@Erleb: bra inlägg, får tacka för det!
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Vaddå "personligen tycker jag..."? kom med något konkret. Jag har tidigare på det här forumet efterlyst belägg för att den vetenskapliga processen med peer-review förfalskats eller misskötts. Ingen har lyckats påvisa något sådant. Ezzelino vågade beröra ämnet en gång men påstod bara slött att när väl myten fått fäste så vågar ingen forskare utmana den.
Intressant är också din punkt 4, tycker du att det verkar som om revisionisternas teorier om förintelsen håller för en vetenskaplig granskning? Att bygga en alternativ teori som håller vetenskapligt är just vad revisionisterna borde rikta in sig på. Hittills har de inte lyckats något vidare med sina teorier om transitläger och judisk demografi i Europa under åren 1933-1945.
Jag anser att du inte vet vad teori betyder. Lär dig skilja på hypotes och teori.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_method
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_theory
Exakt hur uppfyller Förintelsen vetenskapliga krav för att anses vara en fullt ut vetenskaplig teori, på samma nivå som gravitionslagen, evolutionsteorin och big bang? Det är inte revisionisterna som har bevisbördan på sig, då de inte hävdar att saknaden av gaskammare är en vetenskaplig teori.
Det är shoahtroende som jämför förintelsen med strikt vetenskap. Man brukar från shoahtroende håll hävda att förintelsen är lika bevisad som jordens rundhet, vilket förstås är skitsnack men det hindrar dem inte att fortsätta i bästa göbbelsk anda att repetera lögnen tills de hamrat in den i den inoktrinerade massan. Problemet här är att vi har ganska exakta matematiska beräkningar om jordens rundhet, vi har satellitbilder och så vidare. När det kommer till shoah dock, finns det inte i närheten lika starka bevis. Man hävdar att sex miljoner judar dödades, varav en betydelsefull del gasades till döds. Nu bestrider jag inte att det dog en del judar i koncentrationsläger, men jag har till exempel aldrig sett ett originellt videoklipp där judar gasas, slängs i ugnar eller omvandlas till tvål och lampskärmar. Kanske är det bara jag som är obildad; jag skall erkänna, jag har inte sett Schindler's List, och tänker inte heller se den av ren princip. Men ni får gärna upplysna mig med solklara bevis som övertygar mig om den vetenskapliga exaktheten i Förintelsen.
Dessutom, hur fan kan man om man är vid sina sinnes fulla bruk, jämföra något så osäkert som Holocaustsiffran på 6 miljoner (en siffra som ständigt varit uppe för revision genom åren av de mest ortodoxa Shoahtroende!) med något så bergsäkert bevisat som jordens fysiska rundhet? Det känns som ni Holocaustroende inte direkt har en tillräckligt djup förståelse för
exakt vetenskap.
Problemet här är att Shoah inte håller för de vetenskapliga kraven för teoribildning.
Andra historiska etniska konflikter som t.ex. armeniska/assyriska/grekiska folkmordet (seyfo), innehåller inte i närheten lika galna påståenden som Shoah. Man påstår inte att det gasades hit och dit, att det gjordes tvål osv av kristna. Etniska konflikter som förekom under osmanska riket var helt i linje med andra etniska konflikter som förekommit i alla tider, och även under 1990-talet och 2000-talet (Darfur, Rwanda etc.) där en grupp mördar en annan grupp under krigiska förhållanden. Inte heller påstår man att Seyfo är någon vetenskaplig teori.
Jag är ledsen grabbar, men "
vittnesmål" är inte detsamma som empiriska bevis. Det går liksom inte att testa vittnesmål på det sättet. Man kan pröva, oberoende sanningshalten i en del vittnesmål och komma fram till om det är lögn eller sanning, men detta har mig veterligen inte gjorts i Shoah-fallet. Har man t.ex. utfört lögndetektortest på Elie Wiesel? Vidare så förekommer det rena lögner inom Shoah-myten, som definitivt inte genomgått någon peer-review, t.ex.
Irene Zisblatt's mycket skrattretande Holocaustfiktiva berättelser om bajs och diamanter 
Menar du att Irene Zisblatt inte är en profitlögnande (judisk?) svindlare? Den biatchen saknar skam och självrespekt när hon drar till sådana intelligensförnedrande lögner.
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Slutligen är ditt prat om judiska svindlare och holocaustreligion ingen bra utgångspunkt för en seriös diskussion.
Norman Finkelstein har gjort ett utmärkt arbete i att dokumentera judiska svindlare:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Holocaust_Industry
Sedan finns det religiösa inslag i shoah, helt klart en new age religion:
http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust_theology
Du kanske inte har kommit till insikten att där det finns profit inblandat, riskerar även den vetenskapliga sanningshalten att förvrängas så att man kan tjäna stora pengar på pseudovetenskap. Holocaustindustrin, som är en enorm miljardindustri, har mycket att förlora ekonomiskt om man använder seriös, strikt vetenskaplig metodik. Profit går liksom inte ihop med ärlighet.
Ta bara Microsoft som exempel, som har allt att förlora på att folk inte köper Windowslicenser, och hävdar därför att Windows (ett av de sämsta och osäkraste operativsystemen i historien) är säkrare om man köpt en laglig licens; som om det var licensen som var ryggraden för ett operativsystems säkerhet

medan fria, gratis öppen källkod operativsystem (UNIX, Mac OS X, GNU/Linux etc.) är bra mycket säkrare än Windows.