Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-19, 20:37
Medlem
Aurochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie

Nordkorea är det land i världen med lägst invandring. Ska vi uppnå samma låga nivåer så krävs det att vi inför ett liknande system.
Löjlig jämförelse och helt irrelevant. Allt vi behöver göra är att säga nej till invandringen, bevaka våra egna gränser och utvisa illegala invandrare. Det kan man göra utan svält och kommunism.
2017-10-19, 21:36
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av pajabbat
https://www.scb.se/sv_/Hitta-statist...fter-stadsdel/

Computer says no...

Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Länken vill inte funka. Var som sagt två år sedan jag kollade. Då låg det nära 50/50

Länken ger jag inte mycket för...
Handlar ju om stadsdelar

Går vi ner på Kvartersvis där antalet lgh är runt 200 till 300 lgh. så är min uppfattning att segreringen ligger på uppemot och över 80 % dvs mindre än 20% är Svenskar.

Det finns ju kvarter där det knappt finns ett enda svensk namn längre i trappuppgångarna.
2017-10-20, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Länken ger jag inte mycket för...
Handlar ju om stadsdelar

Går vi ner på Kvartersvis där antalet lgh är runt 200 till 300 lgh. så är min uppfattning att segreringen ligger på uppemot och över 80 % dvs mindre än 20% är Svenskar.

Det finns ju kvarter där det knappt finns ett enda svensk namn längre i trappuppgångarna.

Jättemärkligt...
Nu går länken (som tog konstigt lång tid att ladda) bara till 2007.. När jag kollade den igår gick den till 2015 och Skärholmen hade 52% med utrikes bakgrund, dvs det motbevisade LucianMacAndrew påstående..
2017-10-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Var? Även min lilla hemstad på 50 000 pers är chockfull av araber och negrer nu, fanns knappt en enda därpå 90-talet.

Allt är ju relativt. Man slipper aldrig utan helt men Ekerö är nog den vitaste kommun jag besökt. Även de har väl fått sin beskärda del av asylanter men det verkar vara mest i centrala delarna.
2017-11-14, 06:12
Medlem
Ördögs avatar
20,6 procent av Sveriges befolkning - i runt tal - 2 080 000 människor - har utomeuropeisk bakgrund. Det är alltid lika vanskligt att göra sådana slutsatser utgående från tillgänglig statistik, men Morten Uhrskov Jensen gör åtminstone ett ordentligt försök.

20,6 procent i Sverige
http://jyllands-posten.dk/debat/blog...ent-i-sverige/
Citat:
Eftersom der i Sverige i alt bor knap 10,1 millioner, udgør den ikke-vestlige befolkningsandel ca. 20,6 procent mod 8,8 procent i Danmark. Jeg har været nødt til at lave visse antagelser, fordi de præcise tal ikke er offentligt tilgængelige.--- Mest korrekt er det at sige, at ca. en femtedel af Sveriges befolkning har rødder i den ikke-vestlige verden. Jeg bemærker i øvrigt, at jeg hverken har medtalt de mange, der opholder sig illegalt i Sverige, eller for den sags skyld ikke-vestlige, der ankom til landet før 1980. Det er derfor også af den grund usandsynligt, at tallene, jeg har nævnt, er overdevne.

Med dette antal og denne procentuelle andel er Sverige allerede i dag blevet et land med enorme og uløselige problemer.
2017-11-14, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
20,6 procent av Sveriges befolkning - i runt tal - 2 080 000 människor - har utomeuropeisk bakgrund. Det är alltid lika vanskligt att göra sådana slutsatser utgående från tillgänglig statistik, men Morten Uhrskov Jensen gör åtminstone ett ordentligt försök.

20,6 procent i Sverige
http://jyllands-posten.dk/debat/blog...ent-i-sverige/

En snabb titt på SCB visar att det är högre än så.
2017-11-14, 09:55
Medlem
flaskborstes avatar
Vad menas med "etnisk Svensk"

1. Född i Sverige ?
2. Föräldrar födda i Sverige
3. Mor och far föräldrar födda i Sverige ?
4. Mormors mor Farfars far Morfars mor farmors far födda i Sverige ?

Var går gränsen ? 10 generationer på båda könens sida ?

Jag misstänker att dom "etniska Svenskarna" redan är i minoritet..Själv är jag en 16-del Vallon med en del nordgermansk blod (Farmors far var tysk)
2017-11-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste

1. Född i Sverige ?

Jag misstänker att dom "etniska Svenskarna" redan är i minoritet..Själv är jag en 16-del Vallon med en del nordgermansk blod (Farmors far var tysk)

Enkelt, båda dina föräldrar ska på någon sida ha förfäder som levde i landet under Gustav Wasa. Assimilation genom ingifte är givetvis möjligt men full acklimatisering sker först efter någon generation.
2017-11-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste

1. Född i Sverige ?

Samma som det menas som för alla andra etniciteter.
2018-02-17, 23:21
Medlem
Hur är läget nu 2018?
2018-02-17, 23:40
Medlem
En undran jag har, om migranterna främst är män och de allra flesta människor väljer att skaffa barn med någon från en liknande kultur, hur blir det då med barnafödandet?
2018-02-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbgtu
En undran jag har, om migranterna främst är män och de allra flesta människor väljer att skaffa barn med någon från en liknande kultur, hur blir det då med barnafödandet?
Vad menar du? En svensk eller någon från europa eller någon från MENA?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in