2010-06-20, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyogen
Det intressantaste med denna sida är att de verkar sakna total förankring i om någon faktiskt gjort något fel. Visst, någon har "hackat" någots facebook, gissat sig till vilka som kan tänkas vara väktare eller poliser sen lagt upp deras bilder och skyller sedan på att "det gått för långt nu" vilket skulle motivera att lägga upp folks familjer, vänner och barn på en sida i ett uppenbart syfte att skrämma dessa individer? Finns det något som helst som tyder på att dessa har övervåldat någon? Det enda tugget jag hör på det här forumet är "jag har hört att en kompis" eller "jag har hört att en polares polare fått spö". Ska det på något sett konkret bevisa att 30 eller så individer på den sidan gjort allt ni babblar om eller? ska deras familjer hängas ut och hotas för något som varken är bevisat eller det finns något som helst grund till? Grundaren till sidan kan ju hitta på vad som helst om dessa mäniskor och fåntrattarna som hejar på kommer att tro på det. Det är samma fån som säger att media ljuger och är så trötta på att målas ut som något dom inte är.

Det är enligt mig pinsamt att nån misslyckad betongmålare tror att något sånt här kommer att leda till något bättre. Jag känner en kille som är uthängd på den där sidan, och att tro att han skulle begå övervåld är skrattretande för mig. Sen att jag vet att folk ringer och hotar honom och hans sambo via telefon nu tycker jag bara är tragiskt. Jag har väldigt svårt att tänka mig att poliser och väktare ringer hem till klotterungarna och hotar dom och deras flickvänner/fruar/sambos/barn/familj till livet till den grad att dom känner att det gått för långt? Tror du han kommer reagera lugnare nu när han vet att nån hotat hans familj? Om det är målet är hela sidan ett misslyckande som bara kommer skapa mer friktion mellan dessa mäniskor.

Det är oroväckande lätt att dra alla över samma kam, tro allt som står i media och tycka synd om sig själv när man själv begår brott. Jag har själv åkt dit ett par gånger och även om jag kanske inte är världens lättaste person att ha att göra med i dom sammanhangen fattar jag ju att jag gjort fel. Så tar dom i för att få ner mig får jag väl leva med det. Kallar jag en väktare för fitta har jag knappast nån förhoppning om att han ska krama mig och säga att det är ok.

Finns det någon hemsida där man kan lägga ut våldtäktsmän, klottare, mördare, tjuvar, pedofiler?
Nej, för det skulle media börja grina över direkt. Skulle jag och dom som bor där jag bor få reda på vilka som klottrar ner våran gård och dagiset i närheten skulle vi fan spöa dom varje dag och inte skvätta en tår över det.

jag är en aktiv målare i stockholms området. och jag tycker det är bra dom hänger ut dom.
jag blir själv trakasserad av att dom utanför min egna bostad då dom är "civil" klädda. Tar foton på mig och min sambo.. Även hot förekommer. Så skippa skitsnacket.
Citera
2010-06-20, 20:14
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borta_med_vinde
jag är en aktiv målare i stockholms området. och jag tycker det är bra dom hänger ut dom.
jag blir själv trakasserad av att dom utanför min egna bostad då dom är "civil" klädda. Tar foton på mig och min sambo.. Även hot förekommer. Så skippa skitsnacket.
Hur urbota dum får man vara??
lägg ner med skadegörelsen så slipper du skiten efter dig!
fast det kanske inte har något samband enligt dig?
Citera
2010-06-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Hur urbota dum får man vara??
lägg ner med skadegörelsen så slipper du skiten efter dig!
fast det kanske inte har något samband enligt dig?

klart det är ett samband? Varför ska jag lägga ner min egen hobby som jag haft dom senaste 10 år för? har inte du en egen hobby? hur skulle det själv kännas att behöva sluta med den?
kommer nog aldrig sluta måla.....
Citera
2010-06-20, 21:36
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
klart det är ett samband? Varför ska jag lägga ner min egen hobby som jag haft dom senaste 10 år för? har inte du en egen hobby? hur skulle det själv kännas att behöva sluta med den?
Skillnaden är ju att min hobby inte kostar samhället ngr pengar
Sen att du patetiskt skriver måla är ju bara ett bevis på att du skäms och vill försköna skadegörelsen.

Men jag kan ju skaffa mig en hobby som går ut på att spraya din kåk el. dina ägodelar, för det har du väl inget imot då du själv gör likadant med andras egendom.
Min hobby kommer då inte kosta samhället något utan bara dig
Citera
2010-06-20, 21:46
Medlem
Citat:

Vilket fantastiskt bidrag till debatten.

"hej jag begår något som faktiskt klassas som ett brott och tycker det är bra att hänga ut folk som våldsmän utan bevis på nätet. Jag blir trakasserad av civila väktare och dom tar foton på mig. Dom hotar mig också. Så STFU!"

För att hjälpa dig elaborera lite då: hur hotar dom dig? har du exempel? hur vet du att det är polisen eller CSG eller något annat vaktbolag som fotograferar dig och din sambo? Lägger dom ut detta på nätet också? Hur vet du att alla som är uthängda är övervåldsbenägna väktare och poliser? finns det några som helst bevis för detta?

