Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-22, 11:58
  #4969
Medlem
Dr_Dollars avatar
Om nån har lyssnat på P3 nyheter under dagen så har det varit ett inslag om en man som skickat hotfulla SMS till en hög med unga tjejer med hot om våldtäkt, och tydligen ska han har skrivit på andra forum till och från där många tjejer skärmdumpat konversationerna.
Namn, bild + adress finns tydligen till den här stjärnan?

Finns det nån tråd här om killen i fråga..?
Eller är det så att den här är den aktuella? - (FB) Svensk våldtäktsman på youtube
__________________
Senast redigerad av Dr_Dollar 2018-11-22 kl. 12:01.
Citera
2018-11-22, 20:02
  #4970
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
...

Jag har för mig att den lysande användaren och före detta moderatorn Zwerchstand har skrivit ett inlägg om Beethoven, där vederbörande säger ungefär (orden är mina egna men betydelsen kommer från Zwerchstand, har jag för mig): "Det är att göra Beethoven orättvisa att kalla honom geni till följd av att han lyckades skriva den musik han skrev såsom döv. Om Beethoven var ett geni var han det till följd av att musiken bör upphöjas till denna benämning av egen kraft, obeaktat kompositörens hörselförmåga."

Jag har försökt kika på alla inlägg där Zwerchstand nämner Beethoven, men jag kan inte hitta inlägget. Likväl är jag övertygad om att han eller hon verkligen fått ur sig ett inlägg som säger ungefär det jag skrev ovan (jag har inte tänkt den tanken själv nämligen). Ifall någon har en aning vore det uppskattat. Jag läste nog inlägget senast för en åtta år sedan men det har liksom funnits i huvudet sedan dess.

Tillägg: Zwerchstand har skrivit ett antal underbara inlägg om Beethoven i följande trådar, men i alla fall jag kan inte hitta inlägget jag söker där:

(FB) Varför anses Beethoven ha varit ett geni?
(FB) Beethoven vs. Mozart.
__________________
Senast redigerad av Caesare 2018-11-22 kl. 20:12.
Citera
2018-11-22, 20:12
  #4971
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Jag har för mig att den lysande användaren och före detta moderatorn Zwerchstand har skrivit ett inlägg om Beethoven, där vederbörande säger ungefär (orden är mina egna men betydelsen kommer från Zwerchstand, har jag för mig): "Det är att göra Beethoven orättvisa att kalla honom geni till följd av att han lyckades skriva den musik han skrev såsom döv. Om Beethoven var ett geni var han det till följd av att musiken bör upphöjas till denna benämning av egen kraft, obeaktat kompositörens hörselförmåga."

Jag har försökt kika på alla inlägg där Zwerchstand nämner Beethoven, men jag kan inte hitta inlägget. Likväl är jag övertygad om att han eller hon verkligen fått ur sig ett inlägg som säger ungefär det jag skrev ovan (jag har inte tänkt den tanken själv nämligen). Ifall någon har en aning vore det uppskattat. Jag läste nog inlägget senast för en åtta år sedan men det har liksom funnits i huvudet sedan dess.

Inget ur den här tråden?

(FB) Varför anses Beethoven ha varit ett geni?
Citera
2018-11-22, 20:20
  #4972
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Jag har för mig att den lysande användaren och före detta moderatorn Zwerchstand har skrivit ett inlägg om Beethoven, där vederbörande säger ungefär (orden är mina egna men betydelsen kommer från Zwerchstand, har jag för mig): "Det är att göra Beethoven orättvisa att kalla honom geni till följd av att han lyckades skriva den musik han skrev såsom döv. Om Beethoven var ett geni var han det till följd av att musiken bör upphöjas till denna benämning av egen kraft, obeaktat kompositörens hörselförmåga."

Jag har försökt kika på alla inlägg där Zwerchstand nämner Beethoven, men jag kan inte hitta inlägget. Likväl är jag övertygad om att han eller hon verkligen fått ur sig ett inlägg som säger ungefär det jag skrev ovan (jag har inte tänkt den tanken själv nämligen). Ifall någon har en aning vore det uppskattat. Jag läste nog inlägget senast för en åtta år sedan men det har liksom funnits i huvudet sedan dess.

