2015-10-06, 19:55
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvittot87
Fr min del r hur de lyckas gra sammansvetsade storylines med viktiga budskap och samtidigt vara sjukt roliga. Det r en kombination som r mycket svrt att lyckas med.

Hur kan det inte ha betydelse? Att tv komiska genier uttrycker frakt fr de frsta ssongerna visar p att dessa ssongerna inte hll srskilt hg kvalit varken humor/story-mssigt. Att du hvdar att Trey och Matt skulle ha ekonomiska incitament fr att baktala de frsta ssongerna r helt taget frn luften, och visar p att du inte har ngon som helst aning hur de r som personer. Trey och Matt kr alltid p de tror p och skiter fullstndigt i vad andra tycker. De r otroligt frmgna s det r inte pengar som driver dom lngre. De har vid ett flertal tillfllen uttryckt sin frvning varfr de fortstter arbeta.

Kan inte frn rak arm sga att jag sett dessa avsnitt. Two Guys Naked in a Hot Tub kommer jag dock ihg var ett riktigt bra avsnitt. Men generellt i ssong 1-3 r det otroligt lg niv, och jag skms nr jag ser dessa avsnitt. Mnga som hatar South Park eller som inte frstr serien har just skapat sin bild av S&P frn dessa ssonger nr det gick p MTV etc frr i tiden, och som sedan inte gett det en ny chans.

I s fall r det minimala frn. Jag hller med dig om att South Park gick kraftfullt utfr vid ssong 12. (faktiskt inte ett enda bra avsnitt den ssongen). Det brjade redan vid slutet av ssong 11 med avsnitt som "Guitar Queer-O" och "The List".
Allts, fr att frska korta ner vr diskussion till krnan, vad man gillar r i slutndan subjektivt och det tycker jag att jag varit tydlig med - det r inte mer eller mindre rtt att gilla eller ogilla en viss era av South Park. South Park pre-filmen och South Park post-filmen r tv vldigt olika serier, konstigt vore det om det inte fanns folk som gillade eller ogillade den ena eller den andre. (Och sen har man givetvis gtt igenom fler dylika skiften i stil, som det som vi verkar ngot oense om det brjar kring 10 eller 11).

Att bde Trey och den vervldigande majoriteten fredrar South Park post-filmen r fr mig helt okej - det som gr en glad det gr en glad - utan det jag vnder mig mot r det kategoriska avfrdandet mnga str fr av den frsta eran som ren hjrndd kiss- och bajshumor utan varken vlarbetad story eller ngon djupare samhllskritik/satir. Om du nu inte har sett dessa avsnitt, g tillbaks och se en del avsnitt frn den eran s kommer du se att de inte saknar varken djup eller finessfylld samhllskommentar. Det r bara inte s rakt i pannan p en som pongerna och referenserna kommit att bli i takt med att man lmnade det smskaliga kring livet i South Park och gick ver p de bombastiska, episka berttelserna p vrldsscenen. Om du sen gillar det ena eller det andra bttre, ja det spelar inte mig s stor roll - huvudsaken r att du har gldje av det!
Senast redigerad av sm910dif 2015-10-06 kl. 20:04.
Citera
2015-10-06, 22:23
Medlem
Sweetiepies avatar
Jag kollade om South Park frn brjan nyligen och jag upptckte mnga djupa ponger jag inte tnkt p innan nr jag var lite "yngre" och sg de frsta ssongerna.

Conjoined Fetus Lady
Season 2
Episode 5

Direkt parodi av pride-rrelsen och pride-parader. Nr ngon r speciell, istllet fr att uppfylla den personens nskan att bara bli behandlad som alla andra s ska denne istllet bli speciellt uppmrksammad och hyllad.

Jmstlldhet r nr vi trots vra olikheter nd behandlas lika.
Citera
2015-10-07, 09:24
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag tycker att South Park fortfarande levererar bra och underhllande avsnitt. Jmfr man med de senaste ssongerna av Simpsons s mrks det mycket tydligt vilken som fortfarande hller ngan uppe. Simpsons borde ha lagts ner runt ssong 18 och redan innan nr den fortfarande lg p topp. South Park dremot blir bara bttre och jag upplever inte samma frldrade handlingar men det kanske beror p att South Park i strre utstrckning grs mer fr vuxna tittare n Simpsons.
Citera
2015-10-07, 10:29
Medlem
swimp78s avatar
Jag kan sakna lite de hr avsnitten som utspelas i south-park-vrlden med utgngspunkt frn fiktion inom den ramen och som inte r renodlade "veckans satir"-sketch

EDIT: Jag spoilrade min egen text, jag ser att jag skrivit typ samma sak FLERA GNGER i trden tidigare under ren.. Tydligen r jag senil. Frra gngen skrev jag att ssong 3-9 var bst. Den hr gngen 4-14. Jag blir mer och mer geners med min krlek.
Senast redigerad av swimp78 2015-10-07 kl. 10:40.
Citera
2015-10-07, 11:33
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvittot87

I s fall r det minimala frn. Jag hller med dig om att South Park gick kraftfullt utfr vid ssong 12. (faktiskt inte ett enda bra avsnitt den ssongen). Det brjade redan vid slutet av ssong 11 med avsnitt som "Guitar Queer-O" och "The List".

