Citat:
Ursprungligen postat av Effiestonem
För tjejer är det ju inte alls lika ok att ligga runt och det är väl där "felet" ligger, antar jag. Hade fler tjejer gjort det hade också fler killar fått ha sex oftare.
Hur ofta avstår du från tillfälligt sex av rädslan för att upplevas som slampig?
Menar du att du egentligen vill ha massa tillfälligt sex men att detta med "horstämpeln" hindrar dig?
Tjejer brukar ofta komma med detta argument, men jag har aldrig stött på någon tjej som faktiskt avstår från tillfälligt sex på grund av horstämpeln. Detta verkar alltid gälla "andra tjejer", aldrig de själva...
Eller försöker du intala killar som är nedstämda över att blivit dissade att tjejen EGENTLIGEN ville ligga med honom väldigt gärna, men horstämpeln hindrade henne?
Citat:
Ursprungligen postat av Effiestonem
Därför att det inte är socialt accepterat att en tjej ligger runt med massa olika killar. Tjejer ses som slampor, och det vet vi alla vid det här laget.
Men ändå ligger tjejer runt. Mer än vad killar gör. Så jag tror vi kan utesluta din teori.
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskarunkapodig
Mycket bra trådstart, var på G med en tjej och när vi låg och kelade sa hon nåt i stil med "killar har de så mycket lättare i livet"
Och då sa jag: "nja om man e tjej har man ju ständigt en drös med killar efter sig och kan få sex när man vill."
Hennes svar blev: "men dem är ju bara jobbiga och ofta inte du har en massa tjejer som springer efter dig hela tiden"
Jag skrattade bara avledande till svar men tänkte att tja tjejer har verkligen nada insyn i hur det är att vara kille.
Att det är helt omöjligt att som kille få till det som vissa killar här på Flashback vill få det till stämmer ju knappast.
Men du har helt rätt i att många tjejer är blinda och inte inser att det är så mycket lättare för en tjej att få sex än vad det är för en kille.
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Dessutom kan jag klargöra en sak för dig: Tjejer har precis samma behov som killar när det kommer till sex - dock har fler tjejer än killar problem med tillfälliga sexpartners. Alla killar kan gå hem med en tjej på krogen, när som helst, var som helst. Tjejer letar oftare efter pojkvän och stabilitet än killar. Så är det.
Först skriver du att tjejer och killar har exakt samma behov när det gäller sex. Sedan skriver du att tjejer letar efter helt andra saker än killar när det gäller sex.
Bestäm dig!
edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Vågar man så är hälften vunnet och vägen till att få tjejer därmed öppen.
Du har helt rätt i vad du skriver i detta inlägg. Visst, världen är orättvis. Tjejer har mycket lättare på "köttmarknaden". Men att tycka synd om sig själv skapar bara en nedåtgående spiral. Ta för dig och bli alfa istället.