Hej igen,
Jag fick andra nivån på ett träningsprogram som mitt gym ger ut till nybörjare (kommunalt ägande). Min fråga är om ni anser att den är effektiv i jämförelse med "nybörjarträning 101":
Bröstpress i maskin, Pec dec (bröst), Axellyft åt sidan i maskin, Axelpress i maskin sittande, ryggresning anatomisk maskin, ryggdrag fram maskin, Rodd sittande Maskin (rygg,bröstrygg), Benpress Maskin, Bensträck Maskin, Lårcurl sittande maskin, vadpress i benböj maskin, sit ups anatomisk i maskin. Alltså:
2 bröst, 2 Axel/skuldra, 3 Rygg, 1 ländrygg, 2 bröstrygg, 4 ben och 3 lår, 1 underben och 1 mage. Notera att ryggen tränas samtidigt som ländrygg/bröstrygg. Vet inte hur jag ska skriva det, men dessa är vad mina övningar tränar. Jag tränar allt samma dag 2-3x i veckan. Synd eftersom jag inte vet hur jag ska få in kondition men den riktiga frågan är hur bra mitt schema är enligt er. Allt är maskiner. Jag förstår att 101 är mer riskabel om man inte gör rätt. Kan jag kanske bara dra in 1 i taget och lära mig? Isf vilken. Jag hoppas det inte behövs bilder för att förstå mitt schema
mvh