2012-01-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenpipskamelen
Vilken övning kan ni rekommendera för att mina magrutor ska bli bredare(allmänt större längre ut längst kanterna)?
Tack vare bra gener är rutorna synliga men dom fade:ar på tok för tidigt och ser mer ut som små kullar än rutor
Låter inte som gener, låter som låg fettprocent och att dem ser ut som dem gör beror antagligen på att dem är små helt enkelt. För att få dem stora spelar det ingen roll vilken övning du gör sålänge det är en övning där du kan öka motståndet allt eftersom magen blir starkare.
Citera
2012-01-27, 13:48
Medlem
areyous avatar
Jag har tränat magrutorna under en längre period genom olika övningar men dock inte konstant, jag kan trots allt se rutorna om jag står i vissa positioner eller spänner. Tyvärr har jag ätit väldigt mycket skräpmat (främst pizza) under en längre period och jag och min polare trodde alltid att vi var magiska på något sätt eftersom det aldrig syntes på magen. Nu har jag dock förstått att fettet lägger sig framför rutorna och det är därför dom bara syns ibland. Magen har även börjat bli lite större på utsidan, även om det inte är jättemycket.

Jag är kort till längden (1.61) och vet inte exakt vad jag väger men det är iaf lite för lite för min längd. Min fråga är om det finns något sätt att koncentrera fettförbränningen till just magen eller är det t.ex. jogging som gäller? Jag är inget geni men jag antar att man går ner i vikt då också vilket inte är mitt mål. Kosten är definitivt mycket bättre nu då jag försöker äta pizza så lite som möjligt, men jag har inga jättealternativ heller då det bästa som finns till hands på universitetet är diverse pastarätter. Jag är med andra ord rätt begränsad vad gäller kosten (om jag inte tar med mat) och skulle gärna vilja höra vad ni tycker är det bästa jag kan göra på den fronten samt ovanstående "problem". Jag är medveten om att kosten är väldigt viktig men vad är enligt er den bästa lösningen som situationen ser ut just nu?
Citera
2012-01-27, 13:55
Medlem
Teddows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av areyou
.....
Du kan inte punktförbränna fett.

Har du möjlighet att ta med dig mat så är du inte så begränsad.

Bästa lösningen på det hela är att du göra av med mer energi än vad du stoppar i dig.
Citera
2012-01-27, 14:02
Medlem
areyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddow
Du kan inte punktförbränna fett.

Har du möjlighet att ta med dig mat så är du inte så begränsad.

Bästa lösningen på det hela är att du göra av med mer energi än vad du stoppar i dig.

Rätt begränsad skrev jag faktiskt

Hur räknar man ut hur mycket energi maten du stoppar i dig innehåller då, och hur mycket man gör av med? Har som sagt aldrig tränat "seriöst" utan bara kört mina övningar lite då och då här hemma.
Citera
2012-01-27, 14:07
Medlem
Teddows avatar
Citat:
Rätt begränsad skrev jag faktiskt

Hur räknar man ut hur mycket energi maten du stoppar i dig innehåller då, och hur mycket man gör av med? Har som sagt aldrig tränat "seriöst" utan bara kört mina övningar lite då och då här hemma.
https://www.flashback.org/t864972
Citera
2012-01-27, 14:18
Medlem
areyous avatar
Citat:
https://www.flashback.org/t864972

Tack, men jag kan ju fortfarande inte veta hur mycket energin maten innehåller om jag fortsätter äta på universitetet (vilket är den största sannolikheten).

Jag är med på att man behöver förbränna mer energi än vad man stoppar i sig, men då går man också ner i vikt. Dilemmat är ju att jag redan väger lite, så jag behöver alltså först gå ner i vikt och sen få tillbaka min vikt - men inte runt magen.

Vi säger att jag är helt begränsad till maten i skolan då (pasta för det mesta), hur hade du gjort för att uppnå bästa resultat? Bara förbränna mer än du stoppar i dig?
Citera
2012-01-27, 14:27
Medlem
Teddows avatar
Citat:
Tack, men jag kan ju fortfarande inte veta hur mycket energin maten innehåller om jag fortsätter äta på universitetet (vilket är den största sannolikheten).

Jag är med på att man behöver förbränna mer energi än vad man stoppar i sig, men då går man också ner i vikt. Dilemmat är ju att jag redan väger lite, så jag behöver alltså först gå ner i vikt och sen få tillbaka min vikt - men inte runt magen.

Vi säger att jag är helt begränsad till maten i skolan då (pasta för det mesta), hur hade du gjort för att uppnå bästa resultat? Bara förbränna mer än du stoppar i dig?

Jag hade uppskattat hur mycket pasta jag äter och sedan räknat ut hur många kalorier det innehåller. Om jag redan skulle väga lite så skulle jag prioritera att gå upp i vikt för att bygga och sedan köra en sedvanlig deff.
Citera
2012-01-27, 14:41
Medlem
areyous avatar
Citat:
Jag hade uppskattat hur mycket pasta jag äter och sedan räknat ut hur många kalorier det innehåller. Om jag redan skulle väga lite så skulle jag prioritera att gå upp i vikt för att bygga och sedan köra en sedvanlig deff.

Tack, det låter rimligt. Får se vad jag kan göra
Citera
2012-01-30, 21:38
Medlem
Hejsan!
Jag tränar för tillfället med ett över- och underkroppsschema (som axon 3.0). Jag lång och smal och har väldigt lite fett på mig men ändå är inte magen som jag vill. Magens nedre parti putar ut mer än den övre delen men när jag lägger mig ner sjunker den ihop lite och blir platt. Jag har som sagt inte särskilt mycket kroppsfett, ska jag träna de inre magmusklerna mer för att få magen plattare och mer synliga muskler? Vilka övningar rekommenderar ni? Just nu tränar jag russian twist och cable crunch.
Citera
2012-01-31, 00:38
Medlem
pezrulezhaakons avatar
adamsky

I grund och botten har du säkert för lite muskelmassa för ditt tänkta mål.
För att bli av med det "sista" på magen innebär det att du måste förlora mer underhudsfett, men då är risken stor att du ser utmärglad ut istället.
Citera
2012-01-31, 01:33
Medlem
Slutatbrymigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
adamsky

I grund och botten har du säkert för lite muskelmassa för ditt tänkta mål.
För att bli av med det "sista" på magen innebär det att du måste förlora mer underhudsfett, men då är risken stor att du ser utmärglad ut istället.

Hur pass viktig är magträningen egentligen om enda syftet är att rutorna ska synas?
Citera
2012-01-31, 02:27
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Slutatbrymig

Lika viktig som vid all annan muskelträning.
Det är skillnad på fjortisrutor på en sönderspäkt benrangelkropp och en vältränad kropp.

Har man för lite muskler för sitt mål så är det bara att träna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in