Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-30, 05:21
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witherspoon
...

Rekommenderar följande tråd om du vill reda ut frågan: https://www.flashback.org/t1652429

Det finns övergripande skillnader i IQ mellan könen, och det kan ev. förklara flera saker man kan identifiera i samhället.
Citera
2011-12-30, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witherspoon
Den akademiska välden innehåller mååånga kvinnor som forskar, skriver avhandlingar, agerar lärare osv. Vill tillägga att tentor oftast är anonyma, klarar du tentan grattis, klarar du den inte så hjälper knappast det faktum att du är kvinna.

"Alla de stora religionerna som miljarder männsikor följer är skapade av män" och förmodligen styrs dessa religioner till störst del fortfarande av män. Idioti utan vetenskapliga grunder som i mångt och mycket handlar om att kontrollera männsikor bevittnar inte direkt om intelligens tycker jag.

Att knipa en hög post kan göras på olika sätt, kvotering/rävspel/arv/kompetens. Män får inte alltid sina poster genom kompetens vilket vissa verkar tro. Förr var som bekant uppfattningen att kvinnor minsann inte skulle/kunde arbeta alls. Den uppfattningen var fel eftersom det gick utmärkt. Nu verkar vissa eftersom den uppfattnigen gick åt helvete istället vilja få det att framstå som att kvinnor tillåts att arbeta trots noll kapacitet "Ja låt dem hålla på, ha ha ha" Sånt är ärligt talat provocerande när man i sin omgivning har så många intelligenta arbetsamma kvinnor.

"De mest framstående vetenskapsmännen, affärsmännen, politikerna, idrottarna och filosoferna har varit män och kommer i framtiden vara män." Män har ju bevisligen haft fel om kvinnors förmåga förut. Processen har gått från att kvinnor har varit "boskap" till självständiga arbetande individer. Hur vet du att det tar slut just här? "Ja men kvinnors hjärnor är faktiskt mindre".. bla bla bla.. kanske använde man det argumentet 1910 också?

Du var då ingen stjärna.

Du skriver att den akademiska världen innehåller många kvinnor. Okej, och när ska alla dessa kvinnor visa resultat då? Mig veterligen är de främsta vetenskapsmännen fortfarande män och ej kvinnor. Sorry, men du har FEL.

Din replik angående religion är inte särskilt klipsk. Inser du hur hög intelligens en människa måste ha för att kunna lura MILJARDER? Du är, som sagts tidigare, ingen stjärna.

En sak måste kvinnor inse, de har inte blivit "fria" för deras egen skull utan för elitens skull. Eliten behöver lydiga arbetare. Kvinnor gör inte uppror. De blir sjukskriva.
Citera
2011-12-30, 17:19
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/letters/article7101323.ece

Inte för att den här artikeln av en professor övertygade mig särskilt mycket, så bekräftar den ändå min tes. Kvinnor är i min mening i princip nästan alltid som vuxna barn. Unga tjejer, även över 20 år anser jag ofta ha så låg intelligens att de har problem att klara sig själva. Vi kan titta på de typiska bloggtjejerna som exempel på individer som hade uppfyllt kriterier nog som mentalt efterblivna; lyssna på dem en stund.

Notera nu att jag vet att det finns intelligenta kvinnor, men jag har träffat en hittills i mitt liv. Ringer man till företag och har lite mer ingående frågor kan i över 90% av fallen kvinnorna inte svara utan vidarebefordrar ärendet till en man. Seriöst, hur många gånger har vi inte fått se en tjej/kvinna som är högutbildad som inte klarar av att använda sina kunskaper hon aldrig förstått? Men vi har sett att hon behandlas med silkesvantar då alla vill att hon är bättre än vad hon är bara för att hon är tjej/kvinna och åtminstone är lite trevlig att se på? Hur många har inte träffat kvinnliga psykologer som knappt märks att de genomgått en över ett halvt decennium lång utbildning?

Vi har också ett samhälle som strävar efter genuskvotering, där vi alltså ska låta mindre intelligenta komma fram och nå toppositioner baserat på en förhållning om att kvinnor ska vara lika förekommande som män. Den ideologin tar inte hänsyn till intelligens i första hand, vilket jag är övertygad om är den största faktorn till lyckat ledarskap med exceptionella resultat.

Jag skulle vilja vända på hela proceduren, och skippa könsaspekterna. Alla styrande toppositioner i samhället regleras först och främst av intelligens, där ingen som inte är mycket intelligent ens når en styrande position inom stat, kommun eller landsting. Detta skulle då ge en fördelning på c:a 10% kvinnor och c:a 90% män på de mest logiskt krävande uppgifterna (se länkad artikel). I min mening är det flera kvinnliga politiker som skulle falla bort med råge om ett intelligenskrav infördes, till viss del manliga - dock en dramatiskt mycket större del av de kvinnliga dito.

Skulle det vara något diskriminerande med att införa rigorösa intelligenskrav för styrande positioner i samhället?

Ska hur folk känner sig behandlade stå över verkliga resultat som har betydelse för människors liv?
Det är bara att ta debatt, varje gång det är någon som säger något korkat så är det alltid en kvinna. Jag anser att alla fall svenska kvinnor oftast är mindre intelligenta än män eller så släpper dom bara in dom i debattprogram och inom politiken fast när jag tänker efter är det nog likadant i andra länder, vilken intelligent varelse skulle åma sig kring afrikaner i MTV - videor eller gå så kallade slutwalks för att demonstrer rätten att klä sig förföriskt utan att bli våldtagen.
Senast redigerad av The Beach boy 2011-12-30 kl. 17:25.
Citera
2011-12-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Du var då ingen stjärna.

