2018-08-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Säsong 22 börjar den 26e september Någon som hört några rykten om kommande säsongen? Har Matt & Trey sagt något om hur den kommer vara? Men jag kan tänka mig att de inte ens själva bestämt sig än.

10 avsnitt om hur "trump" sitter av sina första 2 år i makten, skulle jag kunna tänka mig.
Jag minns inte ens förra säsongen för den var så dålig. Är Eric och Heidi fortfarande ihop? Isåfall kommer säkert de fortsätta vara det till avsnitt 9. Säkert återkommer nog mark zuckerberg i flera avsnitt.

Nä, fan. Hoppas verkligen att säsong 22 inte har några budskap, utan bara är gamla vanliga south park.
Senast redigerad av fonzen 2018-08-25 kl. 13:35.
Citera
2018-08-25, 16:21
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Jag minns inte ens förra säsongen för den var så dålig.

När var det egentligen South Park gick ner sig? Kommer bara ihåg att det blev dåligt. Ett gammalt avsnitt jag redan sett är alltid roligare och bättre än ett nytt och "fräscht".
Citera
2018-08-25, 17:26
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
10 avsnitt om hur "trump" sitter av sina första 2 år i makten, skulle jag kunna tänka mig.
Jag minns inte ens förra säsongen för den var så dålig. Är Eric och Heidi fortfarande ihop? Isåfall kommer säkert de fortsätta vara det till avsnitt 9. Säkert återkommer nog mark zuckerberg i flera avsnitt.

Nä, fan. Hoppas verkligen att säsong 22 inte har några budskap, utan bara är gamla vanliga south park.

Fast senaste säsongen innehöll väl lite fristående avsnitt utan en röd tråd.
Citera
2018-08-27, 16:53
Medlem
Citat:
South Park har väl alltid haft någon form av budskap?
Till och med "Spirit Of Christmas"-avsnitten slutade med att någon av karaktärerna körde med den klassiska monologen "I learned something today".
Citera
2018-09-21, 18:25
Medlem
Elementarts avatar
Drar igång 26 september, jag som trodde att vi skulle få vänta ända in till oktober
Citera
2018-09-23, 08:29
Medlem
simonvps avatar
Såg just klart säsong 21. De håller verkligen inte samma mästerliga klass som tidigare. Säsongsavslutningen direkt svag för gud vet vilken gång i ordningen.

Cartman och Heidi-relationen är verkligen inte rolig i och med att Cartman inte kan vara Cartman längre. Och symboliken med Strong Woman och Whites blir för övertydlig och tjatig. Man litar inte på att tittarna ska förstå budskapen känns det som.

Har alltid tyckt att seriens styrka varit att man lyckats sea saker till sin spets på en lagom nivå, men inte ens det klarar man av längre.
Citera
2018-09-23, 08:30
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Well, s. 21 av South Park var hittills mycket bättre än den outhärdliga s. 20, som jag lade ner redan efter 2-3 avsnitt. Det känns lite som att Matt & Trey har gått tillbaka till seriens och karaktärernas rötter. Donald Trumps tweets om Tweek i avsnittet "Put it down" var hysteriskt roliga. Exempel.

Ja, i all min klagan måste jag lyfta detta avsnitt. Riktigt roligt och bra parodi på Trump!
Citera
2018-09-23, 09:44
Medlem
mrtowlies avatar
Så det börjar snart igen, kul! Jag känner sorg inför SP men vägrar ge upp hoppet. Jag hoppas på följande:

- Ingen lång jävla story arch över en hel säsong tack
- Inget om Donald Trump, det räcker nu
- Sluta försöka förändra karaktärerna, låt Cartman vara cartman
- Ansträng er lite och skapa tighta avsnitt som står på egna ben, eller lägg ner skiten
- Sluta återanvänd schticks och koka soppa på en spik
Citera
2018-09-23, 13:17
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja, i all min klagan måste jag lyfta detta avsnitt. Riktigt roligt och bra parodi på Trump!

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Så det börjar snart igen, kul! Jag känner sorg inför SP men vägrar ge upp hoppet. Jag hoppas på följande:

- Ingen lång jävla story arch över en hel säsong tack
- Inget om Donald Trump, det räcker nu
- Sluta försöka förändra karaktärerna, låt Cartman vara cartman
- Ansträng er lite och skapa tighta avsnitt som står på egna ben, eller lägg ner skiten
- Sluta återanvänd schticks och koka soppa på en spik

Jag har sett både s. 20 och 21 nu (lustigt nog så såg jag 20 betydligt senare än 21) och kan med lite tid passerad sedan jag först försökte ta mig an s. 20 se säsongen i ett annat ljus. Den var ett försök att skapa någonting nytt och samtidigt kommentera/hålla sig up-to-date med samtida händelser. Anledningen till att den fungerade mindre bra var att den kompromissade med vissa aspekter som gör South Park till South Park.

Men som mrtowlie påpekar. Långa story archs är inte vidare lyckat här. Jag har uppskattat när de tidigare (ex: Imagitationland, 200, 201) har gjort en kort serie avsnitt som en del av samma berättelse, men att göra det med en hel säsong var mindre lyckat. Cartman måste få vara Cartman. Han är mångas favoritkaraktär (min absoluta favoritkaraktär) och att kompromissa för mycket med den karaktären så att han förlorar det som gör honom till Cartman är ingen bra idé.

Jag tror inte att Matt & Trey har tappat stinget. Jag är säker på att de fortfarande har det där, men att de har - särskilt i amerikansk kontext - ansträngt sig för att vara samtida och hänga med i svängarna. Vilket är okej, men inte på bekostnad av kvalitet.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2018-09-23 kl. 13:23.
Citera
2018-09-23, 22:52
Medlem
simonvps avatar
När tråden ändå är bumpad passar jag på att fråga om i vilket avsnitt det är Mr Garrison skriver en sexnovell i. Dessutom är det en sekvens från ett annat avsnitt där en läkare typ ska göra en hjärtoperation men tappar tålamodet och typ våldsamt försöker forcera in hjärtat på patienten.

Någon som vet och kan hjälpa?
Citera
2018-09-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
När tråden ändå är bumpad passar jag på att fråga om i vilket avsnitt det är Mr Garrison skriver en sexnovell i. Dessutom är det en sekvens från ett annat avsnitt där en läkare typ ska göra en hjärtoperation men tappar tålamodet och typ våldsamt försöker forcera in hjärtat på patienten.

Någon som vet och kan hjälpa?

Avsnittet med Mr Garrison heter "Cherokee Hair Tampons", episod 6 säsong 4. Samma avsnitt som Kyle insjuknar (någonting med njurarna) men istället för operation så låter sig hans mor luras av en massa indian/new age trams och Cartman införskaffar sig en Kidney Blocker 2000 för inte få sin njure stulen. Väldigt bra avsnitt.

Det andra med läkaren känner jag igen, men kan inte placera det.
Citera
2018-09-24, 16:36
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Avsnittet med Mr Garrison heter "Cherokee Hair Tampons", episod 6 säsong 4. Samma avsnitt som Kyle insjuknar (någonting med njurarna) men istället för operation så låter sig hans mor luras av en massa indian/new age trams och Cartman införskaffar sig en Kidney Blocker 2000 för inte få sin njure stulen. Väldigt bra avsnitt.

Det andra med läkaren känner jag igen, men kan inte placera det.

Det enda som ringer en klocka beträffande hjärtoperation är avsnittet där honey boo boo får ett grishjärta inopererat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in