passagerarplanet som hade kraschat där...

Man ville att så få amerikanare som möjligt skulle dö, så därför hade man mixtrat med datorerna på flygterminalen, så att sammanlagt endast 264 passagerare flög i dom fyra Boeingplanen (ca 65 per plan), som gick kust till kust...

Pappapeter, bättre kan du...

Och snälla, blanda inte in Elvis i det här...

Du vet mycket väl, precis som jag, att han är död och begraven sedan 25 år...
2002-10-21, 16:35
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
En mattelärare bevisade en gång två saker för mig:

1. 1+1=3

2. Att 2 parallella linjer kan korsas vinkelrät.

Slutsats: Allt går att besvisa, det handlar bara om vilken relativitet man använder. Sen att det är sant att 1+1=3 i en relativ värld betyder inte att det är sant i den man själv lever i. Det är sant att två parallella linjer korsar varandra vinkelrätt om man placerar dem på ett klot, en relativ värld, betyder inte att det är sant i min värld.
Alltså: "Chockad" lever i en värld som skiljer sig ifrån våran värld, han är, i vårat relativa spektrum, en mytoman. Men beakta att han, och detta är sant, är ett geni och en lysande journalist i sin egen lilla värld.

VSB

Men det roliga är att det inte går att bevisa, från några som helst synvinklar eller relativa positioner, att det skulle ha kört in en Boeing 757 i Pentagon...

Att komma och påstå något sådant korkat är mytomani in absurdum

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in