Du skriver att den akademiska världen innehåller många kvinnor. Okej, och när ska alla dessa kvinnor visa resultat då? Mig veterligen är de främsta vetenskapsmännen fortfarande män och ej kvinnor. Sorry, men du har FEL.

Din replik angående religion är inte särskilt klipsk. Inser du hur hög intelligens en människa måste ha för att kunna lura MILJARDER? Du är, som sagts tidigare, ingen stjärna.

En sak måste kvinnor inse, de har inte blivit "fria" för deras egen skull utan för elitens skull. Eliten behöver lydiga arbetare. Kvinnor gör inte uppror. De blir sjukskriva.

Varför tror du att just kvinnliga vetenskapsmän inte visar resultat? Både manliga och kvinnliga vetenskapsmän visar resultat varenda dag även om de inte räknas till de främsta.

Man måste heller inte ha superhög intelligens för att lura miljarder, man måste däremot vara bra på att luras. Därmed inte sagt att jag tror att religioner skapas i akt och mening att lura någon.

Kvinnor ville bli fria, därför kämpade de för det. Du vill väl också vara fri?
Citera
2011-12-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Det är bara att ta debatt, varje gång det är någon som säger något korkat så är det alltid en kvinna. Jag anser att alla fall svenska kvinnor oftast är mindre intelligenta än män eller så släpper dom bara in dom i debattprogram och inom politiken fast när jag tänker efter är det nog likadant i andra länder, vilken intelligent varelse skulle åma sig kring afrikaner i MTV - videor eller gå så kallade slutwalks för att demonstrer rätten att klä sig förföriskt utan att bli våldtagen.

Det är ju bara att läsa här i en minut så ser man att det påståendet inte stämmer med verkligheten.
Citera
2011-12-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Varför tror du att just kvinnliga vetenskapsmän inte visar resultat? Både manliga och kvinnliga vetenskapsmän visar resultat varenda dag även om de inte räknas till de främsta.

Man måste heller inte ha superhög intelligens för att lura miljarder, man måste däremot vara bra på att luras. Därmed inte sagt att jag tror att religioner skapas i akt och mening att lura någon.

De intelligentaste människorna på jorden är ÖVERVÄLDIGANDE män. Därför kommer män och inte kvinnor dominera i stort sett alla elitgrupperingar inom i stort sett alla kategorier.
Detta är ett faktum.

Ditt svar angående religion är löjeväckande. Det tillförde ingenting.

Alla människor vill bli "fria" - vad det nu än innebär. Vi kan bara bli "fria" om vi får tillåtelse. Tro inget annat. Om du tror något annat så är du naiv och okunnig.
Citera
2011-12-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
De intelligentaste människorna på jorden är ÖVERVÄLDIGANDE män. Därför kommer män och inte kvinnor dominera i stort sett alla elitgrupperingar inom i stort sett alla kategorier.
Detta är ett faktum.

Ditt svar angående religion är löjeväckande. Det tillförde ingenting.

Alla människor vill bli "fria" - vad det nu än innebär. Vi kan bara bli "fria" om vi får tillåtelse. Tro inget annat. Om du tror något annat så är du naiv och okunnig.

Fast det var inte vad du skrev. Du frågade när alla kvinnor i den akademiska världen ska visa resultat och svaret är att det gör de naturligtvis hela tiden de allra flesta, precis som männen.

Det är möjligt att de intelligentaste människorna på jorden är övervägande män. Det betyder dock inte att de kommer att dominera i stort sett alla elitgrupperingar inom i stort sett alla kategorier. Det är nämligen inte så att intelligens automatiskt ger dominans i diverse elitgrupperingar, det finns flera vägar dit och normalintelligens räcker oftast alldeles utmärkt.

Du gör dig däremot smått löjlig när du försöker påstå att det krävs någon slags superintelligens för att lura miljarder via en religion, dels därför att påståendet utgår ifrån att meningen är att lura folk och det tror jag inte alls, och dels för att det räcker bra med normalintelligens för att luras. Det beror på hur skicklig man är på det, inte på hur intelligent man är. Jag tror inte att Jesus, Muhammed m fl och deras uttolkare var superintelligenta, bara lagom.

Tillåtelse från... gud? Ödet? ET? Ibland tar faktiskt folk sitt öde i egna händer och revolterar utan att fråga någon om lov. Det har du säkert hört talas om.
Citera
2011-12-30, 19:03
Medlem
Citat:

Jaha det är det som är frihet. Att vara sjukskriven. Då förstår jag.
Citera
2011-12-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jaha det är det som är frihet. Att vara sjukskriven. Då förstår jag.

Ja, det kan man faktiskt nästan kalla en form av frihet det också, att ha den stora förmånen att kunna vara sjuk utan att pengarna sinar direkt och hela livet går åt helvete. Det är dock en förmån både män och kvinnor har i vårt land men det känner du säkert till.
Citera
2011-12-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ja, det kan man faktiskt nästan kalla en form av frihet det också, att ha den stora förmånen att kunna vara sjuk utan att pengarna sinar direkt och hela livet går åt helvete. Det är dock en förmån både män och kvinnor har i vårt land men det känner du säkert till.
Nja man är ju beroende av statens välsignelse, regler kring sjukskrivningar kan ändras fort som vi sett. Ville inte käfta med dig, mest skoja lite.
Citera
2011-12-30, 19:46
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:

Man kan inte kalla det för en form av frihet så länge den vilar på att någon annan utsätts för tvång och således får sin frihet begränsad. Om du menar sjukskrivning utan någon form av lön så håller jag med dig om att det är frihet.
Citera
2011-12-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Nja man är ju beroende av statens välsignelse, regler kring sjukskrivningar kan ändras fort som vi sett. Ville inte käfta med dig, mest skoja lite.

Sant. Ah, skoja. Jag tror jag har hört talas om sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in