2002-10-23, 18:34
äldre konto (old)
Ej medlem
HERREGUD!!!

Chockad!
Okay, först undrar jag varför ni gör en sååå stor grej utav det här med
flygplanen som hade 25 pers!

1) Varför skulle USA bry sig om att det skulle finnas mindre folk i planen
om de ändå så skulle spränga (skjuta laser) på WTC och döda FLERA
tusentals människor.
Hade det verkligen spelat någon roll om 20 personer mer dog???

2) Varför skulle USA göra nåt sååå IDIOTISK och döda så många av sina
egna för att starta krig mot terrorismen??? De kunde ha gjort nåt i en
mindre skala eller i ett annat land och försökt spela hjälte som vanligt.
(pentagon hade väl räckt långt och väl).

3) Chockad vet DU att USA står för 80% av jordens förorening!? Det är
just för att de tycker om att leva i LYX! Alltså de bryr sig inte om endast
4 pers ska flyga från NY till LA.

4) Bara för att det skrivs böcker och många snackar betyder det inte att
det är sant! Precis som Area51 med ufo snacket, det har kommit böcker
alla snackar men inte många tror på det!

Jag tycker inte mycket om USA själv men jag tror inte att de är så
dumma och gör nåt sånt mot sig själva.
Det gäller att tänka lite själv du vet!
2002-10-23, 19:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Eftersom du anser att det är normalt att flygbolagen kör sina fulltankade Boeingplan från kust till kust med ungefär 3-4 dussin passagerare medföljandes, så skulle jag väldigt gärna vilja veta vilka dessa flygbolag är...

Berätta gärna samtidigt också hur mycket i vinst dom går med...
AA och UL t.ex, och alla andra flygbolag. De ställer inte in en flygning för att det är liten beläggning. Detta ingår i servicen. Antalet passagerare kan enligt tidigare resonemang vara normalt för den angivna veckodagen och månaden. Jag har aldrig påsått att det alltid är så, alla dagar och alla tider. All reseföretagsamhet har sina low- och highpeaks. Det är ingenting konstigt med det! Det är bara att acceptera det! Tänk lite logiskt för en gångs skull!

Angående pengatransaktionerna kan jag givetvis inte redogöra för något, men att 36 företag var inblandade är inte så konstigt när det rör sig om ett sådant jättkomplex som WTC. Har du kontrollerat hur andra företag gick de aktuella dagarna? Kan det kanske varit en hausse på börsen?

Citat:
Apropå WTC 7-kollapsen, så är det ett typexempel på ett demoleringsjobb! Solklart!
Har du inte tänkt tanken att den kraftiga rökutvecklingen som syns kan ha berott på en explosion som just innan ägt rum...
Har du tänkt på varför dom ville demolera WTC 7?
Det går faktiskt att gräva i det där och hitta riktigt intressanta svar...
Det är ingen som påstått något annat än att det ser ut som ett demoleringsjobb. Det jag påstår är att det skedde genom en brand som pågick i 8,5 timmar (eller vad det var). Och om det nu som du skriver var en explosion precis innan som skapade rökmolnet så är du mer naiv än jag trodde. Varför skulle den sekvensen vara bortklippt då? Och varför presenterar du inge seismologiska data som stödjer en explosion i WTC7?

Citat:
Apropå skillnaderna i kollapsen av WTC-tornen, så är det just laservapnet THEL som har förmågan att förvandla allt betong till snusfint pulver som skedde med tvillingtornen.

Rök och ljudbangar finns det rikliga rapporter om kring tvillingtornens fall:

http://www.bombsinsidewtc.dk
Vart sköt de med THEL ifrån då? Hur kommer det sig att det fanns stora stycken betong kvar då? Och för övrigt har betongen ingen bärande verkan, utan pulveriserar du den så borde byggnaden bli stabilare då viketen minskar när betongdammet blåser bort.

Citat:
Det har visst hänt massor med gånger att flygplan har kört in i hus, men ALDRIG; ALDRIG har det hänt att dom kollapsar sedan efter någon timme som i New York...

Finns inte ett endaste exempel i historien...

Hmm...
Nämn då det exemplet så jag kan studera skillnaderna i händelserna. Och exemplet ska naturligtvis motsvara byggnader av samma klass.

