Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-18, 18:57
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Utlandsfödda kan fortfarande ha svensk härstamning. Deras barn som är uppvuxna i Sverige med svensk kultur och språk lär ju kunna räknas som etniskt svenska på alla sätt och vis.

Jo, men hur mycket tror du några diplomatbarn slår igenom i statistiken i stort?

Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Jag skrev härstamning så du borde kunna utesluta det sistnämnda. Vekruset skrev på ett överdrivet sätt vilket jag kommenterade.

Överdrivet? Allvarligt, kom igen. Ut ur förnekelsen.
Senast redigerad av Vekruset 2017-10-18 kl. 19:00.
2017-10-18, 23:35
Medlem
Förfallet märks ju tydligt på vissa platser men inte alls på andra. Ingen nyhet direkt men det gamla Sverige finns kvar på vissa håll. Men när vi blir i minoritet är nog en tidsfråga.
2017-10-19, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeHarrison
Förfallet märks ju tydligt på vissa platser men inte alls på andra. Ingen nyhet direkt men det gamla Sverige finns kvar på vissa håll. Men när vi blir i minoritet är nog en tidsfråga.

Var? Även min lilla hemstad på 50 000 pers är chockfull av araber och negrer nu, fanns knappt en enda därpå 90-talet.
2017-10-19, 11:05
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Har det gjorts någon ordentlig demografisk undersökning? Vad jag vet registreras inte etnicitet i svenska statens statistik.

Om vi ska gå efter Moderaternas nya "hårda" linje med 30 000 invandrare per år, som ger 3 miljoner nyanlända de kommande 100 åren så kan vem som helst lista ut när etniska svenskar är i minoritet i sitt eget land.
2017-10-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajabbat
https://www.scb.se/sv_/Hitta-statist...fter-stadsdel/

Computer says no...

Länken vill inte funka. Var som sagt två år sedan jag kollade. Då låg det nära 50/50
2017-10-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Finns inget som tyder på något annat.

Du stödjer alltså Annie Lööf med sina 30 miljoner invandrare?

Vad tyder på att det ÄR minimumnivå? Har den aldrig varit lägre? Har den varit det så är ju det något som tyder på att detta inte är minimumnivå.

Ja. Tycker alla partier är dåliga, Annie kommer dock närmast vad jag nu står för. Ska iofs nämnas att jag är för en ganska restriktiv Politik när det kommer till invandring. Men det är för mig en nästan helt oviktig fråga.
2017-10-19, 15:50
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Vad tyder på att det ÄR minimumnivå? Har den aldrig varit lägre? Har den varit det så är ju det något som tyder på att detta inte är minimumnivå.

Ja. Tycker alla partier är dåliga, Annie kommer dock närmast vad jag nu står för. Ska iofs nämnas att jag är för en ganska restriktiv Politik när det kommer till invandring. Men det är för mig en nästan helt oviktig fråga.
Om du tycker mitt användande av ordet minimumnivå är felaktigt så får jag beskriva det så du förstår vad jag menar. Regeringen har strypt åt invandringen vad de kan, detta är en panikåtgärd av en man som gjort uttalandet:
Citat:
Inga murar i mitt Europa

Jag antar att den nivån vi ligger på nu, ungefär som 2002-2011, är den lägsta nivån vi rent praktiskt kan upprätthålla. All förändring kommer sannolikt att bli mot ett större antal invandrare.

Förstod du nu?
2017-10-19, 16:07
Medlem
Citat:
Om du tycker mitt användande av ordet minimumnivå är felaktigt så får jag beskriva det så du förstår vad jag menar. Regeringen har strypt åt invandringen vad de kan, detta är en panikåtgärd av en man som gjort uttalandet:

Jag antar att den nivån vi ligger på nu, ungefär som 2002-2011, är den lägsta nivån vi rent praktiskt kan upprätthålla. All förändring kommer sannolikt att bli mot ett större antal invandrare.

Förstod du nu?

Förstod hela tiden. Du bara saknar belägg som stödjer din ståndpunkt. Vad som helst kan hända. Efter valet kan sossarna blivit för att helt stänga gränserna. Allt kan hända.
2017-10-19, 17:04
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Förstod hela tiden. Du bara saknar belägg som stödjer din ståndpunkt. Vad som helst kan hända. Efter valet kan sossarna blivit för att helt stänga gränserna. Allt kan hända.
Vad bra, då var det var illvilja och inte som du var trög. Visst kan allting hända och jag har inte svaret om framtiden.
2017-10-19, 17:11
Medlem
Citat:
Vad bra, då var det var illvilja och inte som du var trög. Visst kan allting hända och jag har inte svaret om framtiden.

Illvilja? Offerkoftan på i höstkylan?

Exakt. Du vet inte framtiden och kan därav inte dra dessa slutsatser. Du kan möjligtvis säga att om nuvarande trend fortsätter så ser vi dessa effekter en viss dag i framtiden. Men trender vara sällan för evigt. Så det är långt troligare att den bryts vid något tillfälle.
2017-10-19, 17:29
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Illvilja? Offerkoftan på i höstkylan?

Exakt. Du vet inte framtiden och kan därav inte dra dessa slutsatser. Du kan möjligtvis säga att om nuvarande trend fortsätter så ser vi dessa effekter en viss dag i framtiden. Men trender vara sällan för evigt. Så det är långt troligare att den bryts vid något tillfälle.
Du har så rätt så ;-) Varken jag eller du vet vad som händer. Så mina spekulationer kring trender är just spekulationer. Ta dem för det.

Jag skrev om trender i det första inlägget du kommerade.
2017-10-19, 18:19
Medlem
1Partys avatar
2045.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in