2013-08-11, 00:00
Medlem
Basfrostens avatar
Dricker bajskaffet just nu. Konstigt, väldigt konstigt.
Citera
2013-08-11, 00:01
Medlem
donaukinds avatar
Gevalia mellanbrygg, i bryggautomat såklart... Har inte direkt någon fördelning på vattnet utan går enligt magkänsla. Ingenting i!
Citera
2013-08-11, 01:11
Medlem
J.R.s avatar
Har rostat kaffe själv i peroider men numera finns det mycket bra kaffe att köpa på böna på snabbköpen. Zoegas olika sorter brukar det ofta bli, Mollbergs blandning tex.
Citera
2013-08-11, 02:46
Medlem
abbe101s avatar
Zoegas intenzo eller black velvet hör till favoriterna. Zoegas suprema Espresso Belezza är en favorit men inte sett den på ett tag. Har sådan tur att min lokala butik har 2 påsar hela bönor för ca 100 kr oavsett sort från zoegas.
Bryggsätt varierar mellan mokabryggare om jag är själv och en perkulator eller filterbryggare när jag har gäster.
Dricks självklart som det är alternativt med en skvätt amaretto disaronno om man är på sånt humör.
Citera
2013-08-11, 14:30
Medlem
Vickejs avatar
De blir väl Gevalia när ekonomin inte ligger på topp, annars brukar jag lyxa till med Zoegas forza eller Dark temptetion De ska va svart!
Citera
2013-08-11, 14:38
Medlem
willas avatar
Zoegas Mezzo tycker jag är god. Brukar bli den. Men jag ska nog testa något nytt snart.. Kanske Mollbergs blandning. Flera verka gilla den.

Kaffe ska drickas svart
Citera
2013-08-11, 16:58
Moderator
Allaballawallas avatar
Jag brukar prova lite olika smårosteriers kaffe när jag har möjlighet till det och just nu dricker jag kaffe från Omar Viveros; Pitalto, Colombia (Arabicatyp: Caturra) som är rostat av Kaffa i Oslo, Norge. För tillfället har jag även Helenea (Kochere, Etiopien) och Kiunyu (Nyeri, Kenya) från samma rosteri samt Tekangu (Nyeri, Kenya) och Los Pirineos Cumbrita (Tecapa, Chinameca, El Salvador) från Tim Wendelboe (Också Oslo, Norge.) hemma, men vanligtvis brukar jag plocka upp mitt "standardkaffe" hos da Matteo (Göteborg, Sverige.) och gå lite på vad som känns bra för stunden.

Kör mest på Aeropress eller Presskanna nu men funderar på att köpa ny bryggare och kaffemaskin i höst/vinter...

Så gott som alltid dricker jag det svart, men det kan ibland (Men extremt sällan.) vara trevligt med ett uns socker i eller en liten skvätt varm mjölk; detta händer alltså i undantagsfall och nästan bara om jag inte är hemma när jag dricker kaffe.
Citera
2013-08-11, 17:38
Medlem
UT64s avatar
Defaultkaffet för mig är Löfbergs Lila mellanrost. I en gammaldags Melitta..
Avnjutes utan socker men med en generös skvätt mjölk.
Citera
2013-08-18, 10:31
Medlem
willas avatar
Bestämt mig för att gå igenom Zoegas olika alternativ. Har alltid kört på Mezzo, men nu köpte jag ett paket Mollbergs blandning.. Fan vad gott det var. Inte konstigt att många köper det.
Citera
2013-08-18, 11:14
Medlem
gubbfanskapets avatar
Jag gör kaffe i en visseljohanna, känns ganska gubbigt men det blir jäkligt gott kaffe. Så får jag i mig lite aluminium också.
Citera
2013-08-18, 13:07
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willa
Bestämt mig för att gå igenom Zoegas olika alternativ. Har alltid kört på Mezzo, men nu köpte jag ett paket Mollbergs blandning.. Fan vad gott det var. Inte konstigt att många köper det.

Kör på skånerost du kommer inte ångra dig.
Citera
2013-08-18, 14:20
Medlem
Brukar köra med Löfbergs lila mellanrost i en vanlig bryggare tycker det smakar bra, och det ska vara svart för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in