Citat:
Titta på diagrammet längst ner, så ser du att det har skett en kraftig explosion sekunderna innan tornet rasar samman:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/1554560.stm
Exakt var i detta diagram:
[img]http://news.bbc.co.uk/olmedia/1550000/images/_1554560_collapse.jpg[/img]
ser du att en explosion inträffar innan? Det står till och med i anslutning till diagrammet en förklaring till varför diagramet ser ut somdet gör: "differences can be attributed to the short-time duration of the fault rupture responsible for the earthquake as compared with the long and complex collapse of the buildings" Det står ju dessutom i dina källor som du angav innan att de seismiska krafterna registrerades 4-5 sekunder efter det att byggnaderna börjat rasa. Kan du inte engelska? Ordet into vetdu! Ändå fortsätter du att påstå att det skedde INNAN! Du klarar ju inte ens av att citera dina egna källor!!!

Kom igen nu! Att erkänna vissa sakfel man har ibland kan stärka ens förtroende. Men att dumdristigt hålla på felciteringar av egna källor är närmast patetiskt!

Mvh Q

Med andra ord kan du hålla med mig om att det var UNDER genomsnittet, det hörde inte till vardagen att man skickade iväg 3-4 dussin passagerare
på 5 000 kilometer långa färder. Bra!

Angående penningtransaktionerna så läste du tydligen inte vad jag skrev, så jag får ta om det:

Aktieomsättningen för de kapade planens bolag, American Airlines och United Airlines, sköt i höjden med över 600% dagarna INNAN terrordåden, till ett värde av 15 miljarder dollar!!!

Dessutom var 36 andra bolag, vilka direkt påverkades av 11 september, inblandade i rekordhöga penningtransaktioner dagarna innan dåden.

Tycker du att det är normalt med rekordstora transaktioner för dom berörda bolagen just dagarna INNAN terrordåden???

Aktiehandeln dagarna innan 11 September:

http://www.spiescafe.com/news/ruppert1.htm

"September 6-7, 2001 – 4,744 put options (a speculation that the stock will go down) are purchased on United Air Lines stock as opposed to only 396 call options (speculation that the stock will go up). This is a dramatic and abnormal increase in sales of put options. Many of the UAL puts are purchased through Deutschebank/AB Brown, a firm managed until 1998 by the current Executive Director of the CIA, A.B. “Buzzy” Krongard. [Source: The Herzliyya International Policy Institute for Counterterrorism, http://www.ict.org.il/, September 21; The New York Times; The Wall Street Journal.]

September 10, 2001 - 4,516 put options are purchased on American Airlines as compared to 748 call options. [Source: ICT – above]
September 6-11, 2001 - No other airlines show any similar trading patterns to those experienced by UAL and American. The put option purchases on both airlines were 600% above normal. This at a time when Reuters (September 10) issues a business report stating, “Airline stocks may be poised to take off.”

September 6-10, 2001 – Highly abnormal levels of put options are purchased in Merrill Lynch, Morgan Stanley, AXA Re(insurance) which owns 25% of American Airlines, and Munich Re. All of these companies are directly impacted by the September 11 attacks. [Source: ICT, above; FTW, Vol. IV, No.7, October 18, 2001, http://www.copvcia.com/members/oct152001.html. ]
It has been documented that the CIA, the Israeli Mossad and many other intelligence agencies monitor stock trading in real time using highly advanced programs reported to be descended from Promis software. This is to alert national intelligence services of just such kinds of attacks. Promis was reported, as recently as June, 2001 to be in Osama bin Laden’s possession and, as a result of recent stories by FOX, both the FBI and the Justice Department have confirmed its use for U.S. intelligence gathering through at least this summer. This would confirm that CIA had additional advance warning of imminent attacks.

[Sources: The Washington Times, June 15, 2001; FOX News, October 16, 2001; FTW, October 26, 2001, - http://www.copvcia.com/members/magic_carpet.html; FTW, Vol. IV, No.6, Sept. 18, 2001 - http://www.copvcia.com/members/sept1801.html; FTW, Vol. 3, No 7, 9/30/00 - www.copvcia.com/stories/may_2001/052401_promis.html."

Apropå att det skulle ha brunnit i WTC 7 i 8,5 timmar innan den kollapsade, så kan vi utesluta det genast, det ser du väl själv på videoinslaget?

Varför sekvensen med bombdetonationerna skulle vara bortklippt?

Kanske för att NBC inte ville att allmänheten skulle få se just det?

Så svara mig, hur kommer det sig att WTC 7 kollapsade plötsligt, 8,5 timmar efter tvillingtornens fall, precis som ett korthus?

Vad har du för belägg att det fanns stora stycken betong, allting pulvriserades ju till snusfint damm, något som tyder på att laservapnet THEL användes!!!

