Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Ja, i all min klagan måste jag lyfta detta avsnitt. Riktigt roligt och bra parodi på Trump!
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Så det börjar snart igen, kul! Jag känner sorg inför SP men vägrar ge upp hoppet. Jag hoppas på följande:
- Ingen lång jävla story arch över en hel säsong tack
- Inget om Donald Trump, det räcker nu
- Sluta försöka förändra karaktärerna, låt Cartman vara cartman
- Ansträng er lite och skapa tighta avsnitt som står på egna ben, eller lägg ner skiten
- Sluta återanvänd schticks och koka soppa på en spik
Jag har sett både s. 20 och 21 nu (lustigt nog så såg jag 20 betydligt senare än 21) och kan med lite tid passerad sedan jag först försökte ta mig an s. 20 se säsongen i ett annat ljus. Den var ett försök att skapa någonting nytt och samtidigt kommentera/hålla sig up-to-date med samtida händelser. Anledningen till att den fungerade mindre bra var att den kompromissade med vissa aspekter som gör South Park till South Park.
Men som mrtowlie påpekar. Långa story archs är inte vidare lyckat här. Jag har uppskattat när de tidigare (ex: Imagitationland, 200, 201) har gjort en kort serie avsnitt som en del av samma berättelse, men att göra det med en hel säsong var mindre lyckat. Cartman måste få vara Cartman. Han är mångas favoritkaraktär (min absoluta favoritkaraktär) och att kompromissa för mycket med den karaktären så att han förlorar det som gör honom till Cartman är ingen bra idé.
Jag tror inte att Matt & Trey har tappat stinget. Jag är säker på att de fortfarande har det där, men att de har - särskilt i amerikansk kontext - ansträngt sig för att vara samtida och hänga med i svängarna. Vilket är okej, men inte på bekostnad av kvalitet.