Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-30, 18:21
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad säger då detta om de som låtit sig manipuleras av kvinnor?
Och de som låtit kvinnor växa sig starka och ta över makten?

Hur intelligenta och logiska är dessa varelser?

För att de varit snygga.

Är det en slump att manliga elitschackspelare tar större risker när de spelar mot vackra kvinnor och förlorar i större utsträckning?

Kvinnlig intelligens stavas sexualitet. Mannens intelligens består av logiskt tänkande.
Senast redigerad av Stiffnipples 2011-03-30 kl. 18:29.
Citera
2011-03-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Här har vi en kvinnlig professor emeritus inom neuropsykologi som totalsågar jämställdhetsdebatten samt att kvinnor och män är lika intelligenta:

http://www.dailymail.co.uk/debate/article-1274952/Men-ARE-brainy-women-says-scientist-Professor-Richard-Lynn.html#ixzz1HzcwSEFE

Det gär 1 kvinnligt geni på 8 manliga genier. I genomsnitt har män högre intelligens än kvinnor.

End of discussion.

Vem sågar vad, sa du?

Vad jag kan se, är det en kvinnlig sån här: "... professor of neurophysiology at the University of Oxford, a former director of the Royal Institution and an accomplished writer and broadcaster on scientific matters." som "... expressed her concern that only ten per cent of science professors in this country are women."

Sen är det en manlig sån här: "... Professor Emeritus of Psychology" som säger att "... one of the main reasons why there are not more female science professors or chief executives or Cabinet ministers is that, on average, men are more intelligent than women.".

End of discussion?
Citera
2011-03-30, 18:47
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Vem sågar vad, sa du?

Vad jag kan se, är det en kvinnlig sån här: "... professor of neurophysiology at the University of Oxford, a former director of the Royal Institution and an accomplished writer and broadcaster on scientific matters." som "... expressed her concern that only ten per cent of science professors in this country are women."

Sen är det en manlig sån här: "... Professor Emeritus of Psychology" som säger att "... one of the main reasons why there are not more female science professors or chief executives or Cabinet ministers is that, on average, men are more intelligent than women.".

End of discussion?

Läs betydligt noggrannare igen tack!
Citera
2011-03-30, 18:55
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Vem sågar vad, sa du?

End of discussion?

"It is my contention - based on a lifetime of academic research - that there is an explanation and I advance it all too aware of the howls of feminist outrage I am about to unleash.

So, here goes: one of the main reasons why there are not more female science professors or chief executives or Cabinet ministers is that, on average, men are more intelligent than women.
Nor do the shocks to the noisy advocates of equal opportunities stop there, I'm afraid.

Baroness Susan Greenfield
For not only is the average man more intelligent than the average woman but also a clear and rather startling imbalance emerges between the sexes at the high levels of intelligence that the most demanding jobs require.

For instance, at the near-genius level (an IQ of 145), brilliant men outnumber brilliant women by 8 to one. That's statistics, not sexism."

"Consequently, ambitious, high-achieving men typically work harder, compete more aggressively and become totally immersed in their careers, while even the most high-achieving women will often admit to finding themselves distracted by their genetically preconditioned aptitude for nurture and support. "
Citera
2011-03-30, 18:59
Medlem
Citat:

Läs betydligt noggrannare igen tack!

Har läst igen. Nu tycker jag att det är din sak, som representant för de mer intelligenta, att sänka dig till min nivå och förklara hur du menade eftersom det är så mycket lättare för dig att göra dig förstådd, än för mig att förstå.
Citera
2011-03-30, 19:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
För att de varit snygga.

Är det en slump att manliga elitschackspelare tar större risker när de spelar mot vackra kvinnor och förlorar i större utsträckning?

Kvinnlig intelligens stavas sexualitet. Mannens intelligens består av logiskt tänkande.
Om man låter sig manipuleras enbart för att något är snyggt så kan man ju knappast skryta om så mycket logiskt tänkande.
Citera
2011-03-30, 19:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Har läst igen. Nu tycker jag att det är din sak, som representant för de mer intelligenta, att sänka dig till min nivå och förklara hur du menade eftersom det är så mycket lättare för dig att göra dig förstådd, än för mig att förstå.
Fast förvänta dig inte för mycket - han kanske har TV:n på, och det kanske är en kvinna i bild. Då slås nämligen det "logiska tänkandet" tydligen ut hos somliga.
Citera
2011-03-30, 19:22
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Om man låter sig manipuleras enbart för att något är snyggt så kan man ju knappast skryta om så mycket logiskt tänkande.

Biologi och intelligens är två skilda saker. Sexuell åtrå har inte med intelligens att göra och är anledningen till att både män och kvinnor gör dumma saker när de är upphetsade.
Citera
2011-03-30, 19:27
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Fast förvänta dig inte för mycket - han kanske har TV:n på, och det kanske är en kvinna i bild. Då slås nämligen det "logiska tänkandet" tydligen ut hos somliga.

Tyvärr, jag är inte speciellt lättpåverkad.

Tänk dig då en nörd som spelat schack halva sitt liv istället för att jaga kvinnor som helt plötsligt sitter framför en average woman med en rejäl urringning som han ska spela schack mot. Kortslutningen är ett faktum.

Sex hade aldrig sålt om det inte vore för ovanstående.
Citera
2011-03-30, 19:31
Bannlyst
Citat:

Tänk dig då en nörd som spelat schack halva sitt liv istället för att jaga kvinnor som helt plötsligt sitter framför en average woman med en rejäl urringning som han ska spela schack mot. Kortslutningen är ett faktum.

(Vad roligt att se att den här tråden är igång fortfarande!) Aha, det är därför sex säljer. Där ser man hur viktigt det är med schack.
Citera
2011-03-30, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
(Vad roligt att se att den här tråden är igång fortfarande!) Aha, det är därför sex säljer. Där ser man hur viktigt det är med schack.

Om det vore så att mäns tankeförmåga slås ut så lätt så är det ju jävligt farligt att ha män på jobb där det krävs högt säkerhetstänk och där många beslut fattas. Om dessa hjärnor slutar fungera så lätt så är det ju en oerhörd risk. Man får alltså förlita sig på kvinnor vad gäller arbete där tankeverksamhet är viktig och koncentrationen inte slås ut totalt av omgivande stimuli som en urringning. Tur man har en fru som ser till en då!
Citera
2011-03-30, 19:37
Bannlyst
Citat:

Du kan ha rätt, på en del håll i världen tvingas kvinnor in i stora tygsjok för att män inte ska få hjärninsufficiens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in