Flashback bygger pepparkakshus!
2016-10-07, 13:54
Medlem
swimp78s avatar
Otroligt svag säsongsstart
Det där med att farsan är ett troll.. Är det nåt att dra ut på i flera avsnitt?
Member berries , vad är det? Nån sorts satir över rebootkultur?

Förr var avsnitten fullproppade med storylines och kvicka infall, humorkomcentrat, de här långa archen däremot känns mer som ett sätt att slippa knyta ihop säcken och koka soppa på en spik.

Lyssnade på nån svensk komikerpodd där de sa att SP bara blir bättre för varje säsong
Säger kanske nåt om svenska ståuppkomiker.. ? Det är ju tvärtom..
Senast redigerad av swimp78 2016-10-07 kl. 13:58.
Citera
2016-10-10, 17:24
Medlem
Fjodorovs avatar
Förmodligen det absolut bästa och starkaste satir-programmen av nutiden.
Citera
2016-10-13, 09:41
Medlem
mrtowlies avatar
Gäsp, ytterligare ett avsnitt om troll, member berries och politisk korrekthet. Känns verkligen som Southpark går på tomgång nu.

Tidigare hade de komprimerat ner allt detta till ett avsnitt och dessutom lyckats köra en parallell story samtidigt under 25 minuter och nästa vecka är det ett helt nytt tema.

Fy fan vad besviken jag är på Southpark.
Citera
2016-10-13, 10:50
Medlem
slimmbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Gäsp, ytterligare ett avsnitt om troll, member berries och politisk korrekthet. Känns verkligen som Southpark går på tomgång nu.

Tidigare hade de komprimerat ner allt detta till ett avsnitt och dessutom lyckats köra en parallell story samtidigt under 25 minuter och nästa vecka är det ett helt nytt tema.

Fy fan vad besviken jag är på Southpark.

Äh!

Det är bara du som inte förstår storheten, skiten är ju genial. Bara för att man inte håller med om allt så blir serien inte dålig för det.
Citera
2016-10-13, 11:40
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo
Äh!

Det är bara du som inte förstår storheten, skiten är ju genial. Bara för att man inte håller med om allt så blir serien inte dålig för det.

Icke-argument. Upplys mig gärna om "storheten" i stället. Är det att de är så modiga att de protesterar mot PK-hetsen? Och mot att folk är lättkränkta? För helvete, snacka om att sparka in öppna dörrar. Internet-troll, give me a fucking break. Känns som något moster Agda 60 år skulle komma på när hon 2016 upptäcker att internet existerar.
Citera
2016-10-13, 12:00
Medlem
Inget nytt angående member berries (nostalgibären) i dagens avsnitt.

Tråkigt som vanligt, nu kan man både stå, sitta, knäa och... dra ner brallorna
under nationalsången. Övertygad om att Cartman kommer att ge igen, kanske till säsongsavslutningen.
Senast redigerad av fonzen 2016-10-13 kl. 12:02.
Citera
2016-10-13, 12:37
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Icke-argument. Upplys mig gärna om "storheten" i stället. Är det att de är så modiga att de protesterar mot PK-hetsen? Och mot att folk är lättkränkta? För helvete, snacka om att sparka in öppna dörrar. Internet-troll, give me a fucking break. Känns som något moster Agda 60 år skulle komma på när hon 2016 upptäcker att internet existerar.

Eller hur!

Dessutom har de väl skämtat on "pk" under hela seriens livstid?
Skillnaden att förr gjordes de med smarta komprimerade plottar varje vecka
Jag är helt med på deras "samhällsanalys" och satirens riktning men det saknas bra story.

Som sagt : koka soppa på en spik
Senast redigerad av swimp78 2016-10-13 kl. 12:39.
Citera
2016-10-13, 19:36
Medlem
Elementarts avatar
Ännu ett ganska tråkigt avsnitt. Det enda jag tyckte var roligt i detta avsnitt var
Citera
2016-10-13, 23:50
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Ännu ett ganska tråkigt avsnitt. Det enda jag tyckte var roligt i detta avsnitt var

Kasst att Bedrager sa
på tyska istället för på danska.
Citera
2016-10-14, 00:51
Medlem
Herregud vad tråkigt SP blivit. Fan den sjukaste/roligaste och geniala humorn är borta..
Citera
2016-10-14, 07:53
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Får se de positiva bästa avsnittet denna säsong, Butters,Dildo swaggins sen vart de ju skönt
att slippa valet som pågår i staterna, trött på skiten..

så klart man saknar de gamla SP med bara random äventyr
och inte som förra och denna säsong där det är en som en serie med rödtråd rakt igenom
har ju dock själv lite member berries under sängen kanske drf jag saknar de gamla...

ooh rember the waterpark oh remeber the tooth fairy and casa bonita Remeber Fishsticks yay
Senast redigerad av Michael-ScarN 2016-10-14 kl. 07:56.
Citera
2016-10-14, 09:41
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Fan vad det gnälls. Jag tycker South park är riktigt underhållande och bra. Och ni som tycker det är dåligt så skriv inte i tråden. Det är bara tröttsamt med gnäll utan substan. Vore väl okej om det var ett inlägg med lite kritik, men nu är varannat inlägget bara "south park har blivit bajs de senaste säsongerna.." Fan skärp er.

Jag är otroligt nyfiken hur det kommer gå för Gerald när säsongen är slut Samma sak vad håller cartman på med... Nästa avsnitt blir säkert lika grymt som förra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in