Tillägg: Zwerchstand har skrivit ett antal underbara inlägg om Beethoven i följande trådar, men i alla fall jag kan inte hitta inlägget jag söker där:

(FB) Varför anses Beethoven ha varit ett geni?
(FB) Beethoven vs. Mozart.

Sökte på:

Zwerchstand geni beethoven site:flashback.org

Lägg till/ta bort sökord för bättre träff, t.ex. orättvisa om du tror dig veta att det ingår.
Citera
2018-11-22, 21:00
  #4973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Inget ur den här tråden?

(FB) Varför anses Beethoven ha varit ett geni?

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Sökte på:

Zwerchstand geni beethoven site:flashback.org

Lägg till/ta bort sökord för bättre träff, t.ex. orättvisa om du tror dig veta att det ingår.

Tackar. Jag kan faktiskt inte hitta inlägget där, trots att det egentligen känns som att det är i den tråden som inlägget borde vara i.

Det kan förstås förhålla sig så att jag läst ett av inläggen i tråden ifråga, och sedan med åren stöpt om det till den skepnad tankegången nu har i mitt huvud, och omedvetet tillskriver Zwerchstand såsom varande upphovsman till den tanke som jag antingen fått från en felläsning av honom, från någon annan, eller från mig själv. Men, någonstans inom mig är jag övertygad om att Zwerchstand verkligen skrivit ungefär så som jag förtecknat det hela. Ändå låter sig inte inlägget finnas!
Citera
2018-12-06, 13:15
  #4974
Medlem
Kaustis avatar
Den här tråden brukar ju kunna hjälpa till med det mesta, så jag testar:

Vet inte om detta finns, men jag söker ett addon till Google Chrome som gör att jag kan söka på en sida och endast visa dom elementen (bilderna) som passar in på sökningen.

Säg t.ex. att jag söker efter "Red", då ska endast dom bilderna som har ett filnamn som innehåller ordet Red visas på sidan (alla andra bilder skall gömmas).

Finns det någonting sådant?
Citera
2019-01-01, 19:18
  #4975
Medlem
Djurmos avatar
Läste en rolig tråd förr här på FB, handlade om de ensamkommande som uppenbarligen är överåriga. En samling dråpliga bilder som visserligen inte är PK överhuvudtaget, men ändå lite rolig... Ja, vet någon hjälpsam själ var jag hittar detta guldkorn
Citera
2019-01-01, 20:19
  #4976
Medlem
Churchis avatar
Letar efter en tråd som handlade om roliga historier och anekdoter från andra världskriget.
Det var allt ifrån dräpande citat ifrån Churchill till hur Hitler skrattade ihjäl sig när han hörde om Ribbentrops födelsedagspresent.

Gott nytt år på er
Citera
2019-01-01, 22:27
  #4977
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Läste en rolig tråd förr här på FB, handlade om de ensamkommande som uppenbarligen är överåriga. En samling dråpliga bilder som visserligen inte är PK överhuvudtaget, men ändå lite rolig... Ja, vet någon hjälpsam själ var jag hittar detta guldkorn

Kanske denna, (FB) Dags att utse Sveriges äldsta flyktingbarn!
Citera
2019-01-02, 00:25
  #4978
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Kanske denna, (FB) Dags att utse Sveriges äldsta flyktingbarn!
Tackar!!
Citera
2019-01-11, 13:58
  #4979
Medlem
Pastellfisks avatar
Tvådelad fråga.

1. Fanns en tråd om svenska alternativ till låneord. Bland annat fanns ungmö med som alternativntill jungfru. Den tråden är jag intresserad av att hitta. Var några år sedan jag såg den. Ganska få svar. Bör ligga i språkforumet.

2. Finns det en allmän tråd om Google som sökmotor? Alltså inte som företag eller liknande.
Citera
2019-01-11, 14:20
  #4980
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Tvådelad fråga.

1. Fanns en tråd om svenska alternativ till låneord. Bland annat fanns ungmö med som alternativntill jungfru. Den tråden är jag intresserad av att hitta. Var några år sedan jag såg den. Ganska få svar. Bör ligga i språkforumet.

2. Finns det en allmän tråd om Google som sökmotor? Alltså inte som företag eller liknande.
1. (FB) Fröken och..? ?
2. (FB) Stora tråden om Google+ (EJ INVITES) (Mod) ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback