Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-21, 01:09
Medlem
Min ungar kommer ju vara blåögda och blonda i alla fall. Tråkigt att de kommer att vara lika ovanliga som en neger var i Sverige för 40 år sedan om bara 50 år.

Ska vi dessutom nå Annie Lööfs mål så kommer vi vara svarta allihopa med några få undantag där några blonda svenskar startat en by som senare blir ett naturreservat som senare blir plundrat och alla svenskar dödade i det^^

Utvecklingen i Sverige är skrämmande. Dra med er släkten och rösta nu vid nästa val för fan innan det är för sent. Ju fler invandrare det blir desto mindre chans har vi att påverka.
2011-12-21, 01:15
Medlem
Myt 13: Det finns en tyst majoritet som anser att invandringspolitiken är en katastrof.
När Eurostat nyligen mätte hur invånarna i ett antal europeiska storstäder ser på invandrarna var det 88 procent av stockholmarna som instämde eller instämde starkt i påståendet att invandrare är bra för staden. 72 procent av Malmöborna instämde eller instämde starkt i samma påstående. I 2010 års SOM-undersökning från Göteborgs universitet anger en lägre andel av befolkningen än någonsin, 42 procent, att det är ett bra förslag att ta emot färre flyktingar i Sverige.

I Stockholm och Malmö är en stor del av befolkningen invandrad eller har invandrarbakgrund, så det är väl inte konstigt att folk är positiva där?

Dessutom är det smått pinsamt att man hänvisar till SOM-undersökningen där "bara" 42 procent av de svarande tycker att det är en god idé att ta emot färre flyktingar. 42 procent är drygt fyra av tio personer, inte fyra av hundra.

We are the 42 percent!
2011-12-21, 01:18
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arxx
"Det pågår en massinvandring, om några årtionden kommer svenskar att vara i minoritet i sitt eget land."

Jag ser ju här i göteborg hur de tar över stadsdel efter stadsdel. Och det går fort! Nästan i realtid. Det jag ser är ingen illusion. Det stämmer både kvalitativt som kvantitativt. Ett fik som min morfar brukade vara på vid hörnet Brahegatan/Artellerigatan. Ett fik som kanske har funnits i 100 år. Vad är det nu? Det går inte att veta eftersom det står på arabiska, och stadsdelen är belägrad och invanderad av "de svarta". Vilken tur att han slapp se det här eländet. Det är inte svårt att extrapolera, fortsätter man ta in så mycket som samhällsförstöraren Reindfeldt gör, så är de i majoritet inom några decennier, och bara Gud vet vad som händer då.
Det är synd och skandal att våra barn ska behöva växa upp och få sina liv levda i ett land som är något helt annat än vad jag skulle vilja beteckna som "Sverige". Med "Sverige" kommer man antagligen mena det som en gång var något säreget; dvs den svenska kultur, mentalitet och folk som har blivit förstört. Det kommer att heta något annat, just för att det är/blir något annat.

Gôtt och se att det finns fler Göteborgare här på FB som vågar ta bladet ur munnen och säga som det är. Vi har nått en punkt där det inte längre spelar någon roll om svartmuskingarna är födda utomlands eller i Sverige; de har redan tagit ett genetiskt kommando över det recessiva nordiska genomet.
Ullenhag kan pladdra om sina utlandsfödda och sina nyligen invandrade från de utomeuropeiska länderna, men faktum kvarstår att dessa svenska medborgare - sk "nysvenskar" - föder sina mulatter just här och nu.
Dels korsparningar mellan nordiska svenskar och utomeuropeiska sådana, samt tvåpariga utomeuropéer som utnyttjar barnbidragssystemet och når upp till 4-6 barn enl deras egna familjetraditioner.
Resultatet kan som du säger lätt extrapoleras, och puberteten hos en flicka med afrikansk bakgrund inträder ungefär i 9-10-årsåldern och hos en arabisk i 10-11-årsåldern.

