2011-03-08, 14:05
Medlem
Och vad menar jag då med detta?
Att alla tjejer får sex när dom vill? Nej.
Att alla tjejer aldrig känt behov sex men inte fått det? Nej.

Det jag menar är enkelt. Det finns väldigt många fler killar vars sexbehov är större än den del av behovet dom får tillfredställt än vad det finns tjejer som "lider" av samma problem. Dessutom tenderar de tjejer som inte tycker dom får den sexmängd dom skulle behöva vara tjejer som 1)är skitfula eller antingen, som också är vanligast, vara tjejer som väljer bort 90% av alla killar och därför inte får den sexmängd dom vill ha. Så är det inte för killar i allmänhet. Att killar inte har lika mycket partners och sex som de vill ha beror till största del på att dom inte får några som vill ha sex med dom än vad det beror på att dom dissar tjejer.

Jag raggar ganska mycket. Både IRL och på nätet och är det något som slagit mig är det att majoriteten av tjejerna jag kommer i kontakt med har KK de kan ringa för att få kuk om de nu vill ha det. Många har tom flera KK. Därför är deras behov av att ragga sex inte särskilt högt utan istället kan de spendera tiden med att bara leta efter kärlek och seriösa relationer. Sexbehovet blir ju tillfredställt ändå. Dvs, brist på sex är inget de upplever särskilt ofta, de allra flesta inte alls.

Killar då? Har inte dom kk? Jo, men inte alls lika vanligt hur konstigt det än låter. Troligen är det en liten del av killarna som delar på många av tjejerna. Dvs, det fördelas inte "rättvist" vilket inte är konstigt. Men det spelar iofs inte roll för det är relationen storleken på behovet kontra den sex/antal partners man faktiskt får som är relevant och där är tjejer närmare 100% än vad killar är i gemen. Att som kille få sex är svårt. Tror inte ens tjejer kan förstå hur svårt det är.

Vad leder då detta till? Det ena är ju att tjejer inte har en aning om hur killar har det och det är därför tjejkompisar till mig och er kan säga saker som "men har du ingen du kan ringa?" när du säger du är kåt en söndagskväll. I deras värld har ju alla det för dom tror killar har det som dom själva har det. Det andra det leder till är att vi killar måste ragga sex och kärlek på samma arenor och också måste ragga sex och kärlek på samma arenor som tjejerna mest letar efter seriösa relationer. Det är därför tjejer ofta tycker killar är för sexfixerade på nätet osv. Men vad är då alternativet, tjejer? Det är ju enda chansen för många killar att få snabb sex utan en massa dejting då vi killar inte har samma KK frekvens som er och dessutom ofta har större sexbehov än vad en KK man träffar i månaden kan täcka upp.

Jag vet att jag kommer få viss repons nu som tycker jag har fel, att jag generalliserar, att jag inte vet hur tjejer har det. Men jag kan ta det. Och om du tjej går in här och säger jag har fel för att du inte alls får den sexmängd du vill ha så har jag bara det att säga att du antingen tyvärr är skitful eller som troligast är alldeles för blyg och pryd.

Kontentan är ändå denna. Tjejer vet inte hur det är at leva i en värld där sex är en svåråtkomplig "vara" i brist på bättre ord.
Citera
2011-03-08, 14:12
Medlem
Kannans avatar

Ytterligare en tråd där en "man" med begränsad erfarenhet försöker sig förstå världen.

Du känner flera tjejer som säger att dom har kk, säger du. Hur vet du att dom talar sanning? Tjejer är bra på att ljuga för att boosta upp sitt eget självförtroende (det är väl killar också iofs), dom "hoppar ju liksom upp några snäpp i din bok" när dom säger att dom kan knulla när dom vill, vilket gör att dom vinner respekt och verkar bättre än vad dom är inför dig.

Dessutom kan jag klargöra en sak för dig: Tjejer har precis samma behov som killar när det kommer till sex - dock har fler tjejer än killar problem med tillfälliga sexpartners. Alla killar kan gå hem med en tjej på krogen, när som helst, var som helst. Tjejer letar oftare efter pojkvän och stabilitet än killar. Så är det.
Citera
2011-03-08, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan

Ytterligare en tråd där en "man" med begränsad erfarenhet försöker sig förstå världen.

Du känner flera tjejer som säger att dom har kk, säger du. Hur vet du att dom talar sanning? Tjejer är bra på att ljuga för att boosta upp sitt eget självförtroende (det är väl killar också iofs), dom "hoppar ju liksom upp några snäpp i din bok" när dom säger att dom kan knulla när dom vill, vilket gör att dom vinner respekt och verkar bättre än vad dom är inför dig.

