2010-06-18, 21:44
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Vem bryr sig om dom klappar på en halvkriminell knarkare eller "reclaimare",det är ju det dom har betalt för. Aningen naivt att tro att poliser skulle ha någon form av rättstänkande som är oantastligt, dom gör bara sitt jobb. "Bad eggs" blir dom först när dom förser sig själva, men då plockar internutredarna dom ganska snabbt.

Tyvärr ser inte verkligheten ut på det sättet.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/ar...alas-inte.html

Citat:
Sydsvenskans granskning visar också att Internutredningsgruppen (IUG) i flera utredningar inte pratat med viktiga vittnen, eller hört den polis som blivit anmäld.

Ett sådant exempel är hämtat från Ystad strax efter jul 2007 då en polis* blir invinkad i en nykterhetskontroll. Istället för att stanna vevar han ner rutan och skriker till sina kollegor att han inte har tid. Sen kör han vidare.

Där hade historien kunnat ta slut. Om det inte vore för polismannens särbo, en kvinna som själv varit polisanställd och som tröttnat på att poliser håller varann om ryggen. Det var hennes bil polismannen körde. Och hon satt själv bredvid.
– Jag ringde till hans chef och berättade vad som hänt. Chefen lovade att ta tag i det. När han inte gjorde det skrev jag ett brev till internutredningen. Det är ju inte klokt, hade jag gjort som han hade de hoppat in i bilarna och kört efter med blåljusen på, säger kvinnan som fortfarande är särbo med polisen.

Hennes förstahandsuppgifter hjälpte föga. Varken de ifrånkörda kollegorna, polismannen eller hans särbo hördes av IUG. Ingen förundersökning inleddes. Något arbetsrättsligt efterspel från myndigheten blev det inte heller.
Citera
2010-06-18, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Vem bryr sig om dom klappar på en halvkriminell knarkare eller "reclaimare",det är ju det dom har betalt för. Aningen naivt att tro att poliser skulle ha någon form av rättstänkande som är oantastligt, dom gör bara sitt jobb. "Bad eggs" blir dom först när dom förser sig själva, men då plockar internutredarna dom ganska snabbt.

Men är du på riktigt eller? Deras jobb är att stävja brott, gripa, lagföra och vara en garant för säkerheten i samhället inte fan ska dom plocka folk som dom anser vara "halvkriminella knarkare eller reclaimare" och piska på dom, att utmäta ev straff är upp till domstolarna. Skrämmande är det att se att folk verkligen tycker som du, men du vill kanske ha en diktatur och en polisstat. Nä snälla somna om pajas.
Citera
2010-06-18, 21:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Varför vill man arbeta som väktare egentligen? Något samhällspatos betvivlar jag att de/ ni besitter. Alla kan inte vara misslyckade poliser heller. Sååå...?
Citera
2010-06-18, 21:55
Medlem
sang-reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Varför vill man arbeta som väktare egentligen? Något samhällspatos betvivlar jag att de/ ni besitter. Alla kan inte vara misslyckade poliser heller. Sååå...?
Kan ju vara så att folk faktiskt vill jobba ist för att vara arbetslösa.
Citera
2010-06-18, 21:56
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kipp
Jag skickade ett mail till sidan och pekade lite på den uppenbara missbrukningsrisken för detta med okynnesanmälningar.
Grattis! Du försöker föra en konversation med någon som besitter IQ=fiskmås.

Q: Ok, men varför lägger ni också ut bilder på deras vänner, familj och bekanta?
A: För att det har gått långt nog nu. För många av dessa väktare, vakter eller
poliser finns det inga gränser. Det räcker med att du säger emot så kan du få
smaka på batongen, bli ivägsläpad på marken med handfängsel bakom ryggen. Du
kan lätt hamna i något nära beläget rum eller vrå utom räckhåll för kameror,
eller så “var kameran trasig” eller “filmen tappades bort”. Du känner nog igen
historien.

Ska du skicka mejl till honom ska du skicka en trojan eller låta info@vaktad.se prenumerera på ryska porrnyhetsbrev.
Skicka även in litet trovärdiga falska adresser där det på sidan frågas om vad spädbarn heter och bor.

Personligen har jag aldrig haft problem med väktare, men så är jag ingen a-lagare heller som brölar som ett djur utanför krogarna eller någon apajävel som förtjänar att att bli slagen steril i Malmö.
Senast redigerad av Paijter 2010-06-18 kl. 22:12.
Citera
2010-06-18, 22:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sang-real
Kan ju vara så att folk faktiskt vill jobba ist för att vara arbetslösa.
Jo men kan väl inte vara särskilt kul att komma hem efter jobbet VETANDES att man spöat på en a-lagare och medvetet jävlats med medborgare.
Citera
2010-06-18, 22:12
Medlem
Pepparsprejads avatar
Det är ingen skillnad på en väktare/snut som står och slår och en som bara kollar på.
Gör inte den andra personen något när h*ns kollega slår en fredlig person så är den lika stor fitta som den slående...

Jag har själv haft tankar på att bli väktare, men efter att ha sett hur de beter sig så hoppar jag nog över det -.-
Citera
2010-06-18, 22:13
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparsprejad

Jag har själv haft tankar på att bli väktare, men efter att ha sett hur de beter sig så hoppar jag nog över det -.-
Jag har själv haft tankar på att bli arbetslös, men efter att ha sett hur de beter sig hoppar jag nog över det :P
Hälsningar retorikern.

Vad tänkte fiskmåsen när han lade upp den här tillsammans med texten? Att han kommer få ligga?
Senast redigerad av Paijter 2010-06-18 kl. 22:17.
Citera
2010-06-18, 22:16
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Konstigt att polisanmälningar mot poliser läggs ner när kollegor granskar kollegor och åklagaren delar fikarum med den som blivit anmäld?

Problemet är att de enda anmälningarna som det blir något av är när kriminella innerstadskommunist ungar får välförtjänt pisk. När vanliga svenssons som betalar skatt och bidrar åker på däng då sitter innerstadskommunsiterna och runkar till en Mikael Whie DVD.
Citera
2010-06-18, 22:18
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Vilka jävla drägg.
Typiskt lågavlönade ansikten.

Vilka syftar du på? Poliserna eller väktarna?

Poliserna har faktiskt mycket "vassare" blickar och ser intelligentare ut.
Citera
2010-06-18, 22:19
Medlem
Pepparsprejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Jag har själv haft tankar på att bli arbetslös, men efter att ha sett hur de beter sig hoppar jag nog över det :P
Hälsningar retorikern.

Och det där tillförde vad då?

Jag är arbetslös just nu och har övervägt många olika möjligheter.
Skulle jag bli väktare kommer jag inte bli en såndär fittväktare. Jag kommer hellre skjutsa hem en person som är full än att ringa på snuten, hellre skulle jag knasa åt ett gäng graffare än att plocka in dom, lite färg på en grå betongvägg är fint faktiskt sålänge det inte är bara en tag, då kommer jag jaga dom...
Citera
2010-06-18, 22:21
Medlem
Bra initiativ!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här