2020-12-04, 15:13
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Jag tränade rygg idag för första gången på länge. Hann ej stretcha eller sträcka ut mig efter gymmandet. Kommer det påverka min återhämtning tro?

Att stretcha kan vara skönt men det påverkar inte återhämtningen, nej.
Citera
2020-12-04, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Att stretcha kan vara skönt men det påverkar inte återhämtningen, nej.
Tack för svar. Då behöver jag inte ha ångest för att jag inte stretchar efter passen alltså.
Citera
2020-12-09, 18:59
Medlem
Pastellfisks avatar
Funderar på att träna upp nypet i händerna lite grann och funderar på att köpa en sån där handtränare som man klämmer ihop.

Vilket motstånd är lagom för någon som är normaltränad och vill ha den medan man ändå sitter och kollar på dumburken?
Citera
2020-12-09, 21:21
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Funderar på att träna upp nypet i händerna lite grann och funderar på att köpa en sån där handtränare som man klämmer ihop.

Vilket motstånd är lagom för någon som är normaltränad och vill ha den medan man ändå sitter och kollar på dumburken?

Captains Of Crush är det bästa valet, folk överskattar sin greppstyrka enormt. För en normalstarkperson som tränat på gym ett tag med erfarenhet utav träning så är Captains Of Crush Trainer ett bra val.
Citera
2020-12-10, 05:43
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Captains Of Crush är det bästa valet, folk överskattar sin greppstyrka enormt. För en normalstarkperson som tränat på gym ett tag med erfarenhet utav träning så är Captains Of Crush Trainer ett bra val.

Tack för tipset!

Jag tränar inte i övrigt då mitt arbete håller mig i ganska god form. Men jag skulle gärna vilja ha nåt att sysselsätta händerna med medan man kollar på serier. Jag undrar dock fortfarande vilket motstånd som är lämpligt om man ändå tänker göra många repetitioner?
Citera
2020-12-10, 12:48
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Tack för tipset!

Jag tränar inte i övrigt då mitt arbete håller mig i ganska god form. Men jag skulle gärna vilja ha nåt att sysselsätta händerna med medan man kollar på serier. Jag undrar dock fortfarande vilket motstånd som är lämpligt om man ändå tänker göra många repetitioner?

Då är Captains Of Crush Sport ett bra val.
Citera
2020-12-10, 14:41
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Då är Captains Of Crush Sport ett bra val.

Jo tack, det har jag förstått av det du skrivit. Däremot undrar jag fortfarande vilket motstånd/hur många kilo som är lämpligt för att bara sitta och slöklämma?
Citera
2020-12-10, 16:14
Medlem
Citat:
Jo tack, det har jag förstått av det du skrivit. Däremot undrar jag fortfarande vilket motstånd/hur många kilo som är lämpligt för att bara sitta och slöklämma?
Captains of crush är ett varumärke, sport är modellen. Denna modell har 35kg motstånd.
Citera
2020-12-13, 11:26
Medlem
hej! har byggt upp stora onödiga trapps... och undrar hur fan man stretchar nackmusklerna särskilt trapezius... jag tiltar huvet försiktigt och känner att jag kommer åt och samtidigt slappnar av i andra änden.. men efteråt så spänns det bara även fast jag sträcker så det inte gör ont.. ;(

stretcha=spasmer.. ge upp?
Citera
2020-12-13, 17:54
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalSoul
hej! har byggt upp stora onödiga trapps... och undrar hur fan man stretchar nackmusklerna särskilt trapezius... jag tiltar huvet försiktigt och känner att jag kommer åt och samtidigt slappnar av i andra änden.. men efteråt så spänns det bara även fast jag sträcker så det inte gör ont.. ;(

stretcha=spasmer.. ge upp?

Om du ska stretcha höger trapezius:

1. Tippa huvudet något framåt. 2. Vrid huvudet lite åt höger 3. Dra huvudet försiktigt med vänster hand åt vänster/framåt

... och följaktligen tvärtom om du ska stretcha vänster sida
Citera
2020-12-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Om du ska stretcha höger trapezius:

1. Tippa huvudet något framåt. 2. Vrid huvudet lite åt höger 3. Dra huvudet försiktigt med vänster hand åt vänster/framåt

... och följaktligen tvärtom om du ska stretcha vänster sida
tack! är ju så jag sett proffsen göra kom jag på nu!
Citera
2020-12-18, 04:06
Medlem
fjiskens avatar
Varför sover man så dåligt efter vissa träningsdagar? Allt som oftast sover jag bara 4h den dagen jag tränar. Vaknar och är helt uppstressad känns det som.

Hur kan jag göra min sömn bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in