Tidig pubertet medför också potentiell tidig graviditet, och tidig graviditet medför snabbare befolkningsökning hos de negroida och araboida nysvenskarna.
Senast redigerad av Schnuppfen 2011-12-21 kl. 01:31.
2011-12-21, 10:37
Medlem
Ja det här var verkligen ett fullkomligt idotiskt argument emot "myten". Jag kan inte riktigt avgöra om han är så pass dum själv eller om det är ren propaganda.

Klart som fan att det inte är den juridiska betydelsen av 'svensk' folk bryr sig om, utan de kulturella skillnaderna.
2011-12-21, 13:13
Medlem
Tony.Bazookatones avatar
Jag gillar faktiskt denna argument. Låt mig förklara varför.

Jag har vid flera tillfällen frågat svenskar (studenter, folk på gatan) om de tycke att det var ett problem om de blir minoritet i landet. De flesta svarade inte "nej" utan

a) Det kommer aldrig hända (vanligast)

b) Vem är egentligen "svensk"?

Med andra ord kan man säga att det är många som fortfarande lever i en illusion. De tycker att det på något sätt kommer att fixa sig, att Sverige alltid kommer att förbli som det är nu. Dessa människor röstar på alliansen/rödgrönt.

Nu har de mer eller mindre fått det svart på vitt av sina egna folkvalda representanter att de kommer att bli minoritet med den politik som förs. Fortsätter folk rösta på alliansen/rödgröna förtjänar de att bli minoritet och se landet omvandlas till en brun soptipp. Det är faktiskt ingen hemlighet längre.

Tack Ullenhag för att du "avslöjade" denna "myt". Det var dags att ni anti-vita skulle lägga korten på bordet.
Senast redigerad av Tony.Bazookatone 2011-12-21 kl. 13:15.
2011-12-21, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Bazookatone
Jag gillar faktiskt denna argument. Låt mig förklara varför.

Jag har vid flera tillfällen frågat svenskar (studenter, folk på gatan) om de tycke att det var ett problem om de blir minoritet i landet. De flesta svarade inte "nej" utan

a) Det kommer aldrig hända (vanligast)

b) Vem är egentligen "svensk"?

Med andra ord kan man säga att det är många som fortfarande lever i en illusion. De tycker att det på något sätt kommer att fixa sig, att Sverige alltid kommer att förbli som det är nu. Dessa människor röstar på alliansen/rödgrönt.

Nu har de mer eller mindre fått det svart på vitt av sina egna folkvalda representanter att de kommer att bli minoritet med den politik som förs. Fortsätter folk rösta på alliansen/rödgröna förtjänar de att bli minoritet och se landet omvandlas till en brun soptipp. Det är faktiskt ingen hemlighet längre.

Tack Ullenhag för att du "avslöjade" denna "myt". Det var dags att ni anti-vita skulle lägga korten på bordet.

Nästan alla "riktiga" svenskar är faktiskt väldigt noga med sin kulturella identitet, och ser invandrarna som ett mycket farligt hot. Hur går detta ihop då inte så många röstar Sd? Jo, lösningen stavas SEGREGERING. Dvs folk röstar med fötterna. Väldigt få svenskar vill nämligen bo där svartingarna bor. Det är bara att titta på hemnet, så ser man var folk vill bo. Och svenskar vill bo med svenskar. De vill inte bo i Bergsjön, Rinkeby eller Rosengård. Det är därför priserna är löjligt låga där. Men det här får ingen säga, för även multikultisarna, den journalistiska och politiska eliten, lärarna, byråkraterna; alla dem bor är väldigt noga med att själva bo i kritvita områden.
Så är det. De bryr sig väl inte om de stackars svenskar som blir kvar i förorterna? Gamlingar och fattiga, och andra utsatta. Jag tycker synd om de barnen i t.ex. Bergsjön som får hemspråksundervisning i Svenska i bergsjön (det är faktiskt sant, ingen myt!!!).
Tacka politikerna, journalisterna och alla andra fega anpasslingar i det här landet, för att ni får sån dålig start i livet!
2011-12-21, 14:49
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefanter
Tack för att du bevisar din okunskap, det gör det så lätt för mig att säga emot

Det existerar ingen specifik svensk haplogrupp.

