2011-05-24, 10:03
Medlem
S3ONs avatar
Jag förstår inte vad du menar..
Citera
2011-05-24, 10:03
Medlem
n3vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Kan man föra över ISO filen till en USB, koppla in USB i Xboxet och spela?
Funkar det att göra så? Eller är jag ute och cyklar?

På 360 funkar det tror jag.
Men på gamla Xbox kan du inte göra det om du inte installerar USB-port i den. Dock kan du ju överföra spelen till hårddisken och starta dom därifrån.
Citera
2011-05-24, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Kan man föra över ISO filen till en USB, koppla in USB i Xboxet och spela?
Funkar det att göra så? Eller är jag ute och cyklar?

Tror inte det.
Du måste ju börja med att "mounta" iso-filen, så att xboxet luras att det sitter i en CD/DVD-skiva i. Annars kommer det inte gå. Dessutom är överföringshastigheterna på ett usb-minne inte särskilt bra, vilket kan leda till hemska laddningstider.
Citera
2011-05-24, 18:40
Medlem
Okej, tack så mycket för era svar!
Citera
2011-05-26, 18:16
Medlem
Är det någon mer än jag som tycker att nya uppdaten som kom idag har slowat ner menyerna ganska rejält?
Plus att när jag kollade lite fort på xboxforumet så var det sidvis med folk som hade klagat på att dom får upp ett felmedelande om att xboxet är låst pågrund av chippning eller otillåtet lagning eller vad dom kallade det.
Cdläsaren skulle tydligen krabbat för massa med iom nya updaten.
Har det Hänt er något med nya updaten?
Citera
2011-05-27, 12:36
Medlem
Gratis Xbox Slim samt live vid gammal 360?

Någon här på flashback, som i och med den nya Xbox 360 uppdateringen blivit kontaktade av Microsoft angående att ens Xbox 360 inte stödjer utökat minne på DVD skivorna? Ska enligt källor få en ny Xbox Slim samt 12 månaders gratis live.

Min Xbox 360 är mfd 2005, i december om jag minns rätt. Den pajade dock 2007. Skickades till Tyskland där den lagades och kom tillbaka. Finns det chans att jag kan få en ny? 2 Dagar sedan jag laddade hem uppdateringen

källa: http://www.gamereactor.se/nyheter/27...F6ra+Xbox+360/
Citera
2011-05-27, 20:32
Medlem
Fina Gubbens avatar
Nae skulle inte tro det. Dom som har rätt till en ny konsoll ska redan ha blivit kontaktade.
Citera
2011-05-31, 20:03
Medlem
Slashcares avatar
Jag vet inte om detta är något unikt för Xbox Live. Men, varför är utbudet av demos så dåligt? Finns nästan inget demo tillgängligt till något av de aktuella spel som man för stunden är intresserad av.

Det är sällan man ser ett demo till ett spel som ligger uppe nästan samtidigt som spelet släpps. Om det inte finns så tar det antingen flera månader innan det blir tillgängligt eller så kommer det aldrig. Jag vill kunna testa spelen innan jag köper dem så jag vet vad jag lägger mina pengar på.

Någon som stör sig på detta eller vet varför det är så?
Citera
2011-06-01, 10:28
Medlem
xobxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Jag vet inte om detta är något unikt för Xbox Live. Men, varför är utbudet av demos så dåligt? Finns nästan inget demo tillgängligt till något av de aktuella spel som man för stunden är intresserad av.

Det är sällan man ser ett demo till ett spel som ligger uppe nästan samtidigt som spelet släpps. Om det inte finns så tar det antingen flera månader innan det blir tillgängligt eller så kommer det aldrig. Jag vill kunna testa spelen innan jag köper dem så jag vet vad jag lägger mina pengar på.

Det är tillverkarna själva som bestämmer om dom ska släppa ett demo. Eftersom det blir en extra kostnad att göra ett demo skippar många det.
Citera
2011-06-01, 10:38
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xobx
Det är tillverkarna själva som bestämmer om dom ska släppa ett demo. Eftersom det blir en extra kostnad att göra ett demo skippar många det.
Jo jo, det är klart. Jag kan knappast klandra Xbox/Microsoft för det dåliga utbudet. Så långt är jag med. Även om MS även är sega med demos till sina spel...

Jag vet inte hur statistiken ser ut, men borde inte utgifterna på framställningen av ett demo generera mer i intäkter om fler köper spelet när de har testat demot och kanske köper det tack vare det?

Kan det vara så dyrt att slänga ihop ett demo? Låter inte som att det skulle kräva allt för många personal i allt för lång tid. I förhållande till hur länge de har jobbat med själva spelet och då med en oftast jävligt bred budjet.
Citera
2011-06-01, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare

Det där är något jag har funderat över.

Vet inte riktigt när det hände men tidigare kom demos ut ungefär samtidigt som spelet släpptes i affären. Nu tar det minst någon månad innan demot släpps.

Min teori är att vissa spel har varit så dåliga att demot gjorde att spelet "ratades" av spelarna och därför inte nådde upp till önskade försäljningssiffror, när de tog bort det tidiga demot då sålde "skitspel" bättre.

Du är inte ensam att bli förbannad över detta.

Att demot skulle skulle ge någon större extra kostnad stämmer inte, det hela handlar om att speltillverkarna är rädda för att spelet ska vara så dåligt att ett demo blir en "varningsflagga" för själva spelet. Jag tror (nej jag vet inte) att det är microsoft som styrt det här, för annars skulle vi ha sett demos på spel som är "garanterade" att slå, tex Halo, mycket tidigare än vad de släpps idag.

Microsoft har säkert en hel manual varför man inte ska släppa demos samtidigt som spelet släpps. Spelarna är de som drabbas.
Citera
2011-06-01, 12:05
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Det där är något jag har funderat över.

Vet inte riktigt när det hände men tidigare kom demos ut ungefär samtidigt som spelet släpptes i affären. Nu tar det minst någon månad innan demot släpps.

Min teori är att vissa spel har varit så dåliga att demot gjorde att spelet "ratades" av spelarna och därför inte nådde upp till önskade försäljningssiffror, när de tog bort det tidiga demot då sålde "skitspel" bättre.

Du är inte ensam att bli förbannad över detta.

Att demot skulle skulle ge någon större extra kostnad stämmer inte, det hela handlar om att speltillverkarna är rädda för att spelet ska vara så dåligt att ett demo blir en "varningsflagga" för själva spelet. Jag tror (nej jag vet inte) att det är microsoft som styrt det här, för annars skulle vi ha sett demos på spel som är "garanterade" att slå, tex Halo, mycket tidigare än vad de släpps idag.

Microsoft har säkert en hel manual varför man inte ska släppa demos samtidigt som spelet släpps. Spelarna är de som drabbas.
Förr i tiden släppte man väl demos innan själva spelet släpptes? Eller minns jag helt fel?

Spel som Halo behöver inget demo för att sälja bra, dessutom är det Bungie som utvecklar, så det finns ingen risk för att det blir dåligt.

Något som blivit populärt numera är ju att släppa multiplayer betor/demos till olika spel. Jag tror det är utvecklarna själva, och inte MS som styr demosläpp, det är ju de som har mest att förlora på att ett spel säljer dåligt.

EDIT: En teori är att skälet till att släppa demo sent efter spelet släppts är för att locka de spelare som inte vågar "köpa grisen i säcken" och köpa spelet på releasedagen, eller de spelare som är för snåla för att betala fullpris.
Senast redigerad av Pastor Franz 2011-06-01 kl. 12:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in