Var det kanske också ett verk av Usama bin Ladin och hans pojkar?

Apropå exemplet du vill ha av mig med liknande kollapser av hus, så sa jag ju att hus aldrig kollapsar på det viset efter att flygplan kör in i hus, och det var ju DIN uppgift att ge mig ETT ENDA exempel där hus har kollapsat på samma underliga sätt som 11 September...

Sedan vad gäller seismiska data som bevisar att tornen utsattes för explosioner, så är det bara att läsa här:

http://www.americanfreepress.net/09_03_02/NEW_SEISMIC_/new_seismic_.html

"The Palisades seismic data recorded a 2.1 magnitude earthquake during the 10-second collapse of the South Tower at 9:59:04 and a 2.3 quake during the 8-second collapse of the North Tower at 10:28:31.

However, the Palisades seismic record shows that—as the collapses began—a huge seismic “spike” marked the moment the greatest energy went into the ground. The strongest jolts were all registered at the beginning of the collapses, well before the falling debris struck the Earth.

These unexplained “spikes” in the seismic data lend credence to the theory that massive explosions at the base of the towers caused the collapses.

A “sharp spike of short duration” is how seismologist Thorne Lay of University of California at Santa Cruz told AFP an underground nuclear explosion appears on a seismograph.

The two unexplained spikes are more than 20 times the amplitude of the other seismic waves associated with the collapses and occurred in the East-West seismic recording as the buildings began to fall.

Experts cannot explain why the seismic waves peaked before the towers actually hit the ground."

Explosionen inträffade visst INNAN:

"These unexplained “spikes” in the seismic data lend credence to the theory that massive explosions at the base of the towers caused the collapses.

A “sharp spike of short duration” is how seismologist Thorne Lay of University of California at Santa Cruz told AFP an underground nuclear explosion appears on a seismograph."

Kan du inte läsa engelska:

"massive explosions at the base of the towers caused the collapses."

Kollapsen kom med andra ord EFTER explosionerna, vilket är ganska så naturligt, eller hur...?
2002-10-23, 19:58
äldre konto (old)
Ej medlem
Dags att lägga ner denna tråd nu?
2002-10-23, 21:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Med andra ord kan du hålla med mig om att det var UNDER genomsnittet, det hörde inte till vardagen att man skickade iväg 3-4 dussin passagerare på 5 000 kilometer långa färder. Bra!

Men du förstår inte, Chockad. Det är just det det gör. Snittbeläggningen för AAs inrikestrafik är 70%. Beläggningen under helger och högtider drar upp snittet, turer mitt i veckan drar ner snittet. Hur drar man ner ett genomsnitt? Genom att vara under det. Detta antyder då att det även de tidigare åren gick turer med beläggning under snittet. Alltså ÄR DET INGET ONORMALT. Läs vad folk skriver.

Citat:

Citat:

Kan du?

Citat:
"The Palisades seismic data recorded a 2.1 magnitude earthquake during the 10-second collapse of the South Tower

Läs ovanstående mening. Vet du vad ordet 'during' betyder? Tack. Under kollapsen, inte innan. Om jag skulle tillåta mig lite teoretiserande skulle jag förklara den lilla jordbävningen med det ögonblick då de översta våningarna rasade ner i de oskadade, vilket skickade en stötvåg genom den massiva stålstommen ner i marken.

Vilket också förklarar varför den andra jordbävningen var kraftigare än den första: planet träffade längre ner, alltså mer tyngd.

För övrigt: http://matmcveagh.50g.com/tbp/conspiracy/intrigue/terrorism/wtc-ct-fd-usakarma-object.htm

Återigen får jag påpekade att kollapsen började INTE i marknivå utan där planen träffade.
2002-10-23, 21:33
äldre konto (old)
Ej medlem
Du har en poäng, Webbe. Jag har bara så ohyggligt svårt för tröga människor.
2002-10-23, 21:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Chockad om WTC]
Vad har du för belägg att det fanns stora stycken betong, allting pulvriserades ju till snusfint damm, något som tyder på att laservapnet THEL användes!!!
Chockad avslöjar här sin kännedom om USA:s superhemliga laservapen Thel som kan förvandla stora skyskrapor till snusfint damm!

En mycket imponerande och säkerligen väl underbyggd slutsats - men som endast kan ha skaffats på illegal väg!!!!

Och det finns en mycket finurlig inbyggd säkerhetsåtgärd i Thel! För att förhindra att hemligheterna läcker ut blir således den som på icke legal väg fått inblick i systemet sorgligt nog obotligt och komplett galen.

