Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-30, 19:41
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
(Vad roligt att se att den här tråden är igång fortfarande!) Aha, det är därför sex säljer. Där ser man hur viktigt det är med schack.

Detta är ett av många exempel där kvinnlig fägring används som fördel.

På dejtingsiter är det extremt vanligt att kvinnor enbart presenterar sig med bild och får hundratals brev varje dag.
Citera
2011-03-30, 19:43
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Om det vore så att mäns tankeförmåga slås ut så lätt så är det ju jävligt farligt att ha män på jobb där det krävs högt säkerhetstänk och där många beslut fattas. Om dessa hjärnor slutar fungera så lätt så är det ju en oerhörd risk. Man får alltså förlita sig på kvinnor vad gäller arbete där tankeverksamhet är viktig och koncentrationen inte slås ut totalt av omgivande stimuli som en urringning. Tur man har en fru som ser till en då!

För ett tag sedan fick en kvinna sparken från en advokatbyrå (har jag för mig) för att hon klädde sig alldeles för sexigt. Jag antar att produktiviteten hos de manliga juristerna inte var speciellt hög med henne i krokarna.

Edit: Hon jobbade på en bank tydligen: http://www.aftonbladet.se/wendela/article7243249.ab
Senast redigerad av Stiffnipples 2011-03-30 kl. 19:46.
Citera
2011-03-30, 19:46
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Baroness Susan Greenfield
For not only is the average man more intelligent than the average woman but also a clear and rather startling imbalance emerges between the sexes at the high levels of intelligence that the most demanding jobs require.

For instance, at the near-genius level (an IQ of 145), brilliant men outnumber brilliant women by 8 to one. That's statistics, not sexism."

Å andra sidan är Susan Greenfield en oerhört intelligent och klarsynt kvinna. Jag läste hennes The Private Life of the Brain, en mycket givande populär bok om neurofysiologi, droger m.m.

Men det vore väldigt roligt om man fick höra någon mainstream-politiker argumentera mot könskvotering i styresler pga den fördumning som är oundviklig, statistiskt sett.
Citera
2011-03-30, 19:53
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Å andra sidan är Susan Greenfield en oerhört intelligent och klarsynt kvinna. Jag läste hennes The Private Life of the Brain, en mycket givande populär bok om neurofysiologi, droger m.m.

Men det vore väldigt roligt om man fick höra någon mainstream-politiker argumentera mot könskvotering i styresler pga den fördumning som är oundviklig, statistiskt sett.

Tack för boktipset! Ska köpa den.

Har du läst något av Steven Pinker?

Jag tror det är ett önsketänkande med tanke på hur insutten den politiska korrektheten är i Sverige. Tyvärr kommer politikerna inte inse sanningen förrän Sverige ligger i botten av Europa när det gäller välfärd, utbildning och kompetens.

Assangefallet kan bli en ögonöppnare för många och förhoppningsvis ställer Europa höga krav på Sverige ur diverse perspektiv när cirkusen efter Assangerättegången sätter igång.
Citera
2011-03-30, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Du kan ha rätt, på en del håll i världen tvingas kvinnor in i stora tygsjok för att män inte ska få hjärninsufficiens.
Ja, och inte ens det hjälper i vissa fall. När universitetet i Kairo öppnades för kvinnliga studenter blev man tvungen att reservera särskilda vagnar i spårvägstrafiken bara för kvinnor. Trots att de kvinnliga studenterna var klädda i heltäckande tygsjok blev de så svårt sexuellt ofredade, det förekom till och med våldtäktsförsök i fullsatta spårvagnar, att situationen blev helt ohållbar.
Citera
2011-03-30, 20:01
Bannlyst
Citat:
Detta är ett av många exempel där kvinnlig fägring används som fördel.

På dejtingsiter är det extremt vanligt att kvinnor enbart presenterar sig med bild och får hundratals brev varje dag.
Ja, det är helt sant. En gång, på Qruiser, fick jag ett PM från Angelina Jolie, trots att det inte stod nåt speciellt i min presentationstext.
Citera
2011-03-30, 20:02
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ja, och inte ens det hjälper i vissa fall. När universitetet i Kairo öppnades för kvinnliga studenter blev man tvungen att reservera särskilda vagnar i spårvägstrafiken bara för kvinnor. Trots att de kvinnliga studenterna var klädda i heltäckande tygsjok blev de så svårt sexuellt ofredade, det förekom till och med våldtäktsförsök i fullsatta spårvagnar, att situationen blev helt ohållbar.

Egypten är det land i världen med flest anmälda sexuella trakasserier. Det är inte speciellt konstigt att det blir kulturkrock när människor därifrån invandrar till Europa.
Citera
2011-03-30, 20:06
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ja, det är helt sant. En gång, på Qruiser, fick jag ett PM från Angelina Jolie, trots att det inte stod nåt speciellt i min presentationstext.

Försöker du vara lustig?
Citera
2011-03-30, 20:07
Bannlyst
Citat:
Egypten är det land i världen med flest anmälda sexuella trakasserier. Det är inte speciellt konstigt att det blir kulturkrock när människor därifrån invandrar till Europa.
Jo, här i Sverige har vi ju en stor grupp manliga invandrare från Egypten. Din analogi med schackspelande nörden kanske kan gälla här fast omvänt: om kvinnor av tradition varit instängda och plötsligt släpps ut på gatorna kanske det blir en kulturchock för ovana män.
Citera
2011-03-30, 20:08
Bannlyst
Citat:
Försöker du vara lustig?
Absolut inte! Det är sant. Hon frågade om jag hade nån webcam, men tyvärr, det hade jag inte så det blev ingen romans där.
Citera
2011-03-30, 20:14
Bannlyst
Citat:
Jo, här i Sverige har vi ju en stor grupp manliga invandrare från Egypten. Din analogi med schackspelande nörden kanske kan gälla här fast omvänt: om kvinnor av tradition varit instängda och plötsligt släpps ut på gatorna kanske det blir en kulturchock för ovana män.

Exakt, samma fenomen. En del män klarar inte av att se kvinnor på arbetsmarknade och klarar inte av att ens en kortare period av sitt liv vara hemma med sina egna barn. Det ställer allt på enda så att man känner att undergången är nära. Panikreaktion. Människor är människor helt enkelt. Varför krångla till det att försöka dela upp beteenden mellan könen. Låt alla vara som de vill!
Citera
2011-03-30, 20:17
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Absolut inte! Det är sant. Hon frågade om jag hade nån webcam, men tyvärr, det hade jag inte så det blev ingen romans där.

Det ska du vara glad för, speciellt när det med största sannolikhet var en gammal farbror som ville införliva dig i sina smutsiga tankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in