2014-11-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Heheheee ... nu låter du precis som man gör i en trailer till SVT:s nya serie om det blågula Sverige.

För övrigt återstår att se om majoriteten eller minoriteten drar det längre strået i den visionen du målar upp. Personligen skulle jag inte alls bli förvånad om SD efter man etablerat sig i riksdagen på riktigt blir precis som vilket parti som helst.

Gissningsvis kommer oljudet från dina stöveltramp inte finnas med i SD:s framtida agenda. Sverige imorgon är inte ett nytt Nazityskland, all din våldsromantik till trots.

Jag har inte sagt någonting om nazism eller våld. Jag har sagt att det kommer bli så stora motsättningar att folk blir tvungna att ta ställning. Helst ser jag att det aldrig kommer dit men det kommer att ske, har alltid gjort i samhällen med etnisk mångfald. Finns inte ett enda samhälle med etnisk mångfald som är utan konflikter relaterade till etnicitet.
2014-11-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilnil
Jag har inte sagt någonting om nazism eller våld. Jag har sagt att det kommer bli så stora motsättningar att folk blir tvungna att ta ställning.

Tack för förtydligandet.
Att ta ställning gör man vart fjärde år. Och därmed är vi tillbaks på ruta ett.
13% är om något en minoritet. Varför vänta med att se sig som en minoritet till år 2020, 2030 eller 2040, när ni är en minoritet redan idag. Inse fakta.
Senast redigerad av Zugabe 2014-11-28 kl. 22:04.
2014-11-28, 22:04
Medlem
Citat:
Tack för förtydligandet.
Att ta ställning gör man vart fjärde år. Och därmed är vi tillbaks på ruta ett.
13% är om något en minoritet. Varför vänta med att se sig som en minoritet till år 2020, 2030 eller 2040, när ni är en minoritet redan idag. Inse fakta.

Folk som vill dra ner på mottagandet är INTE i minoritet.

Citat:
En fråga ber allmänheten ta ställning till förslaget att ”Ta emot färre flyktingar i Sverige”. Allmänhetens svar 2012 var:

Bra förslag: 45%
Dåligt förslag: 29%
Varken eller: 26%

Den andra frågan vänder på frågeställningen och ber allmänheten ta ställning till förslaget att ”Ta emot fler flyktingar i Sverige”. Det är en ny fråga som börjades ställas 2012. Svenska allmänhetens svar 2012 var:

Bra förslag: 18%
Dåligt förslag: 50%
Varken eller: 31%

http://www.realtid.se/ArticlePages/201409/16/20140916154104_Realtid981/20140916154104_Realtid981.dbp.asp

Citat:
Ta emot färre flyktingar (M)
Bra förslag: 53%
Dåligt förslag: 21%

Ta emot fler flyktingar (M)
Bra förslag: 12%
Dåligt förslag: 57%

Citat:
I själva verket visar SOM-mätningen att cirka 60 procent av de väljare som faktiskt tar ställning vill se en reducerad flyktinginvandring. Men de etablerade partierna har bildat en järnkartell där alla i stället lovar ännu snabbare flyktinginvandring.
Senast redigerad av Nilnil 2014-11-28 kl. 22:07.
2014-11-28, 22:15
Medlem
Citat:
Om vi utgår ifrån att det är i den svenska riksdagen man tar beslut om hur och åt vilket håll Sverige ska utvecklas, får man nog anse att de som idag vill minska invandringen, med sina 13% folkligt stöd, är i klar minoritet.

Problemet med ditt resonemang är att folk bedömer andra frågor viktigare. Man kan rösta på S eller M, eller t.o.m MP och samtidigt vilja minska invandringen. Det är något du inte verkar ha förstått. Det kommer förr eller senare uppstå ett rejält tryck att minska på det och då måste partierna lyssna på väljarna.

För övrigt ville 50% av moderata röstare inte ha högre flyktingmottagande, vilket innebär att det är en rätt så stor potentiell förlust av väljare utifall dom går emot dessa väljares önskemål om dom prioriterar det högt.
2014-11-28, 22:32
Medlem
Citat:
Problemet med ditt resonemang är att folk bedömer andra frågor viktigare.

Tvärtom. Problemet är helt och hållet ditt. Etnicitet som politisk fråga må varit högaktuell fram till Nazityskland undergång. Men efter det har till och med sossarna skrotat det homogena Sverige.