Vilket det finns ett uppenbart bevis för!
2002-10-23, 22:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SethGecko
det är roligt att du inte drar egna slutsatser överhuvudtaget, utan bara litar blint på dina "alternativa media" siter.

ok, vi säger att hela 11 september grejen är en konspiration, USA står bakom den, och dom sprängde även en atombomb på Bali.

Vad tjänar du på att tjata om det i tid och otid?! Åk till USA och gör nåt själv istället. Du tror väl inte du kan förändra nånting genom att sitta och gnälla om det på ett forum i lilla Sverige. Skaffa ett jävla liv för fan.

Åka till USA?

Skämtar du?

Är man inte FÖR Bushmannen i det landet, så är man automatiskt emot, enligt honom själv.

Och Bush är inte att leka med...

Varför jag tjatar?

För att dom flesta fortfarande verkar tro att 11 September, dom värsta terrorattackerna genom tiderna, var ett verk av primitiva grottmänniskor, när det i själva verket var fråga om en inhemsk kupp:

http://www.geocities.com/wo_to_co/home.html
2002-10-23, 22:42
äldre konto (old)
Ej medlem
.

Vissa vill att denna tråd skall dö.....men för allas skull sluta att elda upp den sinnessjuke då. Låt honom leva i lala-landet själv.

Men sluta att försök diskutera med djuret...det blir bäst för alla!
2002-10-24, 00:04
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Azul
Chockad!
Okay, först undrar jag varför ni gör en sååå stor grej utav det här med
flygplanen som hade 25 pers!

1) Varför skulle USA bry sig om att det skulle finnas mindre folk i planen
om de ändå så skulle spränga (skjuta laser) på WTC och döda FLERA
tusentals människor.
Hade det verkligen spelat någon roll om 20 personer mer dog???

2) Varför skulle USA göra nåt sååå IDIOTISK och döda så många av sina
egna för att starta krig mot terrorismen??? De kunde ha gjort nåt i en
mindre skala eller i ett annat land och försökt spela hjälte som vanligt.
(pentagon hade väl räckt långt och väl).

3) Chockad vet DU att USA står för 80% av jordens förorening!? Det är
just för att de tycker om att leva i LYX! Alltså de bryr sig inte om endast
4 pers ska flyga från NY till LA.

4) Bara för att det skrivs böcker och många snackar betyder det inte att
det är sant! Precis som Area51 med ufo snacket, det har kommit böcker
alla snackar men inte många tror på det!

Jag tycker inte mycket om USA själv men jag tror inte att de är så
dumma och gör nåt sånt mot sig själva.
Det gäller att tänka lite själv du vet!

Tjenare Angel Azul och välkommen till Flashback!

Tack för dina frågor:

1) Även vad gäller WTC så ville dom inhemska kuppmakarna att så lite människor som möjligt skulle dö. Kolla bara på siffrorna; ca 2800 dog i WTC och normalt jobbade det i tvillingtornen ca 80 000. Jag menar, det är ju ca 4%...

Hade man velat att så många som möjligt skulle dö, så skulle man för det första ha kraschat med planen någon timme senare, då tornen hade varit mycket mer befolkade, både vad gäller WTC anställda och vad gäller turister...

För det andra så skulle man i så fall ha kraschat med planen längre ned i tornen; den första kraschade ju någonstans på den 87:e våningen, om man nu ville att så många som möjligt skulle dö...

För det tredje så väntade man med sprängladdningarna så länge det bara gick, så att så många som möjligt skulle hinna ta sig ut ur WTC...

Det vart så till och med att man fick spränga det andra tornet först, pga att man såg att elden i stort sätt var utsläckt och det bara kom svart rök, detta beroende på att 175:an inte träffade WTC mitt i utan nästan i hörnet, så att ungefär hälften av flygfotogenet hamnade utanför byggnaden, så den inte tog lika mycket eld som det norra tornet, som var den första byggnaden som träffades.

Så därför blev man tvungna att spränga det södra tornet först; redan efter 47 minuter...för ifall dom hade väntat längre med den tills den var helt utsläckt, så skulle det se skummare ut om den kollapsade då...

Det norra tornet som eldhärjades värst, väntade man med i hela 1 timme och 44 minuter innan man sprängde den...

Samma sak vad gäller flygplanen; ju färre passagerare desto bättre, så att ifall familjemedlemmar senare skulle få reda på sanningen, så skulle det vara så få som möjligt som gjorde något väsen...

Nu kanske du fattar varför det egentligen inte dog så många i WTC och flygplanen, som det skulle kunna ha gjort, ifall det hade varit fråga om araber...

