Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-17, 11:54
  #1
Moderator
Falukropps avatar
Detta är tråden för allmänt snack om Xbox 360. Här diskuterar vi de aspekter av Xbox 360 som inte kan avhandlas i någon av de andra officiella trådarna om konsol i fråga:

Xbox 360 - Support
Xbox 360 - Xbox Live och nätverksspelande
Xbox 360 - Flashning, chippning, JTAG-hacking, brända spel och homebrew

Utöver dessa trådar finns en massiv samling frågor och svar om Xbox 360 i Fina Gubbens Xbox 360 F.A.Q.

Vi snackar inte specifika spel här, för sådant är det bättre att använda tråden för spel i fråga under Dator och Konsol: Spel, eller om någon sådan tråd inte finns, skapa den.

//mod
__________________
Senast redigerad av Falukropp 2011-02-27 kl. 14:11.
Citera
2011-02-18, 03:48
  #2
Medlem
peekayys avatar
Köpa Xbox 360 slim eller vänta?

Som rubriken lyder, ska man köpa nu?
Eller ligger vi i en gråzon mellan den gamla och en ny konsoll?
Citera
2011-02-18, 03:53
  #3
Avstängd
JetSetters avatar
Färska nyheter från 2007:
http://www.videogamesblogger.com/200...-microsoft.htm

Men du kan nog köpa en slim nu, jag menar att dom kostar ju inte så mycket (ja om du nu inte är arbetslös).
Citera
2011-02-18, 03:55
  #4
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peekayy
Som rubriken lyder, ska man köpa nu?
Eller ligger vi i en gråzon mellan den gamla och en ny konsoll?

Du vet att du inte kan flasha en slim än?

Köp den, LA Noire kommer om ett par månader. Tänk GTA - fast coolare.
Citera
2011-02-18, 03:57
  #5
Medlem
peekayys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
Färska nyheter från 2007:
http://www.videogamesblogger.com/200...-microsoft.htm

Men du kan nog köpa en slim nu, jag menar att dom kostar ju inte så mycket (ja om du nu inte är arbetslös).

Ja, det är det jag menar. Ingen snackar om xbox längre :S Borde man inte veta lite mer nu än man visste 2007?

Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Du vet att du inte kan flasha en slim än?

Köp den, LA Noire kommer om ett par månader. Tänk GTA - fast coolare.

I know!
Citera
2011-02-18, 04:02
  #6
Avstängd
JetSetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Du vet att du inte kan flasha en slim än?

Köp den, LA Noire kommer om ett par månader. Tänk GTA - fast coolare.

http://www.rockstargames.com/lanoire/ Fan hade inte hört talas om spelet tills du nämnde det, det verkar vara oerhört roligt!

Citat:
Ursprungligen postat av peekayy
Ja, det är det jag menar. Ingen snackar om xbox längre :S Borde man inte veta lite mer nu än man visste 2007?



I know!

Äsh, du kommer ha en drös med folk att spela med online i alla fall! Om du vill spela spel så köp dig ett xbox! Ingen idé att vänta, det kommer nog inte släppas det här året i alla fall.
Det baserar jag på att vi hade nog hört mycket mer om det, om det hade släppts det här året.
Citera
2011-02-18, 04:43
  #7
Medlem
1or11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peekayy
Som rubriken lyder, ska man köpa nu?
Eller ligger vi i en gråzon mellan den gamla och en ny konsoll?

Jag ställde mig själv samma fråga för 5månader sedan faktiskt...
Blev att jag köpte en 360 slim 250gb .. En shysst konsoll med några unika titlar för xbox som dragon age, mass effect, bland annat.. Det enda jag föredrog var online möjligheterna, BRA MYCKET BÄTTRE online förutsättningar än PS3.. Plus för profilerna, achievements point systemet, avatar möjligheterna, chattrums möjligheterna, att möta nytt folk och spela och snacka med mic.. Allt det där var en helt underbar värld i xbox världen.. Dock så upplevde jag en del online buggar och xbox live's hemsida är crap, den är "nyligen" helt gjort från grunden med massa buggar och ingenting fungerande som det skulle, detta stod även på deras hemsida i vintras, vet ej om det står där längre.

Jag hade extrema problem när jag skulle skapa mitt live konto och sätta in pengar etc, och deras "svenska" support är ju ett gäng indier man kommer till, helt dumma i huvet, arroganta, ovilliga att tänka utanför boxen och hänvisa bara till att Vårt xbox live system på hemsidan är helt nytt och inte färdig testat så allt fungerar inte.. Jag ställde mig då frågan hur man kan lansera nya xbox live systemet på deras hemsida utan att testat färdigt allting...

