Citat:
Ursprungligen postat av
puckot
Om det finns någon som jobbar på Telenor här och som läser tråden, så har jag en fråga angående WyWallet. Vad är egentligen anledningen till att Telenor har valt att stänga ut sina kunder från möjligheten att göra sina sms-köp direkt från kontantkortets saldo?
Vad jag förstår så är det bara Comviq och TRE som erbjuder sina kunder den möjligheten idag via WyWallet, om kontantkortet är registrerat.
Du har både fel och rätt. Comviq var en av de första och spärra, den allra första surprice surprice Telia. Det är en kartell alla operatörer äger wywallet tillsammans, tyvärr!
Det handlar om money money money, du ska tvingas ha 2 saldon plötsligt och saldon du inte ens får nån ränta för, dessutom osäkert som fan är väl bara bakom ett lösenord?!
Dock borde operatörerna just förlora pengar i o med att folk tankar in mindre. Men det har dom ju löst med sin basprislista som alla kör förutom Telenor (om man laddar enkel) + alla möjliga fastpris grejs där man inte ens får saldo.
Sms köp var nåt riktigt bra i början även om alla tog överpriser, men smidigt betala små summor på. Var väldigt smidigt också betala p-avgift man fick påminnelse att tiden går ut osv och bussbiljett var också smidigt. Tror dom tjänade på det också då man hellre betala från överflödpengarna än plankade.
Frågan är dock vem som orkar hålla på med wywallet svamlet, tycker det var redan dödsdömt från början! Dom som använde sms köp var ofta för att just tömma överflödiga pengar, så gjorde iaf jag. Men numera är det Visa kortet som gäller! Där man får tom ränta för sina pengar och bonus på alla köp, dessutom är det säkrare och funkar stort sett överallt. Så de där wywallet är bara skit som sagt. Men finns väl så många wt och alla möjliga wannabes som vill verka så häftiga med sina mobiler.
Dock måste jag säga en sak där Telenor gjort bättre, om du äger en android telefon så kan du numera köpa appar och priset dras från vanliga saldot. Bara ett tips. Dock verkar det vara nån spärr att dyrare appar går ej köpa.
En annan grej jag inte förstår är det här med data där har också alla operatörer mer eller mindre samma avtal, kvoter, ingen ip telefoni, ingen fildelning.