2) Som sagt, man försökte hålla nere dödssiffrorna så mycket som möjligt. Det blev faktiskt FÄRRE än dom amerikanare som president Roosevelt offrade i Pearl Harbor attacken...

Det är ju faktiskt allmänt vedertaget nu att Roosevelt hade förkunskaper om när och var Japanerna skulle anfalla, och han lät det ske...!

Varför?

Jo, för att Roosevelt på så sätt skulle få allmänhetens stöd att gå ut i andra världskriget, som dom hade varit väldigt mycket emot innan Pearl Harbor attacken. Så på samma sätt ville president Bush börja med sitt 10-åriga krig mot terrorismen som han kallar det, och han visste om när och var terrorattackerna skulle komma och han lät det ske...och efter WTC så fick han hela sin befolkning med sig...

Historien upprepar sig som du märker...

3) Jag tror inte flygbolagen är så glada när bara 4 pers drar iväg i ett fulltankat Boeingplan tvärs över kontinenten...

4) Du får läsa det som jag skriver här och sen är det upp till dig ifall du tror på vad dom amerikanska myndigheterna säger eller om du tror på mig... Tror du på att det körde in ett Boeingplan in i Pentagon till exempel utan att ha det minsta bevis för det, så är det upp till dig...
2002-10-24, 00:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Webbe
Dags att lägga ner denna tråd nu?

Trådar lägger väl ner automatiskt när ingen skriver i dom längre...?
2002-10-24, 00:41
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuh?
Citat:
Med andra ord kan du hålla med mig om att det var UNDER genomsnittet, det hörde inte till vardagen att man skickade iväg 3-4 dussin passagerare på 5 000 kilometer långa färder. Bra!

Men du förstår inte, Chockad. Det är just det det gör. Snittbeläggningen för AAs inrikestrafik är 70%. Beläggningen under helger och högtider drar upp snittet, turer mitt i veckan drar ner snittet. Hur drar man ner ett genomsnitt? Genom att vara under det. Detta antyder då att det även de tidigare åren gick turer med beläggning under snittet. Alltså ÄR DET INGET ONORMALT. Läs vad folk skriver.

Citat:

Citat:

Kan du?

Citat:
"The Palisades seismic data recorded a 2.1 magnitude earthquake during the 10-second collapse of the South Tower

Läs ovanstående mening. Vet du vad ordet 'during' betyder? Tack. Under kollapsen, inte innan. Om jag skulle tillåta mig lite teoretiserande skulle jag förklara den lilla jordbävningen med det ögonblick då de översta våningarna rasade ner i de oskadade, vilket skickade en stötvåg genom den massiva stålstommen ner i marken.

Vilket också förklarar varför den andra jordbävningen var kraftigare än den första: planet träffade längre ner, alltså mer tyngd.

För övrigt: http://matmcveagh.50g.com/tbp/conspiracy/intrigue/terrorism/wtc-ct-fd-usakarma-object.htm

Återigen får jag påpekade att kollapsen började INTE i marknivå utan där planen träffade.

Det finns en stor brist i ditt resonemang; du har nämligen glömt bort helt och hållet att det också bör vara skillnad i beläggningen på kortare jämfört med väldigt långa rutter, som det var frågan om med ALLA dom 4 planen den 11 September...

Sedan så missade du tydligen vad vår vän Quektima skrev:

"...kunder får man genom att erbjuda resor på de mest attraktiva tiderna. T.ex. på morgonen."

Så om du tar i beaktande att alla fyra planen hade avgångar på en attraktiv tid, morgonen, och att alla dessutom skulle kust till kust, så bör beläggningen ha legat på MER än 70% och inte under...

Med andra ord, att ynka 3-4 dussin passagerare åkte i vardera av dom 4 planen, är KLART under genomsnittet!!!

Apropå var och när kollapsen började, läs här nere vad seismologen Thorne Lay på Californias Universitet säger:

These unexplained spikes in the seismic data lend credence to the theory that massive explosions at the base of the towers caused the collapses.

A sharp spike of short duration is how seismologist Thorne Lay of University of California at Santa Cruz told AFP an underground nuclear explosion appears on a seismograph.

Kollapsen antas alltså just bero på, i motsats till vad du påstår, att det skedde massiva explosioner någonstans på marknivån i tornen...
2002-10-24, 00:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuh?
Du har en poäng, Webbe. Jag har bara så ohyggligt svårt för tröga människor.

Vari ligger trögheten, bäste snuh?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in