Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
Alla som själv har en nackdel av ett intelligenstest förnekar dess giltighet och applicerbarhet på alla människor.
Dagens jävla sanning. Kan vara det bästa jag läst på ett forum någonsin.
Citat:
Ursprungligen postat av River99
Med statistik kan man bevisa vad som helst. Det är också statistiskt vederlagt att tjejer har högre betyg än killar på gymnasiet, och färre killar (86 procent) än tjejer (91 procent) får behörighet till högskolestudier.
Traditionella IQ-test är för snäva enligt min åsikt. Skulle de inkludera andra områden som också berör intelligens, som t.ex. social intelligens och språklig begåvning skulle kanske de där fem procentens övervikt för män försvinna.
Den statistiken grundar sig på att lärare inte belönar intelligens, kunskap och vetgirighet, utan istället belönar disciplin och duktighet. Räcker med att se på min klass i mellanstadiet tex. Gick en extremt intelligent snubbe i min klass som verkligen var kvick i huvudet och duktig på skolämnen, däremot var han väldigt rastlös, uppkäftig och bråkig. Han var inte omtyckt av lärarna utan de belönade istället de söta, menlösa, vänliga och lydiga tjejerna som aldrig sa emot utan bara följde lärarens alla regler hur idiotiska de än var.
Rastlösa killen skrev MVG på varenda prov men blev ändå utslängd från lektionerna bara för han ifrågasatte varför man inte fick ha mössa på sig i klassrummet.
Tjejerna i klassen (förutom jag, som också var hatad av läraren) skulle aldrig våga ifrågasätta något sådant. Man ska ju lyda läraren. Tjejer är så jävla dumma.
Citat:
Ursprungligen postat av bobbeh
Vad är egentligen kvinnan bättre på än männen förutom att föda barn?

Detta har jag frågat många personer många gånger men ingen har kunnat svara. För det finns inget som kvinnor är bättre på än män generellt sett.
Det är fan ren jävla fakta.
Och till TS, tack för länken. Postade den på min facebook med den stora förhoppningen att några av mina feministiska vänsterbekanta/släktingar äntligen ska vakna. Men det är nog för mycket begärt. Och ja, jag är kvinna själv.