Citat:
Ursprungligen postat av agnestort
håller på att dra upp ett SoR acc nu
undrar bara lite angående bans
jag bottar väldigt försiktigt, vilket innebär:
- matpauser, sovpauser
- sitter ofta vid datorn samtidigt (ser film osv)
- skriver ofta i guild och /1
- drar ibland några quest själv
- reloggar ofta
när dessa "banwaves" inträffar, som folk talar om
kollar blizzard på program och injektioner eller kollar de hur man "beter sig"??
hur stor risk är det för permaban? om man spelar försiktigt som jag?
då jag har ett SoR acc och inte mitt main acc så känns det ganska lugnt om jag blir bannad, men vill ändå veta!
och:
om jag lvlar min SoR gubbe till 85,99 (med mop trial)
sen väntar några veckor för att sedan (om jag inte blivit bannad) flytta karaktären till mitt main acc
finns det någon risk kvar då att bli bannad?
alltså, kan man bli bannad långt EFTER att man bottat? eller bannar dem bara "in action" så att säga?
När du skriver såhär med dina pauser, är det, enligt mig, absolut noll chans att bli bannad. Jag har haft gatherers sen wotlk som kör 16 timmar per dag, inte en 3 timmars ban.
Enbart gathering, de kör fortfarande i questing gear.
När en banwave sker så har många konton blivit markerad för ban. Om ditt konto blir markerat idag, så finns det inget du kan göra för att inte bli bannad nästa banwave. Det var ett tag sedan det var en stor banwave, nu är det små, knappt banwaves, utan mer så tas de populära profilerna ut.
Du blir
aldrig bannad på ett konto som inte har bottat. Om du nu blir det så är det ett misstag och bara att överklaga, så blir du unbanned. De har sett att du delar ip med X bannade bot konton tillexempel.
Jag har haft gathering konton på US bannade permanent, men de flesta har jag fått ner till 72 hrs ban. US är mycket hårdare än EU.