Nja, hr mste jag flika in och sl ett slag fr avsnittet "over logging" frn S12 - dr internet "tar slut" och de emigrerar till flyktinglger i Kalifornien s Randy kan runka till porr. Ett av mina favoritavsnitt!

S12 innehller dock flera bottenapp, tex "eek a penis" och "britneys new look".

Personligen ogillade jag skarpt frra ssongen. Inte mnga guldkorn dr och de drog p alldeles fr mycket med dramatiken och bombastisk musik som kvver dialogen - det verkar vara korrigerat i nuvarande ssong thank fuck.

Jag kan absolut frst de som saknar upplggen i tex S04 dr allt gick ut p pojkarna och deras ventyr. Det var en riktigt bra ssong.
Citera
2015-10-07, 17:04
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Nja, hr mste jag flika in och sl ett slag fr avsnittet "over logging" frn S12 - dr internet "tar slut" och de emigrerar till flyktinglger i Kalifornien s Randy kan runka till porr. Ett av mina favoritavsnitt! .

Det har du rtt i! Fantastiskt avsnitt, en av mina favoriter ocks faktiskt. Missa den sorry😄
Men generellt mkt svag ssong.
Citera
2015-10-08, 05:10
Medlem
NixYOs avatar
Inget South Park idag!

http://www.jobsnhire.com/articles/29...al-tonight.htm
Citat:
Comedy Centrals South Park Season 19 airs every Wednesday, so avid viewers are anticipating whats to come to the cartoon series in episode 4 after last weeks Kenny-centric episode.

This week, "South Park" fans are anticipating Season 19 Episode 4 to air on Comedy Central, but sad to say, the show is not airing the brand-new episode just yet.

South Park Studios has just published an update regarding the series no-show tonight. According to the update, this week is one of the "dark weeks" in the show's 19th run. This means that they intended not to show a new episode this Wednesday night. Rest assured, the cartoon series is airing episode 4 next week.

[...]

With the relevant issues being featured in the cartoon series thus far, many fans are wondering which social issues or personalities will be covered in "South Park" Season 19 Episode 4.

Unfortunately, everyone should wait for the show to air a new episode next Wednesday night at 10 p.m. EDT. For now, in case you missed any of the previous episodes, you may watch them online using this free online stream link here.
Citera
2015-10-08, 13:34
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Jag kollade om South Park frn brjan nyligen och jag upptckte mnga djupa ponger jag inte tnkt p innan nr jag var lite "yngre" och sg de frsta ssongerna.

Conjoined Fetus Lady
Season 2
Episode 5

Direkt parodi av pride-rrelsen och pride-parader. Nr ngon r speciell, istllet fr att uppfylla den personens nskan att bara bli behandlad som alla andra s ska denne istllet bli speciellt uppmrksammad och hyllad.

Jmstlldhet r nr vi trots vra olikheter nd behandlas lika.

Fast det avsnittet handlar ju om vlmenande, men ovlkommen uppmrksamhet.

Pride-rrelsen har ju till 100% std av HBTQ..-folket.
S nej, det r verkligen ingen parodi p pride.
Citera
2015-10-08, 22:59
Medlem
Iixils avatar
Det som gjorde senaste avsnittet svrt fr de flesta att ta till sig, r att vi inte alla bor i storstaden (sthlm), och inte knner till kulturen som mnniskorna sprider dr. Men om man sett p andra serier som utspelar sig i bla New York s fr man ju ett visst grepp om vad det handlar om, ven om det inte ligger nra till hjrtat..
Citera
2015-10-09, 23:23
Medlem
Jag vet inte hur de gr denna ssong, men problematiken i avsnitten tror jag ligger i kontinuiteten, dr de troligtvis hittar p passande story p deras tighta vecka? De knns som de borde haft en mer komplett story ver hela ssongen. Just nu knns det bara som de spinner vidare p id efter id.

Sen fattar jag inte heller varfr de brjat dra ut p skmten mer och mer gnger. Det rcker med ett par gnger.
Citera
2015-10-10, 00:13
Medlem
Michael-ScarNs avatar
gillade fra ssongen cockmagic etc och ven ssongen innan S17 med black friday m.m

Men nuvarande ssong hittills har varit vldigt blek,visst jag frstr inte alla referenser eftersom
det r en rd trd till PK samhllet i usa,,tkr de e lite kul,men jag saknar ventyr
Butter`s,Cartman som the last of the meheecans lr Minorities at My Waterpark lr trycka
ner Butters i ett skyddsrum fr att f komma till casabontia & jag vill ha mer mr garrison.

Nu har dom en rd trd om PK vilket r helt rtt fr i dagens vrld ska allt vara tolerant & lika
men they made their fucking point let's move on!!! Dax fr lite hederlig pojkstreck etc
Senast redigerad av Michael-ScarN 2015-10-10 kl. 00:49.
Citera
2015-10-10, 00:29
Medlem
Jullsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcornemil
Jag vet inte hur de gr denna ssong, men problematiken i avsnitten tror jag ligger i kontinuiteten, dr de troligtvis hittar p passande story p deras tighta vecka? De knns som de borde haft en mer komplett story ver hela ssongen. Just nu knns det bara som de spinner vidare p id efter id.

Sen fattar jag inte heller varfr de brjat dra ut p skmten mer och mer gnger. Det rcker med ett par gnger.

Den dr formulan har dom tyvrr krt med ett bra tag nu.
Senast redigerad av Jullsan 2015-10-10 kl. 00:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in