Navy Seals
Vad är det för grabbar? Jag har fått uppfattningen efter sett en del program om dessa herrar att de ofta verkar vara solidariska personer med mycket starka psyken. Att de består av en kombination av starka psyken, uthållighet, intelligens och sociala förmågor. Alltså behöver inte vara stridspittar med 150 kilo muskler och tatueringar. Så här ser de ut för övrigt (alla på denna bild är döda förutom en)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/Navy_SEALs_in_Afghanistan_prior_to_Red_Wing.jpg
Ser ut som vanliga herrar. Men troligtvis väldigt sammansatta och arbetar nog väldigt nära inpå varandra, det är laganda och gruppen som är viktig för överlevnad.
Navy Seals soldater har en bred utbildning och erfarenhet. De finns alltid stridssituationer som de har möjlighet att delta i över hela världen. De har sett krig i djungler,öken, hav och bergsklimat. Vet ej om de stridigt i arktiskt klimat.
De har även en stor uppbackning och avancerad utrustning. De kan sättas in med moderna stealth helikoptrar och har ett helt team som följer deras alla steg. De kan lösa i stort sätt alla situationer.
Spetsnaz
Är en ganska stor organisation med många försvarsgrenar. De finns lite över allt, som i polisväsendet till olika militära förband.
Jag tror garanterat elitförbanden i spetsnaz har tränat en jävla massa hand to hand combat. Dessa gubbar är nog mordiska människor som nog inte skulle dras att slåss till sista blodsdroppen med sin rysskniv. De har nog några nackdelar, de har inte sett strid över hela världen och samlat taktiska erfarenheter. De har nog inte samma ultramoderna uppbackning som Navy Seals. Men i slutändan snackar vi nog om män som vuxit upp på ett barnhem utan någon form av närhet och kärlek. Jag tror inte Ryssland drar sig till att experimentera med kemikalier som anabolaliknande preparat på dessa herrar. Ryssland har nog en del hemliga program som syftar till att öka prestationsförmågan, att bli bäst, att bli ett vilddjur. Ryssland och ryska befäl behöver nog inte ens be dessa soldater att bryta mot all krigsetik som finns om de väl sätts på sin spets. De gör sitt jobb, oavsett kostnaden och konsekvenserna..