Påstår du att genetik är länkat till ekonomiskt välstånd så får du nog länka en källa på det.

Hur relaterar ovan sig till vederläggningen av 'myten' om svenskar blir minoritet eller inte på grund av 'massinvandring'?
2011-12-21, 15:39
Medlem
Condottieris avatar
Eli Göndör menar att Ullenhag liksom SD egentligen är brunskjorta, då han "[Ullenhag] tävlar med Åkesson om att bevara svenskheten":http://www.newsmill.se/artikel/2011/...ra-svenskheten
Citat:
Budskapet är förmodligen tänkt att ha en lugnande effekt på alla som oroar sig för att svensk svenskhet är på väg att försvinna. Därmed tävlar SD och Ullenhag om vem som bäst övertygar svensk allmänhet om hur svenskhet, vars innehåll ingen av dem kan precisera, bäst bevaras.

Idén utgår ifrån att det skull finnas en statisk svenskhet immun mot förändring. Det är i sig kanske den största myten av alla. Individer är idag kanske mer sammansatte än någonsin tidigare. Människor från olika länder gifter sig med varandra och sätter barn till världen i ett tredje land. Barnen växer upp till individer med alla tänkbara möjligheter och betackar sig förmodligen att tillskrivas någon identitet av andra. Snarare kommer de sannolikt att välja identifikation efter vad som är bäst gångbart vid varje givet tillfälle.
Göndör tycker nog inte att det där med "svenskhet" är så mycket att fästa sig vid.
Senast redigerad av Condottieri 2011-12-21 kl. 16:09.
2011-12-21, 15:44
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Eli Göndör menar att Ullenhag liksom SD egentligen är brunskjorta, då han "[Ullenhag] tävlar med Åkesson om att bevara svenskheten": http://Ullenhag tävlar med Åkesson o...ra svenskheten
Göndör tycker nog inte att det där med "svenskhet" är så mycket att fästa sig vid.
Men om svenskhet är odefinierad eller renatv inte existerar, hur är det då med judiskhet, Eli Göndör?
Jag fick inte upp länken men misstänker det var Judi$k Krönika?
2011-12-21, 15:54
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Men om svenskhet är odefinierad eller renatv inte existerar, hur är det då med judiskhet, Eli Göndör?

Här är länken. Newsmill.

http://www.newsmill.se/artikel/2011/...ra-svenskheten

Eli Göndör låter extremt judiskt ja. Resonemanget är ännu mer judiskt. Judarna finns men inte svenskarna såklart.
Senast redigerad av the_dude82 2011-12-21 kl. 16:01.
2011-12-21, 16:11
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Jag hade visst postat rubriken istället för adressen. Det var Newsmill, alltså gissade du nästan rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Här är länken. Newsmill.

http://www.newsmill.se/artikel/2011/...ra-svenskheten

Eli Göndör låter extremt judiskt ja. Resonemanget är ännu mer judiskt. Judarna finns men inte svenskarna såklart.
Göndör är jude.
2011-12-21, 16:16
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82

Ja, nog är han jude alltid:

Citat:
"Eli Göndör är son till Eugena och Ferencz Göndör som också är överlevande undan förintelsen."

http://www2.kristdemokraten.com/arti...ticle_Id=27479

"Eli Göndör är son till den ungersk-judiske förintelseöverlevaren Ferenc Göndör."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Eli_G%C3%B6nd%C3%B6r

Men visst är det konstigt. Judarna finns, trots att de bott bland andra människor och i andra länder och områden i tusentals år. Men svenskarna finns inte längre, efter bara 50 års invandring.
Senast redigerad av -Info- 2011-12-21 kl. 16:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in