2017-03-28, 18:37
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Tråd om en anstalt för sexförbrytare där 50% av männen behövde tolkhjälp.
(Länk till artikeln går bra med)
Är det denna?
(FB) Våldtäktsmän får inte tillräcklig rehabilitering
Citera
2017-03-28, 20:41
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Söker en tråd med nån snubbe som berättade om sjuka och roliga saker dennes polare/bror gjort.
Tråden blev jättelång och det kom riktigt många berättelser. Nån som vet vad jag snackar om?
Måhända denna?
Citera
2017-03-28, 20:55
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Måhända denna?

Nej, det här var en tråd där TS och hans brorsa/polare var ute och söp och hade sig, bland annat.
Minnet är jävligt trasigt, så kan tyvärr inte beskriva bättre än såhär.
Har för mig användarnamnet var nåt liknande MrMaki, eller nåt åt det hållet.
Citera
2017-03-28, 21:00
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nej, det här var en tråd där TS och hans brorsa/polare var ute och söp och hade sig, bland annat.
Minnet är jävligt trasigt, så kan tyvärr inte beskriva bättre än såhär.
Har för mig användarnamnet var nåt liknande MrMaki, eller nåt åt det hållet.

Tar också en gissning, Min bror, den ofrivillige komikern.?
Citera
2017-03-28, 21:56
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Tar också en gissning, Min bror, den ofrivillige komikern.?

DEN är det ja! Tack så mycket!
Citera
2017-04-04, 16:09
Medlem
Jag undrar om det finns en tråd om den stora gangsterfamiljen om ca 100 personer, som har regerat och styrt i Göteborg alltsedan - 90 talet.
De talade mycket om dem i gårdagens p1.
Citera
2017-04-04, 17:58
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag undrar om det finns en tråd om den stora gangsterfamiljen om ca 100 personer, som har regerat och styrt i Göteborg alltsedan - 90 talet.
De talade mycket om dem i gårdagens p1.

Kan det vara tråden om Ali-khan familjen som du söker?

(FB) Ali-khan familjen i Göteborg

Om det inte är den så lär du hitta en tråd om familjen i delforumet organiserad brottslighet eller möjligen brott och brottsbekämpning.
Citera
2017-04-04, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Kan det vara tråden om Ali-khan familjen som du söker?

(FB) Ali-khan familjen i Göteborg

Om det inte är den så lär du hitta en tråd om familjen i delforumet organiserad brottslighet.

(FB) Organiserad brottslighet

Tack för hjälpen. Någon annan har redan tipsat, så jag läser för fullt . Skrämmande. Löfvéns Sverige.
Citera
2017-04-18, 14:21
Medlem
SigrefIQs avatar
Nu vet jag inte om det var runt jul förra året eller året innan det började. Men det var ju nån grupp människor då som började ta emot donationer för att gräva en grop.
Syftet med hela minns jag inte men jag kom och tänka på det nyss och ville gärna veta hur långt de kom eller om de fortfarande håller på.

Nån som vet vad jag snackar om och har en länk med mer info om händelsen?
Citera
2017-04-18, 14:39
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigrefIQ
Nu vet jag inte om det var runt jul förra året eller året innan det började. Men det var ju nån grupp människor då som började ta emot donationer för att gräva en grop.
Syftet med hela minns jag inte men jag kom och tänka på det nyss och ville gärna veta hur långt de kom eller om de fortfarande håller på.

Nån som vet vad jag snackar om och har en länk med mer info om händelsen?

Säker på att det var här på Flashback? Orsaken att jag frågar är att om de bad om donationer så är nog risken stor att tråden är raderad då detta bryter mot regel 1.01.
Citera
2017-04-18, 16:31
Medlem
SigrefIQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Säker på att det var här på Flashback? Orsaken att jag frågar är att om de bad om donationer så är nog risken stor att tråden är raderad då detta bryter mot regel 1.01.

Ganska säker att det var här jag läste om det. Sen var det ju inte just den gruppen människor som skapat en tråd där de bad om donationer. Det var nån användare som skrev om den här gruppen, inte för att samla donationer till dem utan mest bara för att det var en intressant/kul grej de höll på med. (Men ja det kan ju också ha varit nån ur den gruppen som skapade tråden för att uppmärksamma det mer)

De hade en sida med en live sändning där man kunde se hur länge till de skulle gräva.
Hur mycket man donerade kunde öka grävtiden allt ifrån 1 min till 10 min eller mer.

Har för mig att det hamnade i nån tidning också, nån av kvällstidningarna tror jag.
Citera
2017-04-18, 16:40
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigrefIQ
Ganska säker att det var här jag läste om det. Sen var det ju inte just den gruppen människor som skapat en tråd där de bad om donationer. Det var nån användare som skrev om den här gruppen, inte för att samla donationer till dem utan mest bara för att det var en intressant/kul grej de höll på med. (Men ja det kan ju också ha varit nån ur den gruppen som skapade tråden för att uppmärksamma det mer)

De hade en sida med en live sändning där man kunde se hur länge till de skulle gräva.
Hur mycket man donerade kunde öka grävtiden allt ifrån 1 min till 10 min eller mer.

Har för mig att det hamnade i nån tidning också, nån av kvällstidningarna tror jag.

Hittade ingen egen tråd utan ett inlägg i en annan tråd,
(FB) Jag känner att jag måste gräva ett hål..
https://www.holidayhole.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in