Citat:
Det som krävs lite för någon och mycket för en annan. Givetvis är det mycket jobb och för mycket för de flesta då ett gymkort sägs upp inom några år på ett gym.
Ha i åtanke att en muskel måste underhållas så skulle du sluta och börja med livsstilen du har idag så kommer kroppen forma sig till kroppen du har nu igen.
Hur du ska träna är ingen nybörjarfråga. Styrkeprogram.se har nybörjarscheman till alla som vill träna på en högre nivå. Vill du ha något mer för motionären så handlar det mer om att träna alla muskelgrupper i kroppen två gånger i veckan på 3 eller 4 pass. Köra ben, bröst och ryggövningar.
Ha i åtanke att en muskel måste underhållas så skulle du sluta och börja med livsstilen du har idag så kommer kroppen forma sig till kroppen du har nu igen.
Hur du ska träna är ingen nybörjarfråga. Styrkeprogram.se har nybörjarscheman till alla som vill träna på en högre nivå. Vill du ha något mer för motionären så handlar det mer om att träna alla muskelgrupper i kroppen två gånger i veckan på 3 eller 4 pass. Köra ben, bröst och ryggövningar.
Citat:
Ja, möjligt är det. Hur mycket just du behöver jobba går dock ej att svara på då det är delvis individuellt hur man svarar på träning. Med tanke på att du aldrig styrketränat så rekommenderar jag att du tar hjälp av en instruktör/PT på gymmet, om du har möjlighet till detta. Så du lär dig teknik och utförande direkt. Dem kan även hjälpa dig med din målsättning och sätta upp en plan. Benböj, utfall, raka marklyft m.m är bra övningar. Men som sagt, tekniken är A och O, för att minska skaderisken. 

Tack för svar! Ja, jag gissar att det är väldigt mycket jobb, och sett till min kroppsbyggnad så tror jag inte att jag har särskilt bra anlag för att bygga.