2020-03-06, 19:24
Medlem
Skalman19xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Ska testa o vila en vecka. Annars brukar jag ha samma rutiner (sömn, mat) hela året i princip det är bara vid Jul som jag kanske äter mer sötsaker.

Kan ju vara att du fått i dig mindre kalorier ändå än vanligt. Men försök med att vila och sen känn efter hur det känns allmänt och sen hur träningen går i fortsättningen. Har aldrig tränat fotboll så är inte så insatt i hur träningen ser ut. Men kan tänka mig att kolhydrater är en viktig energikälla.
Citera
2020-03-09, 12:51
Medlem
makduis avatar
Under tonåren så råkade jag träna till en obalans i bröstmusklerna, den ena är större än den andra.. Hur rättare jag till detta som bäst? Ska jag isolera och jobba bara på den mindre eller ska jag fortsätta träna båda tills den lilla sidan hinner ikapp?
Citera
2020-03-10, 10:58
Medlem
JustZlatans avatar
Kan man använda en pilatesboll som en träningsbänk?
Citera
2020-03-10, 12:41
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan man använda en pilatesboll som en träningsbänk?
Visst kan du det, något instabilt förvisso.
Citera
2020-03-10, 12:46
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Visst kan du det, något instabilt förvisso.

Då tränar man coren och balansen, till skillnad från att ligga på en bänk.
Citera
2020-03-10, 14:32
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Då tränar man coren och balansen, till skillnad från att ligga på en bänk.
Korrekt, mer aktivering av bålen än vid vanlig bänk.
Citera
2020-03-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Under tonåren så råkade jag träna till en obalans i bröstmusklerna, den ena är större än den andra.. Hur rättare jag till detta som bäst? Ska jag isolera och jobba bara på den mindre eller ska jag fortsätta träna båda tills den lilla sidan hinner ikapp?
Är du säker på att du tränade till dig en obalans eller kan det vara så att den uppstod/du upptäckte den då?
Finns många som har lite ojämnheter och ju större du blir, desto tydligare blir det. Har själv rätt skeva traps till exempel. Har också träffat en del som försökt träna bort sånt, men har ännu inte träffat någon som lyckats till hundra procent. Acceptans går snabbare
Citera
2020-03-11, 10:05
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarasama
Är du säker på att du tränade till dig en obalans eller kan det vara så att den uppstod/du upptäckte den då?
Finns många som har lite ojämnheter och ju större du blir, desto tydligare blir det. Har själv rätt skeva traps till exempel. Har också träffat en del som försökt träna bort sånt, men har ännu inte träffat någon som lyckats till hundra procent. Acceptans går snabbare

Pga min milda scolios så tränas ena sidan mer under övningen.. Undrar iaf va jag ska göra för att balansera det.
Citera
2020-03-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Pga min milda scolios så tränas ena sidan mer under övningen.. Undrar iaf va jag ska göra för att balansera det.

Kanske inte svåraste frågan att googla upp. Men träna basövningarna tex där du kör bägge sidorna samtidigt.
Citera
2020-03-14, 16:46
Medlem
Magnituds avatar
Jag har detta problem när jag kör situps att hur jag än gör så är jag helt slut på 2a sett:et spelar ingen roll om jag gör 20 på första eller 10 så är jag helt slut hur kommer det sig? Är jag menad till att göra bara 1 set på så många jag kan?
Citera
2020-03-15, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Jag har detta problem när jag kör situps att hur jag än gör så är jag helt slut på 2a sett:et spelar ingen roll om jag gör 20 på första eller 10 så är jag helt slut hur kommer det sig? Är jag menad till att göra bara 1 set på så många jag kan?

Jag tycker det är imponerande om du skulle orka 10 strikta situps.
Jag får uppfattningen att du inte klarar 10 situps utan fuskar fram tills du slutar settet och därför blir du slutkörd. Kör tex 2-3 set situps till fail i slutet av passen 2 dagar i veckan. Skulle du klara 10 STRIKTA (se videos) så kan du börja köra med en vikt bakom nacken.
Citera
2020-03-15, 14:05
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Jag tycker det är imponerande om du skulle orka 10 strikta situps.
Jag får uppfattningen att du inte klarar 10 situps utan fuskar fram tills du slutar settet och därför blir du slutkörd. Kör tex 2-3 set situps till fail i slutet av passen 2 dagar i veckan. Skulle du klara 10 STRIKTA (se videos) så kan du börja köra med en vikt bakom nacken.
Jag kör 10 strikta långsamma utan nå som helst hjälp av benmusklerna och 20 likadant fast snabbare/explosivare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in