2025-05-26, 07:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Nej, du sitter kvar tills du är klar... såvida du inte vilar 5-10 minuter mellan seten!

Jag sitter kvar och för in repsantalet i träningsappen, sen lägger jag från mig telefonen och tittar ner i bänken och andas, oftast...

Nej, man går bort från maskinen medan man inte tränar. Då kan man dela maskinen med någon som tränar. Så har msn gjort sedan urminnes tider.
Telefon skal inte användas när man sitter vid en maskin. Egentligen inte alls på ett gym.
Citera
2025-05-26, 12:52
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Okej, tack. Hur tränar man vader på gym? Ser ingen maskin som tränar vader förutom leg press-maskinen men är det verkligen tillräckligt för att få större vader? Hemma har jag stått på en pall och kört "calf raises" men jag skulle vilja lägga till massa vikter på något sätt. Att hålla i två hantlar har jag provat men jag har för dålig balans för det, måste ha händerna fria för att stödja mot väggen.
Citera
Igår, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Okej, tack. Hur tränar man vader på gym? Ser ingen maskin som tränar vader förutom leg press-maskinen men är det verkligen tillräckligt för att få större vader? Hemma har jag stått på en pall och kört "calf raises" men jag skulle vilja lägga till massa vikter på något sätt. Att hålla i två hantlar har jag provat men jag har för dålig balans för det, måste ha händerna fria för att stödja mot väggen.

Handlar mycket om att bli duktig. Tex stark i knäböj. Bli en god löpare. Sådana grejer ger bra vader. Är egentligen så med de flesta muskler. Isolation ger inte stora muskler så ingen idé att köra något som specifikt aktiverar Vader som nybörjare. Så tips är att satsa på något som ger starka Ben och som inte är isolation. Då får du vader. Räcker att du kör 140kr 5x5 kontrollerat i knäböj så får du bra vader.
Senast redigerad av JohnWicks Igår kl. 09:56.
Citera
Idag, 05:27
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Om du inte kan ta calf raise med hantlar eller skivstång så kan du ställa dig fel väg i en hacksquat och göra det. Annars kan du ta en hantel och ett ben åt gången och hålla i nånstans med andra handen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in