2012-10-11, 19:31
Citat:
Det förekom många rykten under kriget och det är sannolik att det är detta "skvaller" han återger. Faktum är att propagandan om "miljoner lidande judar i Europa började redan år 1900 under ett tal av Rabbinen Stephen Weiss och förkom fortlöpande i bl.a. New York Times långt in på fyrtiotalet.
Ursprungligen postat av Kulturkampf
Den filmen var faktiskt intressant! Har själv läst om mordförsöket och den frenetiske domaren men jag visste inte att det fanns videoklipp på det.
Nämner han verkligen något om läger? Jag tycker att det låter som om han bara pratar om att det sker mord i och utanför Tyskland. Det kan naturligtvis vara oskyldiga judar som blev gasade tills döds han pratade om men det kan även handla om eutanasin och hämndaktioner mot civilbefolkning som den som skedde efter Reinhard Heydrichs död. Dessutom så gick det väl mycket rykten kring att judar blev mördade som till exempel Hitler själv nämner i sina bordssamtal.
Hur man såg på judar i Tyskland är jag väl medveten om. Att de var kapabla att genomdriva ett folkmord är ju faktiskt inte ett bevis för att de faktiskt gjorde det.
Nämner han verkligen något om läger? Jag tycker att det låter som om han bara pratar om att det sker mord i och utanför Tyskland. Det kan naturligtvis vara oskyldiga judar som blev gasade tills döds han pratade om men det kan även handla om eutanasin och hämndaktioner mot civilbefolkning som den som skedde efter Reinhard Heydrichs död. Dessutom så gick det väl mycket rykten kring att judar blev mördade som till exempel Hitler själv nämner i sina bordssamtal.
Hur man såg på judar i Tyskland är jag väl medveten om. Att de var kapabla att genomdriva ett folkmord är ju faktiskt inte ett bevis för att de faktiskt gjorde det.
http://vho.org/dl/ENG/tfh.pdf
Männen stod åtalade för förräderi och det är inte konstigare än vad som hände i andra länder under den tidsepoken. Det vittnet säger är naturligtvis inget bevis alls, bara hörsägen. Här finns en längre och bättre video om rättegången, dock är den på tyska:
http://www.youtube.com/watch?v=x_bwucQ7l3g
Citat:
Ja, det finns många religiösa fanatiker som hänger här. Undrar varför?
Ja tramsandet har jag reagerat på även om jag mest har huserat i den stora Auschwitztråden. Även om det i mångt och mycket var andra användare på den tiden så verkar det mesta av tramset komma från den ena sidan. Om de har en agenda eller inte är svårt att uttala sig om men klart är i alla fall att tron på "Förintelsen" har en närmast religiös karaktär hos många.

Lägg också märke till hur de troende i tid och otid citerar selektivt, som VV gjorde tidigare i tråden.
, bland annat gjordes 3 stora filmer som propaganda. Där den mest kända är "Der ewige Jude" det förklara tydligt att judar är parasiter. Vad gör man med parasiter? Jo "utrota" vilket också goebbels tryckte på Hitler.
, men han nämnde ju att det som i tyskland och utomlands pratar...men svårt höra riktigt efter som freisler blir topp tunande rasande och avbryter han. Allt finns nedskrivet och filmad.