2018-05-06, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Tobias Hubinette är en skum typ som lider av depression och självhat pga att vara adopterad. "Vithetsstudier" som han forskar om är ju bara mumbo jumbo och jag är trött på att Amerikanska raskoncept importeras. Vi har inte samma kontext och historia här i Sverige. Dessutom skriver han på ett väldigt märkligt sätt (låååånga meningar) vilket ger en huvudvärk.

Ser dock inga problem med denna undersökning. Undrar bara om han räknar in personer som mig in i statistiken som har en svensk förälder och en finsk förälder född utomlands. Vi halvfinnar är väldigt många dock syns vi inte särskilt mycket eftersom många av oss även har svenska efternamn.

Jag ligger ekonomiskt till vänster men skulle aldrig kunna rösta på V på grund av deras naiva syn på invandring som inte alls går i ihop med deras dröm om en stark välfärdsstat. Det borde ju vem som helst fatta.
Ja och många halvfinnar som jag har ju också svenska namn och är till och med halvfinlandssvenskar. Jag tror att han gör det men att resultatet blir ändå bra eftersom att han inte räknar med 3 gen halv araber tex.
2018-05-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Googlade vidare på ämnet.Andelen muslimer är idag 9 % i Sverige. (Bulgarien av alla länder har hög andel muslimer.)Med europeiska mått är detta en stor andel. Hur blir det då 2050 ? ( om 32år ). 1. Om invandringen helt stoppas nu. 11%. 2. Med nuvarande takt 22%. 3. Med invandring som år 2015 35%. Personligen är jag inte alls störd av detta.Har genom åren träffat en mängd sk muslimer.Inte fan har jag märkt att de är speciellt religösa.De har druckit öl och satt på flickor precis som mina sk kristna kompisar.Jag är helt medveten om att de i gruppen förekommer en del tokstollar o terrorister.Men i västvärlden (kategori 1 av 4 i roslings bok) så minskar antalet döda i terrorism.Tror han skrev att bilolyckor tar 1000 ggr så många liv i vår del av världen.Men bilolyckor verkar inte vara en stor sak här.
Lögnare.
Citat:
Tyska turkar vill förbli turkar
Trenden bland Tysklands 2,5 miljoner turkar är att religiositeten ökar, liksom avståndet till det tyska samhället. Bara 15 procent av turkarna betraktar numera Tyskland som sitt hemland, visar en undersökning som det tyska företaget Info GmbH har gjort.

Två tredjedelar av turkarna mellan 15 och 29 år tyckte att det var bra eller mycket bra när fundamentalistiska muslimska salafister delade ut Koranen på gatorna i tyska städer och en tredjedel var villiga att donera pengar för att bekosta utdelningen, skriver tyska Der Spiegel i sin nätupplaga.
http://www.friatider.se/tyska-turkar-vill-forbli-turkar
2018-05-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Ja och många halvfinnar som jag har ju också svenska namn och är till och med halvfinlandssvenskar. Jag tror att han gör det men att resultatet blir ändå bra eftersom att han inte räknar med 3 gen halv araber tex.
Det som är bra är att muslimerna i allmänhet förökar sig markant mer än västerlänningar, massinvandringen av ointegrerbara muslimer till Sverige och dom flesta västländer är det kört för er homogenitet.
2018-05-06, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Tobias Hubinette är en skum typ som lider av depression och självhat pga att vara adopterad. "Vithetsstudier" som han forskar om är ju bara mumbo jumbo och jag är trött på att Amerikanska raskoncept importeras. Vi har inte samma kontext och historia här i Sverige. Dessutom skriver han på ett väldigt märkligt sätt (låååånga meningar) vilket ger en huvudvärk.

Ser dock inga problem med denna undersökning. Undrar bara om han räknar in personer som mig in i statistiken som har en svensk förälder och en finsk förälder född utomlands. Vi halvfinnar är väldigt många dock syns vi inte särskilt mycket eftersom många av oss även har svenska efternamn.

