Citat:
Allts, fr att frska korta ner vr diskussion till krnan, vad man gillar r i slutndan subjektivt och det tycker jag att jag varit tydlig med - det r inte mer eller mindre rtt att gilla eller ogilla en viss era av South Park. South Park pre-filmen och South Park post-filmen r tv vldigt olika serier, konstigt vore det om det inte fanns folk som gillade eller ogillade den ena eller den andre. (Och sen har man givetvis gtt igenom fler dylika skiften i stil, som det som vi verkar ngot oense om det brjar kring 10 eller 11). Fr min del r hur de lyckas gra sammansvetsade storylines med viktiga budskap och samtidigt vara sjukt roliga. Det r en kombination som r mycket svrt att lyckas med.
Hur kan det inte ha betydelse? Att tv komiska genier uttrycker frakt fr de frsta ssongerna visar p att dessa ssongerna inte hll srskilt hg kvalit varken humor/story-mssigt. Att du hvdar att Trey och Matt skulle ha ekonomiska incitament fr att baktala de frsta ssongerna r helt taget frn luften, och visar p att du inte har ngon som helst aning hur de r som personer. Trey och Matt kr alltid p de tror p och skiter fullstndigt i vad andra tycker. De r otroligt frmgna s det r inte pengar som driver dom lngre. De har vid ett flertal tillfllen uttryckt sin frvning varfr de fortstter arbeta.
Kan inte frn rak arm sga att jag sett dessa avsnitt. Two Guys Naked in a Hot Tub kommer jag dock ihg var ett riktigt bra avsnitt. Men generellt i ssong 1-3 r det otroligt lg niv, och jag skms nr jag ser dessa avsnitt. Mnga som hatar South Park eller som inte frstr serien har just skapat sin bild av S&P frn dessa ssonger nr det gick p MTV etc frr i tiden, och som sedan inte gett det en ny chans.
I s fall r det minimala frn. Jag hller med dig om att South Park gick kraftfullt utfr vid ssong 12. (faktiskt inte ett enda bra avsnitt den ssongen). Det brjade redan vid slutet av ssong 11 med avsnitt som "Guitar Queer-O" och "The List".
Hur kan det inte ha betydelse? Att tv komiska genier uttrycker frakt fr de frsta ssongerna visar p att dessa ssongerna inte hll srskilt hg kvalit varken humor/story-mssigt. Att du hvdar att Trey och Matt skulle ha ekonomiska incitament fr att baktala de frsta ssongerna r helt taget frn luften, och visar p att du inte har ngon som helst aning hur de r som personer. Trey och Matt kr alltid p de tror p och skiter fullstndigt i vad andra tycker. De r otroligt frmgna s det r inte pengar som driver dom lngre. De har vid ett flertal tillfllen uttryckt sin frvning varfr de fortstter arbeta.
Kan inte frn rak arm sga att jag sett dessa avsnitt. Two Guys Naked in a Hot Tub kommer jag dock ihg var ett riktigt bra avsnitt. Men generellt i ssong 1-3 r det otroligt lg niv, och jag skms nr jag ser dessa avsnitt. Mnga som hatar South Park eller som inte frstr serien har just skapat sin bild av S&P frn dessa ssonger nr det gick p MTV etc frr i tiden, och som sedan inte gett det en ny chans.
I s fall r det minimala frn. Jag hller med dig om att South Park gick kraftfullt utfr vid ssong 12. (faktiskt inte ett enda bra avsnitt den ssongen). Det brjade redan vid slutet av ssong 11 med avsnitt som "Guitar Queer-O" och "The List".
Att bde Trey och den vervldigande majoriteten fredrar South Park post-filmen r fr mig helt okej - det som gr en glad det gr en glad - utan det jag vnder mig mot r det kategoriska avfrdandet mnga str fr av den frsta eran som ren hjrndd kiss- och bajshumor utan varken vlarbetad story eller ngon djupare samhllskritik/satir. Om du nu inte har sett dessa avsnitt, g tillbaks och se en del avsnitt frn den eran s kommer du se att de inte saknar varken djup eller finessfylld samhllskommentar. Det r bara inte s rakt i pannan p en som pongerna och referenserna kommit att bli i takt med att man lmnade det smskaliga kring livet i South Park och gick ver p de bombastiska, episka berttelserna p vrldsscenen. Om du sen gillar det ena eller det andra bttre, ja det spelar inte mig s stor roll - huvudsaken r att du har gldje av det!
Senast redigerad av sm910dif 2015-10-06 kl. 20:04.
Senast redigerad av sm910dif 2015-10-06 kl. 20:04.