Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-04, 18:03
  #4693
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantBaboon
Nejje tråden heter så , " vad tänker du på när jag säger"

Hehe, ok trodde du var ute efter något annat.
Den tråden ligger i laidback, Vad tänker du på när jag säger...?

Flashback Forum FAQ
Citat:
Q: Vad är Laidback och när får man tillgång dit?
A: Laidback är ett forum med en mer avslappnad karaktär för den som varit medlem i 6 månader och har skrivit över 200 inlägg.

Systemet uppdaterar automatiskt rättigheterna en gång per dygn. Därför kan du behöva vänta upp till ett dygn från det att du uppfyller kraven tills det att du får tillgång till forumet.
Citera
2016-04-07, 00:57
  #4694
Medlem
SleighBellss avatar
Har vi ingen officiell grilltråd på flashback där man kan diskutera huruvida kol eller gasol är bäst och vilken grill som lämpar sig för vad? Har själv sökt utan framgång, om det inte finns vilket jag tycker det borde göra lär jag starta en själv!
Citera
2016-04-07, 09:03
  #4695
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Har vi ingen officiell grilltråd på flashback där man kan diskutera huruvida kol eller gasol är bäst och vilken grill som lämpar sig för vad? Har själv sökt utan framgång, om det inte finns vilket jag tycker det borde göra lär jag starta en själv!
Det är ju inte bara en smak-, men även luktsak: (FB) Kolgrill, elgrill eller gasolgrill? i Bostad, hem och trädgård.
Citera
2016-04-07, 16:55
  #4696
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Det är ju inte bara en smak-, men även luktsak: (FB) Kolgrill, elgrill eller gasolgrill? i Bostad, hem och trädgård.
Tusen tack, var nästan i rätt forum men letade under matlagning och metoder!
Citera
2016-04-18, 17:15
  #4697
Avstängd
FX5000s avatar
Hej,

Jag letar efter olika trådar som behandlar ämnet gällande kappvändare angående invandringen.
Alltså ämnet som diskuterar svårigheten att förlåta människor som drivit häxjakt efter invandringskritiker men som nu börjat vurma för att mångkultur är dåligt istället.
Det måste inte handla om förlåtelsen i fråga, utan mera om själva ämnet i sig.

Vet att det finns flera trådar men har svårt att hitta nyckelord för rubriker gällande detta.

Har mycket frustration inom mig och vet inte riktigt hur jag ska bemöta dessa människor.

Tack på förhand, mvh
__________________
Senast redigerad av FX5000 2016-04-18 kl. 17:31.
Citera
2016-04-24, 11:27
  #4698
Avstängd
Applejackss avatar
Hej!

Jag kommer ihåg en gammal tråd som jag hittade här där det var någon som hade fått höra att hens kök var jävligt snuskigt men att han inte tyckte det själv, hen lade sedan ut bilder på köket bla. Spisplattorna varpå flera bekräftade det han hade fått höra.

Han började även göra ren köket och lade ut bilder efter det.

Kan någon hitta denna tråd? Hittar den inte oavsett hur mycket jag söker.
Citera
2016-04-24, 13:26
  #4699
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Hej!

Jag kommer ihåg en gammal tråd som jag hittade här där det var någon som hade fått höra att hens kök var jävligt snuskigt men att han inte tyckte det själv, hen lade sedan ut bilder på köket bla. Spisplattorna varpå flera bekräftade det han hade fått höra.

Han började även göra ren köket och lade ut bilder efter det.

Kan någon hitta denna tråd? Hittar den inte oavsett hur mycket jag söker.

Jag provade ett par olika sökord och fick fram, är mitt kök verkligen så smutsigt? (bild)
Är det den?
Citera
2016-04-24, 19:37
  #4700
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Jag provade ett par olika sökord och fick fram, är mitt kök verkligen så smutsigt? (bild)
Är det den?

Ja det är den!! Tack!!
Citera
2016-04-27, 19:12
  #4701
Medlem
Mest lästa filerna av media mm.

Jag har tappat bort en tråd som jag tittade på i förra veckan.
Det handlade om de mest nedladdade filerna från såväl Svd, Dagens nyheter, Rps, mm
Vet inte vart jag hittade den, det var via Fb förra veckan iaf.
Nu undrar jag om någon kan ha en aning om vilken sida jag var på.
Har tyvärr rensat så jag kan inte se själv via historiken tyvärr.
Det var väldans informativt att läsa allt från rättegångar till vad Rps hade tittat på mm.
Har ingen aning om vart den här förfrågan skulle läggas, därför ligger den här.
Tacksam för svar.
Citera
2016-05-05, 18:18
  #4702
Medlem
Kommer någon ihåg det "alternate reality" spelet som startade här på FB för länge sedan, kanske 2008? Jag kommer ihåg små detaljer så som:

- Tråden hette något i still med "vad är detta?"
- Vid något tillfället var en bild med en bunden (?) person i
- Jag tror bilden hade utsikt över berg?
- Det sträckte sig till ett par andra länder där folk hämtade saker
- Tråden fick aldrig något slut, och mods stängde den med kommentar i still med "den som bumpar denna tråden igen utan nya saker blir bannad"

- Jag kommer ihåg någon form av live video nere i malmö där folk hämtade något, något med en vit van också men detta är väldigt suddigt.
Citera
2016-05-13, 21:38
  #4703
Medlem
adulterys avatar
Finns det någon forumsdel som behandlar moral, alltså förståelsen inför vad som är rätt och fel?
Citera
2016-05-13, 23:02
  #4704
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adultery
Finns det någon forumsdel som behandlar moral, alltså förståelsen inför vad som är rätt och fel?
Du får nog addera ett kriterium till, alltså moral i vilket sammanhang?

Gör man en ren sökning på moral, så hamnar man var som helst, fast med en klar tendens åt filosofi eller religion:

https://www.flashback.org/sok/Moral

För mig kan begreppet moral dyka upp var som helst - idrott, skatter, tidredovisning på arbetet, fått fel tillbaka i kassan i mataffären. Tycker därför att du inte ska låsa dig vid ordet moral, utan koncentrera dig på sammanhanget du vill applicera ordet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback