2011-03-08, 15:35
Medlem
MissMemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetaren00
Sen köper jag inte att tjejer inte har mer sexpartners/sex bara för att det inte är socialt accepterat.

Vi kan ju göra ett test.

Jag, kille, går in på dejtingsida och frågar rakt ut "hej xxxx, vill du ligga ikväll"
Och, tjej, går inte och gör samma sak.

Så kan vi jämföra svaren?
Tror inte tjejerna säger nej för att dom tror det är socialt fel, jag tror dom säger nej för att dom faktiskt inte vill.

Jag är i alla fall av åsikten att tjejers och killars sexualitet ser olika ut. Inget konstigt med det egentligen, vi är trots allt olika. Rent generellt tror jag att tjejer behöver fler parametrar som stämmer innan de kan tänka sig ha sex med någon.

Jag skulle t.ex. aldrig kunna ligga med någon bara för att personen är snygg, det måste finnas något i personligheten som gör honom intressant annars låter jag hellre bli. Jag inbillar mig att dettta är ganska typiskt för tjejer.
Citera
2011-03-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMeme
Jag är i alla fall av åsikten att tjejers och killars sexualitet ser olika ut. Inget konstigt med det egentligen, vi är trots allt olika. Rent generellt tror jag att tjejer behöver fler parametrar som stämmer innan de kan tänka sig ha sex med någon.

Jag skulle t.ex. aldrig kunna ligga med någon bara för att personen är snygg, det måste finnas något i personligheten som gör honom intressant annars låter jag hellre bli. Jag inbillar mig att dettta är ganska typiskt för tjejer.

99% av mina tjejkompisar säger exakt som du.
Tom de tjejer jag känner från swingersklubbar osv säger samma sak som du. Dvs, tom "lösa" tjejer tycker likadant.
Citera
2011-03-08, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vejovejo
Tjejer vill ha killar som haft många tjejer, så är det och det beror nog på att de vill ha nån som är erfaren. Det frågas dock aldrig om tjejerna som eftersöker dessa erfarna killar om de själva är erfarna. Det är sällan som en kvinna är erfaren och det går hand i hand med att bara vara nedlåtande mot andra killar.

Eller så säger de nej för att deras så kallade vänner ser henne som hora då. För kvinnor finns det inget viktigare än vad andra tycker och tänker om de.

Du kan inte bara påstå det, bevisa isåfall.
Jag tror inte nätet är fullt med tjejer med blöta musar som inte vill annat än at få hård främmande kuk men som tänker "nej, kan ju inte det, vad ska xxx tänka".

Jag köper det som sagt inte. Mer sannolikt att behovet efter kuk inte finns i samma utsträckning.
Citera
2011-03-08, 15:40
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMeme
Under själva akten? Knappast. Men generellt om en tjej som ligger runt? Absolut. Inte alla, förhoppningsvis inte ens de flesta, men många ja.

Sen är tjejer också skyldiga, det är inte det. Men alla samhällsproblem kan faktiskt inte skyllas på feministerna, även om jag har förstått att det är behändigt att göra det.
Men kom igen nu. Tjejer är ju sjukt rädda för att gå hem med en kille på krogen (beror på vart i Sverige man befinner sig och i vilka kretsar såklart) för att inte snacket ska gå sen. Och är det killar som kommer snacka? Nej, givetvis är det kvinnodjuren. Varför snackar dom? För att den generella attityden i Sverige är att kvinnor inte ska underkasta sig mannen och ge honom tillfredsställelse, speciellt inte när kvinnan är berusad.

Det kanske var lite väl att dra in feministerna bara sådär, men jag tror de flesta inser när de tänker efter att "kvinnoupproret" har mycket att göra med kvinnans frihet - på ett negativt sätt.
Citera
2011-03-08, 15:41
Medlem
Effiestonems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
varför är det inte ok? vem säger det? andra killar...eller andra tjejer?
vi kan nog snabbt konstatera att tjejer mer än gärna sänker sina kompisar och tycker de är slampor för att de gillar att knulla.

killar skulle troligen inte bry sig ett skit utan bara vara nöjd över att fler tjejer var sugna på att strula runt.

så länge vissa tjejer, läs majoriteten, anser att det är fult att knulla runt så kommer de tjejer som faktiskt skiter i dessa "regler" få skit från sitt egna släkte.
Därför att det inte är socialt accepterat att en tjej ligger runt med massa olika killar. Tjejer ses som slampor, och det vet vi alla vid det här laget.

Du kan ju dock inte påstå att det är just tjejer som drar ned tjejer, många killar vill ju knappast beblanda sig med tjejer som ligger runt heller. Tjejer som gör det brukar ju knappast ses som flickvänsmaterial.

Jag själv trackar inte ned på nära tjejkompisar som har mycket tillfälligt sex - men däremot är jag själv en sådan som tycker att känslor ska vara inblandat vid sex, även när det gäller killar och deras sexliv. Men andra får givetvis göra som de vill.
Citera
2011-03-08, 15:43
Medlem
Effiestonems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetaren00
Två problem med ditt resonemang.

1)Du utgår från att drift och vilja styrs av vad som är socialt accepterat
2)Du utgår från att det är socialt fel att ha sex ofta som tjej

båda premisserna är för mig fel även om det ligger en del sanning i det.
Men halv sant är en hel lögn.
Det är ju inte direkt ett påhitt från min sida utan det jag skrev var hur de allra flesta, eller iallafall många resonerar. Det är ju sådant man märker.
Citera
2011-03-08, 15:53
Medlem
Synergys avatar
Vad menar du med att "inte ha tillgång till sex"? Jag ser det så här: Antingen fixar man sig själv tillgång till sex eller så gör man det inte.