Socialdemokratin i sig är inte heller någon svensk uppfinning. Kan vara bra att komma ihåg i sammanhanget. Ja herregud, inte ens Sverigedemokraternas bruna rötter är svenska.
2014-11-29, 00:02
Bannlyst
Är vi 1/5 utlänningar efter 30 års invandring, varav många år med massinvandring så är väl 25 år ytterligare ingenting till dess 1/2 är utlänningar. År 2040 alltså.

I bedrövelsen får man vara glad över att grannarna inte är kriminella, men det blir väl den enda ljuspunkten. Man får leva på nåder för massinvandringen är onaturlig, onödig och mångkulturen och dess människor är ointressanta. Det farliga är om man tillhör den kristna spillran av människor. Eller vad vet jag, det kanske känns lugnt och tryggt att idag vara kristen i Egypten, i Irak eller i Pakistan. Det är inte att hetsa med att ställa frågan, det är att erkänna den oro som den som tänker faktiskt har.
2014-11-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
1/5 utlänningar efter 30 års invandring

Sätt igång och skaffa barn, massor med barn. Men ni kanske är bögar allihopa, eller så dåliga i sängen att era kvinnor föredrar något mer exotiska män?

Vägen ut ur minoritetsställning går via större produktivitet.
Senast redigerad av Zugabe 2014-11-29 kl. 00:39.
2014-11-29, 15:27
Medlem
Citat:
Sätt igång och skaffa barn, massor med barn. Men ni kanske är bögar allihopa, eller så dåliga i sängen att era kvinnor föredrar något mer exotiska män?

Lite svårt när det drivs en svenskfientlig politik som syftar på att hindra Svenskar från att kunna flytta till större hem och dylikt.
2014-11-29, 16:05
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:

Du verkar i o f s vara ett troll, men svaret är det motsatta: Se till att stoppa ansvarslös massförökning! Om vi ska få en rättvis planet där alla får bra liv, så fungerar det inte tillsammans med befolkningsexplosion. Det leder bara till samma misär som vi har fått beskåda i det levande sociala experimentet Påskön.

Människans oförmåga att förstå konceptet exponentiell ökning är problemet. Exempel: En bakterikoloni i en flaska fördubblas varje minut. Flaskan ser tom ut kl 12:00 och är full 13:00. Fråga: När är flaskan halvfull?

2014-11-29, 19:36
Medlem
Citat:
Lite svårt när det drivs en svenskfientlig politik som syftar på att hindra Svenskar från att kunna flytta till större hem och dylikt.

Ingen hindrar dig från att skaffa den bostad du vill ha, mer än du själv.

För övrigt kan du läsa en intelligent kommentar i inlägget som följer ditt. Jag håller med i det den personen skriver. Kvantitet i sig kan vara destruktiv.

Och med tanke på det kan man ha en annan synvinkel på minoritetstänkandet i den här tråden: Kvantitet är inte detsamma som kvalitet. Det betyder att ni som är vita som snö har inget att frukta en annorlundafärgad majoritet så länge ni ser till att behålla makten.

Som alla säkert känner till är kunskap synonymt med makt, och pennan är alltid mäktigare än svärdet (eller järnröret i ert fall).

Senast redigerad av Zugabe 2014-11-29 kl. 19:38.
2014-11-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ingen hindrar dig från att skaffa den bostad du vill ha, mer än du själv.

Jag har den bostad jag vill ha men endast pga min kille. Har många vänner som inte har råd att skaffa bostad eller så finns det inga bostäder. Detta är en följd av alltför hög invandring = politik.
2014-11-30, 11:16
Medlem
Citat:
Jag har den bostad jag vill ha men endast pga min kille. Har många vänner som inte har råd att skaffa bostad eller så finns det inga bostäder. Detta är en följd av alltför hög invandring = politik.

Du kan också vända på det och säga att det byggts för lite bostäder i förhållande till befolkningsökningen i Sverige. Men att därifrån gå och måla upp jämmer och elände samt komma med förtvivlade stön om att man är rädd för att hamna i minoritet är en helt annan femma.

I dina kretsar brukar det heta att den vita rasen är överlägsen de andra. Skulle ni verkligen tro på er överlägsenhet skulle ni inte frukta att vara en minoritet högst uppe på näringskedjan. Om det finns en gud, tror du att den guden är rädd för att han helt är ensam på toppen?
Senast redigerad av Zugabe 2014-11-30 kl. 11:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in