Jag ligger ekonomiskt till vänster men skulle aldrig kunna rösta på V på grund av deras naiva syn på invandring som inte alls går i ihop med deras dröm om en stark välfärdsstat. Det borde ju vem som helst fatta.
Han är ju inte svensk utan adopterad, så han kan inte självhata, däremot finns det många etniska svenskar som föraktar Sverige. Ni finnar eller halvfinnar är redan mindre än araber.
2018-05-06, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Det som är bra är att muslimerna i allmänhet förökar sig markant mer än västerlänningar, massinvandringen av ointegrerbara muslimer till Sverige och dom flesta västländer är det kört för er homogenitet.
Snyggt försök att trigga mig. Jag vet redan detta därför röstar jag för att kasta ut dem. Sen så är det nog inte bara Sverige eller väst ta Ryssland som exempel. Att vi är mer civiliserade än dem kommer ironiskt bli våran under gång. Alla länder i Europa ser ut att gå under. De som blir sist kvar är Polen och Ungern. Titta Frankrike. Frankrike är nästan förlorat om inte. Det är kaos där och de har inte längre råd att ge dem bidrag eftersom det är lika mycket utläningar som fransmän där och fransmän arbetar i mycket större utsräckning än de andra. Efter Sverige vad tror du att det då blir? Personligen tror jag Balkan och sedan baltikum och till sist Östeuropa.
2018-05-06, 14:05
Medlem
Citat:
Han är ju inte svensk utan adopterad, så han kan inte självhata, däremot finns det många etniska svenskar som föraktar Sverige. Ni finnar eller halvfinnar är redan mindre än araber.
Nja det är ungefär lika om man räknar med de som är halv och födda här men nästa år är det nog så om inte det 2020.
2018-05-06, 14:06
Medlem
Citat:
Snyggt försök att trigga mig. Jag vet redan detta därför röstar jag för att kasta ut dem. Sen så är det nog inte bara Sverige eller väst ta Ryssland som exempel. Att vi är mer civiliserade än dem kommer ironiskt bli våran under gång. Alla länder i Europa ser ut att gå under. De som blir sist kvar är Polen och Ungern. Titta Frankrike. Frankrike är nästan förlorat om inte. Det är kaos där och de har inte längre råd att ge dem bidrag eftersom det är lika mycket utläningar som fransmän där och fransmän arbetar i mycket större utsräckning än de andra. Efter Sverig3 vad tror du att det då blir? Personligen tror jag Balkan och sedan baltikum och tillsist Östeuropa.
Rysslands muslimer är i allmänhet integrerade, dessutom är dom flesta muslimer i Ryssland enade med Ryssar i att ha samma fiende USA och dess allierade. Dom största och flesta muslimska attentaten sker i väst. Assad är älskad av många ryska muslimer och även ryssar. Se dom flesta västländer som den värsta turk/albanhoran i stoftet är obetalbart.
2018-05-06, 14:10
Medlem
Citat:
Rysslands muslimer är i allmänhet integrerade, dessutom är dom flesta muslimer i Ryssland enade med Ryssar i att ha samma fiende USA och dess allierade. Dom största och flesta muslimska attentaten sker i väst. Assad är älskad av många ryska muslimer och även ryssar. Se dom flesta västländer som den värsta turk/albanhoran i stoftet är obetalbart.
Det är fortfarande muslimer. Och när de blir majoritet så blir Ryssland ett muslimskt land. Sverige kan fortfarande stoppa det genom att skicka hem dem det kan inte Ryssland för Ryssland är deras hem. Sen så är Ryssland inte det ända östlandet som kommer gå detta öde.
2018-05-06, 14:27
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Det är fortfarande muslimer. Och när de blir majoritet så blir Ryssland ett muslimskt land. Sverige kan fortfarande stoppa det genom att skicka hem dem det kan inte Ryssland för Ryssland är deras hem. Sen så är Ryssland inte det ända östlandet som kommer gå detta öde.