Du begår brott och kallar det för en hobby. Om jag skulle göra inbrott i folks hem och kalla det hobby, skulle det vara rättfärdigat då? Jag har begått brott många gånger, men inte fan lever jag i en fantasivärld över att det jag gör är ok. Hur har du tänkt? Tycker du att det handlar om att "måla på lite väggar"? graffiti för mig är en självcentrerad egocentrisk handling där man antingen målar en massa skit på folks hem, dagis, privat egendom mm och försöker rättfärdiga det med att det "ser bättre ut" när det egentligen bara handlar om att visa upp sig och sina polare. Sen det här jävla taggandet som dras överallt? Jag är inte ett dugg intresserad av att se någots "tagg" överallt bara för att han ska visa att han gått den vägen eller vill visa upp att han kan skriva.

Då kan han lika gärna sitta hemma med kritor hemma och leka utan att förstöra någon annans tillvaro. Jag hade kunnat köpt om någon drog en häftig målning på en tråkig betongvägg, men text med crew eller vafan det nu är är bara ett egoistiskt försök att visa upp sig.

Ska alla som är israeler i sverige hängas ut för att vissa i sitt hemland begått övergrepp? Ska alla hängas ut som jobbar på mcdonalds för att några väljer att göra riktigt dåliga hamburgare medvetet? hur har du tänkt? har du tänkt eller kör vi vidare på "jag har rätt så STFU"?
Citera
2010-06-20, 21:56
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Coolt, min hobby är personrån. Frågor på det?

Så djävla dryga poliser bara som trakasserar mig i mitt utövande av nämnda hobby.
Citera
2010-06-20, 22:21
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyogen
"hej jag begår något som faktiskt klassas som ett brott och tycker det är bra att hänga ut folk som våldsmän utan bevis på nätet. Jag blir trakasserad av civila väktare och dom tar foton på mig. Dom hotar mig också. Så STFU!"

Målare ska lagföras. Var i lagboken finner du att målare ska fotograferas utanför sina hem av civila väktare som anställts av SL? Tycker du att väktare står över lagen eller att de behöver agera komplement? Det var någon som sade tidigare att om man var missnöjd med hur läget såg ut så skulle man förändra systemet genom att delta i parlamentarismen och annan politisk aktivitet. Det luktar lite dubbelmoral i det här hörnet.
Citera
2010-06-20, 22:32
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Målare ska lagföras. Var i lagboken finner du att målare ska fotograferas utanför sina hem av civila väktare som anställts av SL? Tycker du att väktare står över lagen eller att de behöver agera komplement? Det var någon som sade tidigare att om man var missnöjd med hur läget såg ut så skulle man förändra systemet genom att delta i parlamentarismen och annan politisk aktivitet. Det luktar lite dubbelmoral i det här hörnet.
Nu säger jag inte att det är rätt att fotografera målare utanför deras hem (rätt av polis ja, väktare väldigt tveksamt). Men dessa bilder läggs ju inte ut på internet ihop med bilder på deras barn och anhöriga ihop med förtäckta hot i alla fall. Eller?
Citera
2010-06-20, 22:38
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Nu säger jag inte att det är rätt att fotografera målare utanför deras hem (rätt av polis ja, väktare väldigt tveksamt). Men dessa bilder läggs ju inte ut på internet ihop med bilder på deras barn och anhöriga ihop med förtäckta hot i alla fall. Eller?

Jag tvekar väldigt mycket på att personerna hängts ut utan anledning. På en enda dag i Stockholm skulle man kunna fotografera fler civilpoliser och väktare än de som hängts ut utan problem så jag är lite tveksam på att det är kvantiteten man eftersträvar.

Jag har pucklats på av polisen vid två tillfällen och av väktare vid ett, världen är inte så fin som den låter. Jag är varken målare eller någon annan form av vandalist. Om det gör mig partisk i dina ögon får du tyvärr avfärda allt jag säger.
Citera
2010-06-20, 22:38
Bannlyst
Letar efter en tråd där man pratar om att komma i sömnen utan att onanera genom att lyssna på en tjej som pratar, någon som vet vad jag menar?

mvh
Citera
2010-06-20, 22:42
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Jag tvekar väldigt mycket på att personerna hängts ut utan anledning. På en enda dag i Stockholm skulle man kunna fotografera fler civilpoliser och väktare än de som hängts ut utan problem så jag är lite tveksam på att det är kvantiteten man eftersträvar.

Jag har pucklats på av polisen vid två tillfällen och av väktare vid ett, världen är inte så fin som den låter. Jag är varken målare eller någon annan form av vandalist. Om det gör mig partisk i dina ögon får du tyvärr avfärda allt jag säger.
Jag har väl inte skrivit att du är partisk? Jag har skrivit att det inte är rätt att hänga ut på detta sätt. Varför efterfråga namn på anhöriga och folk som är med på bilder?

Till vissa av bilderna står inte ens om de är väktare. Det står ingenting om eventuella övergrepp och övervåld på de flesta av personerna. De flesta är relativt unga också så det känns som att de har plockat friskt från facebook.
Citera
2010-06-20, 22:45
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Jag har väl inte skrivit att du är partisk? Jag har skrivit att det inte är rätt att hänga ut på detta sätt. Varför efterfråga namn på anhöriga och folk som är med på bilder?

Till vissa av bilderna står inte ens om de är väktare. Det står ingenting om eventuella övergrepp och övervåld på de flesta av personerna. De flesta är relativt unga också så det känns som att de har plockat friskt från facebook.

Jag menade inte att du antytt att jag är partisk utan ville bara skina lite ljus över mina egna erfarenheter med lagens långa rövhål.

Jag kan inte försvara att sidan hänger ut oskyldiga anhöriga. På den punkten håller jag helt med dig. Förhoppningsvis händer det dem inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in