Det är klart killar har det tuffare att få sex. Om man är ovan att ragga och ta kontakt med främmande tjejer kommer man få en tuff början med många dissar, väldigt lite sex och ångestfyllda kvällar framför porrfilmer. Det blir mycket trial and error innan man börjar komma in i skiten. Därefter kan man börja lyckas mer och mer.

Och nej, tjejer har ingen förståelse för hur killar har det och även om de hade haft det skulle de ändå inte tyckt det minsta synd om killar som inte får sex. Folk ser det alltid som det är individens ansvar att fixa sig sex om denne nu skulle vilja. Det är således ovidkommande vilket kön som har det svårast. Varför ens tro att tjejer bryr sig ett skit om vilka killar som får sex eller ej? De ser ju bara killarna som får sex. Resten är ju mer eller mindre osynliga.

De killar som inte får sex är de som inte vågar ta kontakt med tjejer. När man ser på hur killar kan se ut som får sex förstår man att det egentligen bara handlar om en enda jävla sak och det är att våga. Vågar man så är hälften vunnet och vägen till att få tjejer därmed öppen.
Citera
2011-03-08, 15:58
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effiestonem
För tjejer är det ju inte alls lika ok att ligga runt och det är väl där "felet" ligger, antar jag. Hade fler tjejer gjort det hade också fler killar fått ha sex oftare.

Hur ofta avstår du från tillfälligt sex av rädslan för att upplevas som slampig?
Menar du att du egentligen vill ha massa tillfälligt sex men att detta med "horstämpeln" hindrar dig?
Tjejer brukar ofta komma med detta argument, men jag har aldrig stött på någon tjej som faktiskt avstår från tillfälligt sex på grund av horstämpeln. Detta verkar alltid gälla "andra tjejer", aldrig de själva...

Eller försöker du intala killar som är nedstämda över att blivit dissade att tjejen EGENTLIGEN ville ligga med honom väldigt gärna, men horstämpeln hindrade henne?

Citat:
Ursprungligen postat av Effiestonem
Därför att det inte är socialt accepterat att en tjej ligger runt med massa olika killar. Tjejer ses som slampor, och det vet vi alla vid det här laget.

Men ändå ligger tjejer runt. Mer än vad killar gör. Så jag tror vi kan utesluta din teori.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagskarunkapodig
Mycket bra trådstart, var på G med en tjej och när vi låg och kelade sa hon nåt i stil med "killar har de så mycket lättare i livet"
Och då sa jag: "nja om man e tjej har man ju ständigt en drös med killar efter sig och kan få sex när man vill."
Hennes svar blev: "men dem är ju bara jobbiga och ofta inte du har en massa tjejer som springer efter dig hela tiden"
Jag skrattade bara avledande till svar men tänkte att tja tjejer har verkligen nada insyn i hur det är att vara kille.

Att det är helt omöjligt att som kille få till det som vissa killar här på Flashback vill få det till stämmer ju knappast.
Men du har helt rätt i att många tjejer är blinda och inte inser att det är så mycket lättare för en tjej att få sex än vad det är för en kille.

Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Dessutom kan jag klargöra en sak för dig: Tjejer har precis samma behov som killar när det kommer till sex - dock har fler tjejer än killar problem med tillfälliga sexpartners. Alla killar kan gå hem med en tjej på krogen, när som helst, var som helst. Tjejer letar oftare efter pojkvän och stabilitet än killar. Så är det.

Först skriver du att tjejer och killar har exakt samma behov när det gäller sex. Sedan skriver du att tjejer letar efter helt andra saker än killar när det gäller sex.
Bestäm dig!

edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Vågar man så är hälften vunnet och vägen till att få tjejer därmed öppen.
Du har helt rätt i vad du skriver i detta inlägg. Visst, världen är orättvis. Tjejer har mycket lättare på "köttmarknaden". Men att tycka synd om sig själv skapar bara en nedåtgående spiral. Ta för dig och bli alfa istället.
Senast redigerad av Hugh.Hefner 2011-03-08 kl. 16:02.
Citera
2011-03-08, 16:10
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner

Först skriver du att tjejer och killar har exakt samma behov när det gäller sex. Sedan skriver du att tjejer letar efter helt andra saker än killar när det gäller sex.
Bestäm dig!
Dom har samma behov av sex, men tjejer håller sig hellre tills dom hittar en trygg pojkvän än att slampa runt. Get it?
Citera
2011-03-08, 16:11
Medlem
tunnsomlufts avatar
fan du snackar så jävla mycket skit att jag får lust att smälla till dig. Tjejer kan få knulla så mycket de vill? Ok men sedan kallas man för en jävla hora. Killar å andra sidan kan knulla runt som fan utan att någon ens kommenterar det.
Citera
2011-03-08, 16:14
Medlem
Ni som pratar om att det bara är för killarna som vill ha mer sex att bli bättre på att ragga har missförstått lite.

1) Även om enskilda killar får mycke sex så påverkar inte det relationen utbud och efterfrågan. Killars efterfrågan är fortfarande större vilket är det vi diskuterar. Inte att man faktiskt kan få mer sex om man blir bättre, det tror jag alla redan vet.

2) Tjejer kan lättare få sex hur enkelt du än som kille tror du kan få sex, vilket också är det vi diskuterar. Enda killarna som kan jämföras med en genomsnittlig tjej är kändisar. De får pussy lätt.
Citera
2011-03-08, 16:15
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnsomluft
fan du snackar så jävla mycket skit att jag får lust att smälla till dig. Tjejer kan få knulla så mycket de vill? Ok men sedan kallas man för en jävla hora. Killar å andra sidan kan knulla runt som fan utan att någon ens kommenterar det.
Det är TS du riktar dig till eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in