Ryssarna vet hur man tuktar muslimer, en sabel i magen på mannen och sedan våldta frugan i familjen. Alternativt bildäck runt kroppen och bensin över kroppen och tänd på. Muslimerna respekterar den hårda ryssen, elak men rättvis. Ryssland kommer inte bli muslimskt, det finns alltid någon icke så snäll lösning.
2018-05-06, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Ryssarna vet hur man tuktar muslimer, en sabel i magen på mannen och sedan våldta frugan i familjen. Alternativt bildäck runt kroppen och bensin över kroppen och tänd på. Muslimerna respekterar den hårda ryssen, elak men rättvis. Ryssland kommer inte bli muslimskt, det finns alltid någon icke så snäll lösning.
Det är rätt men jag tror att de lär blir det om de hsr sådana demografiska förändringar.
2018-05-06, 14:50
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Det är rätt men jag tror att de lär blir det om de hsr sådana demografiska förändringar.

Ryssland har klarat värre, en gång i tiden var hela sibirien muslimskt/hedniskt men nu är 95% slaviskt. Likväl var större delen av centralasien en del av Ryssland. Ryssland har haft stor del muslimer i över 500 år och klarat det galant. Om något land klarar av framtiden så är det Ryssland.
2018-05-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Någon uttryckte - det är svårt att göra prognoser , speciellt om framtiden.I factfulness skriver Hans Rosling om jordens befolkningsutveckling.Enligt honom kommer jorden att maxa vid 11 miljarder inv.Hur förklarar han detta? Jo , riktigt fattiga kvinnor föder 6 barn medans övriga kvinnor föder 1,9 barn.Eftersom fattigdomen minskar ganska så snabbt i världen så ser vi mycket snart ett barnafödande på lite över 2 barn per kvinna.Han skriver dessutom att sambandet mellan religion och barnafödande är mycket svagt.Sambandet mellan ekonomi o barnafödande är mycket starkt.Dvs i muslimska länder med relativt högt välstånd föds inte så många barn. Googlade på detta som kontroll. Turkiet 2,1. Marocko 2,3. Algeriet. 2,3. Egypten 3,5. Bangladesh. 2,2. Detta är länder som lämnat fattigdomen eller är på gång att göra det. I de katolska länderna är många mot preventivmedel ,hur går det där. Italien typ 1,7 osv . De skiter i påven o kör med kondom. Slutsats. Kvinnorna som kom från Syrien för något år sedan kommer att föda många barn,deras döttrar kommer att föda få barn.Sluta snacka barnafödande kontra religion. Läs nu boken innan ni kommer med en massa invändningar.Hur stor invandringen blir,om det ens blir någon,har jag ingen aning om.

Problemet med Hans Rosling är att hela hans grundinställning var att allt ofelbart kommer att bli bättre eftersom det blivit bättre på senaste tiden. Men prognoserna för Afrika är ju att den förbättrade situationen kommer att öka folkmängden där ganska rejält och det leder till fler munnar att mätta. Jordens resurser är inte oändliga, särskilt inte i Afrika, det går inte bara att räkna med att det inte kan bli fattigare och sämre igen = större barnkullar.

Sedan är sambandet mellan levnadsstandard och antal barn inte så enkelt som att det enbart handlar om ekonomi. T.ex:
Citat:
Enligt SCB föder utrikesfödda kvinnor fler barn än kvinnor födda i Sverige. Variationer förekommer dock. Kvinnor födda i Afrika, särskilt Somalia, får betydligt fler barn än snittet.
https://www.svd.se/svenska-kvinnor-foder-fler-barn-an-eu-snittet
Somaliska kvinnor i Sverige alltså. Det skiljer uppenbarligen av kulturella skäl också. Vad gäller den religiösa dimensionen så skulle jag vilja se det lite mer utrett. T.ex. föder väl mormoner klart fler barn än en genomsnittsamerikan. Skulle inte det bero på religionen? Gissningsvis föder fundeamentalistiska muslimer också fler barn så allt hänger på vilket typ av islam som utvecklas i Sverige på sikt. Många blir ju mer religiösa och traditionella i främmande land.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in