Tog mig 3dar! och 4samtal med deras support innan de löste problemet!

När allt väl var igång så upplevde jag fortfarande lite små problem hela tiden , problem jag ALDRIG upplevt med ps3an online, dock så är inte ps3 online lika avancerat heller, men jag vill att det ska flyta på smidigt!

Sen är det principen att man behöver betala för xbox live varje månad för att kunna spela spelen online. Det tycker jag suger! Du ska betala för konsollen, spelen, för din internetuppkoppling och dessutom för att få lov att spela spelen online! Principsak som retar mig! Dock kan jag rekomendera dig att du köpper ett 12mån gold membership för xbox live via webbhallen. Absolut billigaste alternativet och då är det 499kr för ett år i prepaid form.

Annars får du lägga ut 69kr/mån tror jag.. * 12 mån är det ca 900kr...

Xboxen har även fördelen att du kan kopiera in dina spel på hårddisken så du slipper laddningstider på samma sätt, väldigt bra för vissa spel, mindre bra för de spel som givetvis är optimerade för att spela från skiva.

Hur som helst så kortfattat.. Lanoire spelar jag alltså hellre på PS3an imo..

Sålde nyss min xbox och ångrar inte det för en sekund, en bra konsoll men de är fortfarande lite efter i kvaliten tyvärr!

Lycka till med ditt köp i alla fall!
Citera
2011-02-18, 05:01
  #8
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1or11
En shysst konsoll med några unika titlar för xbox som dragon age, mass effect
Dragon age är ju inte Xbox-exklusivt, inte heller Mass effect (dock verkar den inte finnas till ps3, bara Xbox 360/PC), men ändå.
Citera
2011-02-18, 05:17
  #9
Avstängd
JetSetters avatar
Eftersom ni drog upp multiplayer möjligheterna så måste jag säga att jag föredrar PS3 där. Det är gratis att spela online och om du vill möta nya vänner att spela med så finns det ju PSN HOME, väldigt ballt måste jag säga. Jag körde med mic, och jag var absolut inte ensam med det!

Fast jag tycker nog att Xbox360 har snäppet vassare grafik än PS3. Men det behöver vi inte prata om. Jag har haft båda konsollerna och ingen av dom är dålig. Vilken man än köper så lär man fan inte bli missnöjd!

Sorry för offtopic.
Citera
2011-02-18, 06:34
  #10
Medlem
harrings avatar
Inga nya konsoller från varken Sony eller Microsoft innan 2014 läste jag någonstans för inte så länge sedan. Om du vill spela innan dess så tycker jag att du köper
Citera
2011-02-18, 15:27
  #11
Medlem
peekayys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1or11
Jag ställde mig själv samma fråga för 5månader sedan faktiskt...

Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
Eftersom ni drog upp multiplayer möjligheterna...

Citat:
Ursprungligen postat av harring
Inga nya konsoller från varken Sony eller Microsoft innan 2014...

Tack för alla svar

Men frågan var ju; kommer det komma någon ny konsoll inom snar framtid (1år)?
Jag vill helst slippa sitta där med en nyinköpt "out of date" konsoll efter 1 år.

OFT

Kan tillägga att jag har gamla ps3 tjock (80gb) som jag princip aldrig spelar på, och det är väll inte värt att köpa ett PS3 slim när jag redan har denna?
Citera
2011-02-18, 17:05
  #12
Avstängd
JetSetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peekayy
Tack för alla svar

Men frågan var ju; kommer det komma någon ny konsoll inom snar framtid (1år)?
Jag vill helst slippa sitta där med en nyinköpt "out of date" konsoll efter 1 år.

OFT

Kan tillägga att jag har gamla ps3 tjock (80gb) som jag princip aldrig spelar på, och det är väll inte värt att köpa ett PS3 slim när jag redan har denna?

Om du redan har en konsol så bör du nog inte köpa en till, kommer du spela på xboxen? Jag menar att dom är ju så snarlika att det är onödigt att köpa en ny om du inte spelar på den andra.

Eller har du vänner som spelar på xbox och vill spela med dom? Då är det en annan femma.
Jag tror inte att ett nytt xbox kommer ut det här året, möjligen nästa. Om du köper en xbox och det kommer ut en ny så kan du snabbt sälja din xbox ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback