2011-03-17, 20:16
Medlem
dubnybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
dubnyb

Just precis. Men det är inte lätt att få volym på rutorna. Allteftersom de byggs så bäddas de in i ett skyddande fettlager
hmm okej, tackar för svar men så det är förstått, har ett riktigt bra 6-pack när jag spänner magen och synliga 6-pack när jag inte gör det heller, det är verkligen lite fett jag vill få bort, min pappa som gått läkarlinje osv...tycker att det borde gå att kombinera om jag äter nyttigare och tar lite joggingturer då och då så borde det lyckas?? tror ni på det? sorry om jag ställer samma fråga igen :P
Citera
2011-03-17, 23:34
Medlem
pezrulezhaakons avatar
dubnyb

Javisst, om du joggar kommer du lättare på kaloriunderskott och då blir musklerna mer synliga efter ett tag. Men du bygger ingen nämnvärd total muskelmassa då.
Citera
2011-03-18, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dubnyb
hmm okej, tackar för svar men så det är förstått, har ett riktigt bra 6-pack när jag spänner magen och synliga 6-pack när jag inte gör det heller, det är verkligen lite fett jag vill få bort, min pappa som gått läkarlinje osv...tycker att det borde gå att kombinera om jag äter nyttigare och tar lite joggingturer då och då så borde det lyckas?? tror ni på det? sorry om jag ställer samma fråga igen :P

"...gått läkarlinjen" - varför säger du inte bara "min pappa som är läkare?".
Citera
2011-03-18, 10:56
Medlem
jasieks avatar
Hej,

Orkar inte läsa igenom hela tråden så sorry om min fråga redan kommit upp.

Jag kan inte få fram rutorna, och nu behöver jag hjälp för att få det till sommarn.
Tränar thaiboxning 2 ggr i veckan och magträning och kondition 3 ggr i veckan utöver det.
Jag är nöjd med resten av kroppen och har gått ner i vikt så musklerna har blivit mer väldefinierade men rutorna vill inte komma fram. De finns där under men fortfarande gömda bakom ett litet fettlager och det har de varit ett bra tag nu...
Någon som har tips? Borde heller inte gå ner mer i vikt, helst upp men det får jag väl offra för att kanske få fram rutorna. Är 186 och väger 78..
Citera
2011-03-18, 13:04
Medlem
pezrulezhaakons avatar
jasiek

Om du inte orkar läsa igenom lite trådar, så kan du ju inte orka träna heller.
Om dina magmuskler inte är synliga har du antingen inte genetiken för det, för liten muskelmassa, eller för mycket underhudsfett på magen.
Citera
2011-03-18, 18:57
Medlem
jasieks avatar
Citat:
jasiek

Om du inte orkar läsa igenom lite trådar, så kan du ju inte orka träna heller.
Om dina magmuskler inte är synliga har du antingen inte genetiken för det, för liten muskelmassa, eller för mycket underhudsfett på magen.

Vad har att inte orka läsa trådar göra med att inte orka träna? Är det samma samband som att man måste otrevlig bara för man har över 5k inlägg på fb?

Jag förstår att det är nåt av det du beskrev, men vad kan jag göra åt saken med tanke på det jag skrev i min fråga?
Citera
2011-03-18, 19:15
Medlem
dubnybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IseeYouu
"...gått läkarlinjen" - varför säger du inte bara "min pappa som är läkare?".
han jobbar inte som läkare nu

pezrulezhaakon: tackar för tipset
Citera
2011-03-18, 19:19
Medlem
pezrulezhaakons avatar
jasiek

Det var i all välmening jag uppmanade dig till att läsa igenom trådarna. Så jobbigt är det väl inte? Definitivt inte så jobbigt som att träna, därför mitt inlägg.

Om du orkar läsa igenom trådarna kommer du märka att det är massor som har exakt samma frågeställning som dig. Bonusen med att läsa igenom trådarna är att du lär dig mer än du frågar om, och det du lär dig får ett bättre samband. Då kommer det inte behövas lika många frågor från din sida.
Senast redigerad av pezrulezhaakon 2011-03-18 kl. 19:21.
Citera
2011-03-18, 19:40
Medlem
jasieks avatar
Citat:
jasiek

Det var i all välmening jag uppmanade dig till att läsa igenom trådarna. Så jobbigt är det väl inte? Definitivt inte så jobbigt som att träna, därför mitt inlägg.

Om du orkar läsa igenom trådarna kommer du märka att det är massor som har exakt samma frågeställning som dig. Bonusen med att läsa igenom trådarna är att du lär dig mer än du frågar om, och det du lär dig får ett bättre samband. Då kommer det inte behövas lika många frågor från din sida.

Ah ok då är jag med, missuppfattade ditt svar som drygt Ber om ursäkt.

Tack för svaret, ska sätta mig in i allt omgående!
Citera
2011-03-20, 04:41
Medlem
stora feta saftiga magmuskler..

har tänkt på det flera gånger under mina magövningar vilket som är bäst, är det att ta mycket vikt och köra få repetitioner eller ta mindre vikter och göra flera.. ? som te.x sittups, hålla i vikter och göra få eller ta utan vikter och ja .. man kan ju säkert göra några hundra isf.
vad tror ni är bäst?
Citera
2011-03-20, 04:45
Medlem
pezrulezhaakons avatar
flasksnos

Här har du en tråd med massor av liknande frågeställningar.

https://www.flashback.org/t1454296
Citera
2011-03-20, 04:53
Bannlyst
3x8 Tungt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in