2015-11-19, 22:28
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toni.bang
Har nu läst 10 sidor bakåt i denna tråd,

Alltså bästa övningarna för magmuskler är maghjulet, planka och hängande och raka ben uppåt i luften?

Borde dessa övningar vara optimal för magmusklerna ska komma fram? Isf undrar jag också antal reps och sets på respektive övningar vore tacksam!
Nästan bättre att läsa de tio första, eller varför inte hela.

Nej crunch i någon form är betydligt bättre.

Nej, deff är optimalt för att få fram rutor om sådana finnes/är stora nog.

Jag drämmer till med 5x8 bara för att ge ett rakt svar.
Det står och faller som du kanske vet med hur bra du gör dem, hur ofta, hur tungt osv
Citera
2015-11-20, 08:00
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppNils
Magrutor sitter i kosten som sagt men om du nu måste träna magen i ovan nämnda utförande är det så många repitioner som möjligt som gäller. Inget 5x10 eller så. Kör så många du bara kan tills du inte orkar mer!
Varför ska inte magen tränas "tungt" för? Att lalla utan belastning ger inget, utan under 15 reps vill jag påstå är bäst.
Citera
2015-11-20, 16:23
Bannlyst
[quote=toni.bang|55455532]Vilka övningar kör du?

Bör tilläggas att jag ligger på bulk period och tar kreatin bör det påverka resultaten att det blir svårare?

Det jag kör är ett vanligt "30 day ab challenge".

https://www.google.se/url?sa=i&rct=j...48119208999295

Är ingen expert på ämnet så kan inte svara på om det kommer bli svårare, kan väll tänka mig att du inte kommer se lika stort resultat förräns du deffar/inte bulkar men jag tror självaste utförandet inte borde vara något större problem.

Du kan ju börja på den dagen du känner är lämplig och sen köra på. Kör alla övningar direkt efter varandra om du klarar så ska du se att det bränner rätt rejält.

Förstår om du inte tror på upplägget för det gjorde jag inte heller men jaq ser likt förbannat resultat
Citera
2015-11-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Varför ska inte magen tränas "tungt" för? Att lalla utan belastning ger inget, utan under 15 reps vill jag påstå är bäst.

Vet inte hur man kan lägga extra belastning på maghjulet och plankan som han i detta fallet efterfrågade. Du har säkert rätt i det angående hängande benlyft dock.

Jag tror ändå att om resultatet är att få fram magrutorna är målet så är så många rep så ofta som möjligt det bästa alternativet då det bränner fler kalorier.
Citera
2015-11-20, 18:31
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Vet inte hur man kan lägga extra belastning på maghjulet och plankan som han i detta fallet efterfrågade. Du har säkert rätt i det angående hängande benlyft dock.

Jag tror ändå att om resultatet är att få fram magrutorna är målet så är så många rep så ofta som möjligt det bästa alternativet då det bränner fler kalorier.

Viktkakor på ryggen eller viktväst/ryggsäck..

Ja du tror ja.

...bränner fler kcal..
Målet med övningen bör vara att bygga så mycket muskler det går för att rutorna ska bli så tydliga det bara går när man kommit ner i BF.
Citera
2015-11-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Viktkakor på ryggen eller viktväst/ryggsäck..

Ja du tror ja.

...bränner fler kcal..
Målet med övningen bör vara att bygga så mycket muskler det går för att rutorna ska bli så tydliga det bara går när man kommit ner i BF.

Men killen tror ju inte på att man måste komma ner i BF för att de skall synas. Då måste man ju få honom å bränna kcal så att han omedvetet gör det!
Citera
2015-11-20, 20:24
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Men killen tror ju inte på att man måste komma ner i BF för att de skall synas. Då måste man ju få honom å bränna kcal så att han omedvetet gör det!
Ja jo, så kan man ju också göra de klart.
Citera
2015-11-20, 20:57
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:

Magrutor är en kombination av låg kroppsfettprocent och starka magmuskler, vilket man får av kaloriunderskott och av att träna magen, tungt! Hängande benlyft rakt är enligt mig betydligt bättre än crunches, tror knappast det bränner särskilt mycket kalorier. Vill man bränna kalorier är HIIT och sköta kosten snarare bättre tips.
Citera
2015-11-24, 16:45
Medlem
Fråga angående utseendet på en vältränad mage. Jag lyckas inte hitta nåt på nätet om det, men någon av er kanske vet. Jag spelar hockey & har flera lagkamrater som är vältränade & har synliga magrutor, men flera av dom har ballongmage. Alltså stenhård, men rund. Även jag har tendenser. Värt att tillägga är att jag inte kan se mina magrutor, men jag har inte så värst mycket kroppsfett, men jag både ser & känner att min mage sticker ut en del. Är det någon som har någon förklaring till varför det är så & kan man motverka det? Alltså "platta till" magen?

Jag gymmar regelbundet, men lägger inte in några magövningar då jag alltid känt att jag får en rätt bra magträning naturligt från just hockeyn. (Målvakt)
Citera
2015-11-25, 23:33
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nta
Fråga angående utseendet på en vältränad mage. Jag lyckas inte hitta nåt på nätet om det, men någon av er kanske vet. Jag spelar hockey & har flera lagkamrater som är vältränade & har synliga magrutor, men flera av dom har ballongmage. Alltså stenhård, men rund. Även jag har tendenser. Värt att tillägga är att jag inte kan se mina magrutor, men jag har inte så värst mycket kroppsfett, men jag både ser & känner att min mage sticker ut en del. Är det någon som har någon förklaring till varför det är så & kan man motverka det? Alltså "platta till" magen?

Jag gymmar regelbundet, men lägger inte in några magövningar då jag alltid känt att jag får en rätt bra magträning naturligt från just hockeyn. (Målvakt)
Hållning, lite kroppsfett, lite maginnehåll kan du påverka. En del har också den typen av fettvävnad/placering som gör att de kan ha feta magar som är stenhårda. En gubbe jag jobbade med var 1,62 vägande ca110 kg med allt fett på magen, direkt stenhårt!
Vill minnas att det även kan vara genetiskt bla beroende på hur organen ligger i bukhålan.
Citera
2016-04-02, 22:09
Medlem
Kan man få magmuskler utan att gå på gym

Jag har laddat ner försvarmaktens app FMTK och där är övningarna något man gör hemma eller utomhus ej på gym. Typ plankaan.

Jag är smal men har tillgång till gym fast blir så jävla förvirrad så tänkte köra ett program i appen (övningar med kroppen hemma) och skita i gymmet (övningar med maskin) får jag samma resultat? Vill ha magmuskler!

Jag tänkte fortsätta äta skräpmat går ändå ej upp i vikt.
Citera
2016-04-02, 22:12
Medlem
Dr3s avatar
Det är ju inte direkt så att så fort man kommer in genom dörrarna på gymet så får man magmuskler .Men rätt kost och kontinuerlig träning så går det nog. Fast tänk på att jämna ut det genom att även träna ryggen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in