Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Jag vet inte om detta är något unikt för Xbox Live. Men, varför är utbudet av demos så dåligt? Finns nästan inget demo tillgängligt till något av de aktuella spel som man för stunden är intresserad av.
Det är sällan man ser ett demo till ett spel som ligger uppe nästan samtidigt som spelet släpps. Om det inte finns så tar det antingen flera månader innan det blir tillgängligt eller så kommer det aldrig. Jag vill kunna testa spelen innan jag köper dem så jag vet vad jag lägger mina pengar på.
Någon som stör sig på detta eller vet varför det är så?
Det där är något jag har funderat över.
Vet inte riktigt när det hände men tidigare kom demos ut ungefär samtidigt som spelet släpptes i affären. Nu tar det minst någon månad innan demot släpps.
Min teori är att vissa spel har varit så dåliga att demot gjorde att spelet "ratades" av spelarna och därför inte nådde upp till önskade försäljningssiffror, när de tog bort det tidiga demot då sålde "skitspel" bättre.
Du är inte ensam att bli förbannad över detta.
Att demot skulle skulle ge någon större extra kostnad stämmer inte, det hela handlar om att speltillverkarna är rädda för att spelet ska vara så dåligt att ett demo blir en "varningsflagga" för själva spelet. Jag tror (nej jag vet inte) att det är microsoft som styrt det här, för annars skulle vi ha sett demos på spel som är "garanterade" att slå, tex Halo, mycket tidigare än vad de släpps idag.
Microsoft har säkert en hel manual varför man inte ska släppa demos samtidigt som spelet släpps. Spelarna är de som drabbas.