Dessutom kan jag klargöra en sak för dig: Tjejer har precis samma behov som killar när det kommer till sex - dock har fler tjejer än killar problem med tillfälliga sexpartners. Alla killar kan gå hem med en tjej på krogen, när som helst, var som helst. Tjejer letar oftare efter pojkvän och stabilitet än killar. Så är det.

Jag försökte inte förstå världen.
Och varför ska tjejer i min närhet ljuga om det? Jag köper det inte.

Och nej, tjejer har kanske samma sexbehov som i antalet knull men absolut inte samma behov av nya partners som killar i snitt har.

Och varför tror du tjejer inte letar sex utan pojkvän?
Eftersom 1) antingen är sexbehovet inte jättestort eller 2)dom har det redan på sitt torra nån annanstans.
Citera
2011-03-08, 14:15
Medlem
MissMemes avatar
Jag ställer mig mest frågande till varför det som kille är ok att välja bort fula tjejer men inte att som tjej välja bort ointressanta killar? Dubbelmoral much?
Citera
2011-03-08, 14:16
Medlem
Mycket bra trådstart, var på G med en tjej och när vi låg och kelade sa hon nåt i stil med "killar har de så mycket lättare i livet"
Och då sa jag: "nja om man e tjej har man ju ständigt en drös med killar efter sig och kan få sex när man vill."
Hennes svar blev: "men dem är ju bara jobbiga och ofta inte du har en massa tjejer som springer efter dig hela tiden"
Jag skrattade bara avledande till svar men tänkte att tja tjejer har verkligen nada insyn i hur det är att vara kille.
Citera
2011-03-08, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMeme
Jag ställer mig mest frågande till varför det som kille är ok att välja bort fula tjejer men inte att som tjej välja bort ointressanta killar? Dubbelmoral much?

Och var har jag sagt det inte är OK?

Skillnaden är dock att killar i snitt kanske "dissar" 15-20% av alla tjejer medan tjejer "dissar" 80-90% av alla killar.

Det finns mängder av studier i detta och samtliga visar att när tjejer letar sex så är det kravbild nästan identisk på hur kravbilden ser ut när de letar partner. Men för killar skiljer sig dessa två kravbilder enormt från varandra.

Ser du skillnaden?
Citera
2011-03-08, 14:18
Medlem
Jamen om man är tjej och singel och har så mkt sex man känner för, kanske nån gång i veckan eller mer så får man ju horstämpel o de flesta tycker att man ligger runt
Citera
2011-03-08, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskarunkapodig
Mycket bra trådstart, var på G med en tjej och när vi låg och kelade sa hon nåt i stil med "killar har de så mycket lättare i livet"
Och då sa jag: "nja om man e tjej har man ju ständigt en drös med killar efter sig och kan få sex när man vill."
Hennes svar blev: "men dem är ju bara jobbiga och ofta inte du har en massa tjejer som springer efter dig hela tiden"
Jag skrattade bara avledande till svar men tänkte att tja tjejer har verkligen nada insyn i hur det är att vara kille.

Helt sant.

Dom kanske tycker det är jobbigt med alla killar dom har efter sig. Men låt dom smaka på motdsatsen, ska vi säga ett år? Där INGEN kille raggar dom och där dom har det som vi har det.
Citera
2011-03-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan

Vilken värld lever du i?, jag vill också liva i den världen
Citera
2011-03-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izzzza
Jamen om man är tjej och singel och har så mkt sex man känner för, kanske nån gång i veckan eller mer så får man ju horstämpel o de flesta tycker att man ligger runt

SKITSNACK!

Den där bortförklaringen kanske funkar om du är 14 år och bor i en liten stad.
Men som 28år och boende i Sthlm? Aldrig.

En ursäkt till att vara pryd o tråkig bara.
Citera
2011-03-08, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskarunkapodig
Vilken värld lever du i?, jag vill också liva i den världen

Han menade nog att vi KAN inte att vi får haha
Citera
2011-03-08, 14:22
Medlem
MissMemes avatar
Jag säger inte att du har fel i ditt resonemang men vad exakt tycker du att man ska göra åt det? Tvinga alla tejer att ligga med folk dom inte vill ligga med?

En anledning att tjejer har högre krav kan ju vara så enkelt som att rent biologiskt och kulturellt (tills helt nyligen) har tjejer haft mest att förlora på att ligga med vem som helst. Sånt är ju inget som försvinner på några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in