2013-01-13, 02:47
Medlem
Ralfffs avatar
Bara för mig hb forumet dummar sig?
Får detta meddelande:

Service Unavailable
HTTP Error 503. The service is unavailable.
Citera
2013-01-13, 03:25
Bannlyst
Jaha nu är honorbuddy forumet nere med. Och inte ett ord på varken twitter eller facebook. Samma gamla vanliga service från honorbuddy teamet.
Citera
2013-01-13, 11:57
Medlem
Xcango013s avatar
Honorbuddys forum är nu 11:46 uppe igen, vet ej hur länge det låg nere eller när det kom upp, men för er som inte kollat så kan jag meddela detta.

Angående Kick's profiler så har jag haft små problem med dom, t.ex fastnar på väldigt många ställen (t.ex under ett stort träd som ligger över en väg som man kan gå under, dock utan mounts) men det fixar botten självklart ändå

Fanns även en lite smått irriterande grej att ibland så blev något galet o botten kunde inte botten ta 2 quests från samma gubbe på samma gång- (detta problem åtgärdas genom att rensa cachen i din HonorBuddy mapp samt din World of Warcraft map)

F.ö så har jag vad jag vet inte haft några problem med några quests förutom 1 vilket är detta http://www.wowhead.com/quest=14304 (fick jag göra för hand)

Ett litet problem som jag också stött på ibland så fastnar botten på ett ställe t.ex Winterspring när den skulle till något annat ställe, istället för att flyga dit så stannar den i Winterspring o grindar, detta problem åtgärdas genom att starta om HonorBuddy och WoW (jag brukar även rensa cachen)

(Ovanstående problem har jag stött på i 2.5.6663.523, Inte i senaste uppdateringen så det problemet med 2 quests från samma gubbe verkar vara borta)

OBS! Har inte haft något av problemen som jag nämnt ovanför med 2.5.6701.525.

Om ni har några frågor/problem så kan jag försöka hjälpa er så gott det går
Senast redigerad av Xcango013 2013-01-13 kl. 11:59.
Citera
2013-01-13, 11:57
Medlem
trorjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeecor
Jaha nu är honorbuddy forumet nere med. Och inte ett ord på varken twitter eller facebook. Samma gamla vanliga service från honorbuddy teamet.
För mig funkar forumet
Citera
2013-01-13, 13:50
Medlem
Xcango013

Den du laddade upp, bottet dvs ställer mig i SW och startar den, den scannar min talent grej o level och ifall jag är solo osv sen står det

''[BGBuddy]: Queueing up for RandomBattleground'' Men det gör den inte så jag får quea up själv men den rör sig osv automatiskt i bgn (lägg märke till att det fungerade prima igår den queade och repaira även 1 gång och jag tror jag STARTADE bottet i själva BGn men vet dock inte hur tekniken är, ska man starta i bgn eller utanför för att den ska automatiskt quea?)
Citera
2013-01-13, 14:33
Medlem
Xcango013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wharN
Xcango013

Den du laddade upp, bottet dvs ställer mig i SW och startar den, den scannar min talent grej o level och ifall jag är solo osv sen står det

''[BGBuddy]: Queueing up for RandomBattleground'' Men det gör den inte så jag får quea up själv men den rör sig osv automatiskt i bgn (lägg märke till att det fungerade prima igår den queade och repaira även 1 gång och jag tror jag STARTADE bottet i själva BGn men vet dock inte hur tekniken är, ska man starta i bgn eller utanför för att den ska automatiskt quea?)

När du valt BGbuddy klicka på Botconfig där ställer du inte vilken BG den ska köa för m.m
Citera
2013-01-13, 14:35
Medlem
#Xcango013

Tack!

Hur fungerar det med Herbalism bottet? Fick inte igång den, behöver man någon speciell ''Profil?''
Citera
2013-01-13, 14:42
Medlem
Xcango013s avatar
Citat:
#Xcango013

Tack!

Hur fungerar det med Herbalism bottet? Fick inte igång den, behöver man någon speciell ''Profil?''

Ja, du behöver en speciell profil för din herb-level och vilken route du vill ha sen kan du ställa in i HonorBuddy vilka herbs du vill plocka (kan dyka upp herbs du inte vill ha om en route sticker över lite till en annan zon, så kan botten ta den också om du ställt in att du ska plocka alla herbs)

Citera
2013-01-13, 14:52
Medlem
#Xcango013

Kan du länka någon profil? och berätta lite kort om vart man ska lägga in den osv?

Class: DK 90 (A)
Herblvl : Cata - 525 har Zen master också så kan levla upp den lite (Jade Forest och sedan vidare till vart man nu går)

Tack i förhand!
Citera
2013-01-13, 14:56
Medlem
Xcango013s avatar
Citat:
#Xcango013

Kan du länka någon profil? och berätta lite kort om vart man ska lägga in den osv?

Class: DK 90 (A)
Herblvl : Cata - 525 har Zen master också så kan levla upp den lite (Jade Forest och sedan vidare till vart man nu går)

Tack i förhand!

http://www.thebuddyforum.com/honorbu...daria-525-600/

Ladda ned valfri profil som passar din smak och stil sedan sparar du den till valfri mapp eller dylikt där du kan hitta den enkelt, jag sparar mina profiler direkt i min HonorBuddy mapp.

Ha dom där du kan ladda dom snabbt och enkelt
Citera
2013-01-13, 15:00
Medlem
#Xcango013

Gatherbuddybottet som gäller då eller när man startar?

Letar profil nu och förhoppningsvis tar jag ngn bra o random xD

#1 Edit
Tog den här, något bra tro?

http://www.thebuddyforum.com/honorbu...endor-mop.html
Senast redigerad av wharN 2013-01-13 kl. 15:03.
Citera
2013-01-13, 15:06
Medlem
Xcango013s avatar
Citat:
#Xcango013

Gatherbuddybottet som gäller då eller när man startar?

Letar profil nu och förhoppningsvis tar jag ngn bra o random xD

#1 Edit
Tog den här, något bra tro?

http://www.thebuddyforum.com/honorbu...endor-mop.html

Den verkar helt ok! Notera att det även är mining (du kan "stänga av" att den inte ska mina ores om du inte har mining) Ställ även in på inställningar att du inte ska mounta ett random mount efter varje node då blir det extremt suspekt Du kan även ställa in hur lång tid botten ska plocka herbs/mina ores
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in