Citat:
Ursprungligen postat av
host.
Det är lite det jag håller på med här. Jag har läst artikel på artikel på artikel och sett video efter video efter video och vad jag kan förstå så gör jag det mesta rätt. Räknar inte mina kalorier vilket absolut skulle kunna vara till hjälp men jag äter ändå så mycket och så ofta jag kan. Jag har väldigt låg % fett så min viktminskning lär knappast ha handlat om detta. Problemet är alltså att även om jag letar kunskap på kunskap så lyckas jag inte hitta vilken faktor det är som sviker mig... Okej att jag inte gör allt "perfekt" för "maximal" tillväxt, men i nuläget är det ju inte bara att tillväxten inte lite sub-opitmal utan den är snarare totalt obefintlig, 6 månaders hård träning och det skiljer någon centimeter max. Vad är det jag missar?
Jag förstår vad du menar. Samtidigt så måste du testa dig fram. Enklast är att ta hjälp av någon som redan lyckats. Så sker det en jäkla utveckling garanterat eftersom man snabbt får bra feedback och slipper testa sig fram.
Att pricka in kosten utan att räkna kalorier är i stort sett omöjligt. Det blir antingen för lite eller för mycket. Det finns enkla sett som gör att man slipper räkna kalorier varje dag. Att man redan räknat ut maträtter och har färdiga scheman för en dag som man äter efter. Själv har jag räknat ut och skrivit ner hur många kalorier det är på 100g av all mat jag lagar. Så jag väger maten och vet då kalorierna.
Skulle tro att det blir stor skillnad om du räknar kalorier eftersom det är en sådan boost mellan två pass när man legat på ett litet överskott varje dag mellan dem. Man kan inte öka effektivt varje pass i all oändlighet om man inte ligger på ett litet överskott.
Man växer ganska långsamt dock även när man gör allt rätt. Se till att gå efter ett schema där du måste öka vikterna varje månad och lyckas du inte med ett sådant schema så är det garanterat något av: kost, sömn eller teknik som du missar på. Der tycker jag är ett bra sätt att försöka ta till och utesluta brister om man inte får hjälp.
Har själv alltid tränat själv så vet att det är krångligt att lära sig allt man måste kunna.