2011-02-14, 16:57
Medlem
Gevalia bryggkaffe, dricks alltid svart!
Citera
2011-02-14, 19:59
Medlem
MiJes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Jag antar att du har rätt. Om jag skulle testa en ny sort istället för min klassiska mellanrost, utan att få en äckelchock. Vad rekommenderar du då?

Jag gillar Zoegas Mollbergs blandning och den nya Dark temptation, det är jättegott med vårt vatten däremot passar inte Löfbergs lila med vårt vatten, anser inte jag eftersom jag nog fått det godaste kaffet av Löfbergs i Småland, hos min farfar med hans eget vatten som hittat med slagruta.

Tycker du ska Prova Mollbergs först...
Citera
2011-02-14, 20:05
Medlem
MiJes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Såg det skulle precis göra en edit på det.

Både och faktiskt har en kaffekokare hemma som åker fram då och då när jag blir sugen på kokkaffe.
Är inte fel med bryggkaffe om man har en bryggare som gör riktigt varmt kaffe och det smakar riktigt bra. Och du?

Jag kokar vatten och häller på lite i taget, häller på sidorna så allt kaffe samlas nere i filtret. Till 4,5 dl vatten tar jag 4, pressade strukna mått. Vill jag ha en aning starkare lägger jag i en halv eller mindre än en halvt mått.

Vid kalas använder jag min gamla klassiska Kaffebryggare Melitta Aroma Excellent.
Citera
2011-02-14, 20:06
Medlem
MiJes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlsberg-
Vilket som helst! bara det är riiiktigt starkt, annars 1 droppe mjölk i.

Ja, om det bara är styrkan på kaffet så kvittar det nog...Gör du ditt kaffe själv?
Citera
2011-02-14, 20:07
Medlem
MiJes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wesx
Gevalia bryggkaffe, dricks alltid svart!

Ok, står på min lista...måste testa allt..
Citera
2011-02-14, 20:09
Medlem
MiJes avatar
Om det någon som har ett recept på en god chokladkaka, så får du gärna lägga in den...
Citera
2011-02-14, 22:16
Medlem
Jazzholes avatar
Jag är väl lite tråkig när jag säger Gevalia mellanrost (svart), men det är nog det enda jag dricker regelbundet.

Mina föräldrar skaffade en kaffemalare förut när jag fortfarande bodde där. Då blev det oftast hela bönor av något slag, men det var nog aldrig jag som köpte.
Citera
2011-02-15, 01:12
Medlem
MiJes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzhole
Jag är väl lite tråkig när jag säger Gevalia mellanrost (svart), men det är nog det enda jag dricker regelbundet.

Mina föräldrar skaffade en kaffemalare förut när jag fortfarande bodde där. Då blev det oftast hela bönor av något slag, men det var nog aldrig jag som köpte.

Verkar ju godast om man maler sitt eget kaffe, färskare kan det väl inte bli, smakade du detta kaffet?
Citera
2011-02-15, 01:20
Medlem
Löfbergs lila i perkulator. Folk påpekar alltid hur gott det är. Själv dricker jag det svart med.
Citera
2011-02-15, 07:45
Medlem
Lys avatar
Eftersom jag främst är tedrickare så är jag inte så bra på kaffe, men jag är den enda jag vet som gillar pulverkaffe. Sen tycker jag 7eleven har gott kaffe. Det finns nåt arabiskt kaffe med kardemumma man kan köpa i utländska butiker, det är jättegott.
Citera
2011-02-15, 10:07
Medlem
spida-mans avatar
Arvid nordqvist festivia, moccamaster bryggare, svart.
Citera
2011-02-15, 10:34
Medlem
AtomSmashers avatar
Zoegas Mollbergs, dricker det svart. Kör på perkulator för tillfället men annars är det kaffebryggare som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in