Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-25, 04:31
Medlem
GlennBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag brukar dra upp det argumentet, och det brukar bli ganska tyst när jag gör det.

Det är mainstream i nästan hela resten av världen att värna om sin kultur, sitt land, och sitt folk. Hela Afrika gör det. Hela Asien gör det. Hela Sydamerika gör det. Till och med Nordamerika och Australien har mer självbevarelsedrift än oss. Sverige har blivit ett experiment där hela världen samlas och lever loppan och skriker rasist i ansiktet på oss om vi inte gillar det. Det är helt sinnessjukt hur värdelöst Sverige har blivit på så kort tid.
Tänker närmast på mannen jag har som avatar. När han gick ut på TV och pratade om att upprusta försvaret, värna om Sverige, skydda landet och att den som gick emot landet skulle ses som landsförrädare.

En patriot som skulle hyllats i andra länder men i Sverige förklarades han av många som konstig, gammaldags, galen och "gubbig". Journalister förstod sig inte på honom. Patriotism ses tydligen med avsmak i det här landet.
2014-11-25, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Medeltiden? Vad röker du?

Både befolkningsmässigt som kulturellt har Sverige påverkats ända sedan medeltiden. Det här är absolut inga nyheter för någon än möjligen dig. Den i Sverige dominerande religionen har ännu äldre rötter och kommer från Mellanöstern. Inte heller det borde vara någon nyhet för någon.
2014-11-25, 07:24
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Både befolkningsmässigt som kulturellt har Sverige påverkats ända sedan medeltiden. Det här är absolut inga nyheter för någon än möjligen dig. Den i Sverige dominerande religionen har ännu äldre rötter och kommer från Mellanöstern. Inte heller det borde vara någon nyhet för någon.
Vart vill du komma?
Sverige var så sent som på 1960-70 talet ett av Europas mest homogena länder.
De flesta svenskar hade aldrig sett en svart afrikan eller en arab i verkliga livet på 1960-talet.
Det blir bara trams att försöka påskina att Sverige tidigare skulle varit någon smälötdegel för all världens folk.
Vi har i perioder haft europèeisk arbetskraftsainvandring, känns inte relevant att blanda in något tusental tyskar eller valloner för flera hundra år sedan, dessa dessutom närbesläktade oss nordbor både kulturellt och geografiskt.
Det kan man inte säga om de horder av araber och afrikaner som strömmar in i dagens Sverige för att bli försörjda av svenska skattebetalare.
Det blir bara trams med dina idiotargument, medeltid, människan härstammar från Afrika liksom.
Är du så här korkad eller låtsas du bara?
2014-11-25, 07:30
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allgoingcrazy
Jo.. för det första så bedrev Europa slavhandel och fraktade slavar över Atlanten så nja.. Jag vet inte inte om jag tycker att det gör dessa människor mer "utvecklade" än andra.
Sverige var delaktig fram till slutet av 1800-talet. Är det ett tecken på utveckling tycker du?
För 50 år sedan var det lagligt att våldta sin egen fru i Sverige. Tycker du det är ett utvecklat land?

Det är ofantligt många som drar sig utomlands, så jag håller inte med dig om att vi väljer att stanna där vi alltid varit. Däremot stämmer det att gärna omger oss med människor med samma etnicitet, observera, inte ras, etnicitet. Etnicitet behöver inte ha att göra med varken ras eller nationalitet.

Ta England till exempel. Visste du att de har fler utländska högutbildade människor där än urinvånarna? Och att de dessutom bidrar till statskassan?

Var finns fakta på att mörkhyade skulle vara dummare?
Vad som är gällande är de sociala och ekonomiska förutsättningarna. Det är svårare för en person att bli högutbildad utan pengar, utan kontakter etc än de som har familj med pengar, kontakter...du förstår.
Så varför är de inte i sina hemländer och hjälper sitt land och sitt folk att utvecklas?
2014-11-25, 07:41
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allgoingcrazy
Tydligen så beskrevs det som att en svensk är ljus, vilket jag är, men samtidigt är jag inte helsvensk. Så man kan ju inte definiera en "svensk" som ljushyad. Och tydligen kan inte en svensk vara svensk om man bor i landet och bott här hela sitt liv om man har en annan hudfärg heller?

Det finns ingen logisk förklaring till att bevara.. vad det nu är ni vill bevara..

Jag är för övrigt född i Sverige, talar svenska men mina gener är andra än "svenska" ?
Det kan man visst, tillsammans med andra faktorer. Precis på samma sätt som man kan definiera en gambian som svarthyad, krullhårig och brednäst. Undrar varför ni har så svårt för att definiera svenskar men inga problem med att definiera t. ex. araber?!

Varför åker du inte till Ungern och propagerar för att Ungern ska bli dränkt av utlänningar, främst MENA?! Gör det! Dina ungrare längtar säkert efter att ett främmande folk ska härska över dem.
Senast redigerad av bergochdal 2014-11-25 kl. 07:44.
2014-11-25, 09:10
Medlem
Det har ursprungligen beräknats till mellan 2040- och 2050-talet. Men uppskattningen för årtalet sjunker ju mer denna vansinnesinvandring ökar.
2014-11-25, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Vart vill du komma?

Jag behöver inte komma någonstans. Jag har det jävligt bra där jag är. Frågan är vart alla ni som hålls fångna i den blågula bubblan vill komma.

Med tanke att ni i en annan tråd anser er vara utsatta för ett folkmord, borde den här trådens tema om att hamna i minoritet vara förlegat.

Hur som helst. När den ena nationalistiska superlativen staplas på den andra blir det lätt komiskt. Än mer komiskt blir det när folk som inte ens äger den bostad de för tillfället fått lov att disponera, ser Sverige som något man äger.

Fattiga eller rika. Alla är vi bara gäster på moder jord.

Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
människan härstammar från Afrika liksom
Senast redigerad av Zugabe 2014-11-25 kl. 10:10.
2014-11-25, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Det har ursprungligen beräknats till mellan 2040- och 2050-talet. Men uppskattningen för årtalet sjunker ju mer denna vansinnesinvandring ökar.

Vilket sammanträffande. Enligt Jehovas vittnen ska jorden gå under vid samma tid. Fast de tror på Jesus istället för globaliseringen. SD och Jehovas vittnen kanske ska knyta ihop sina påsar för att med gemensamma krafter basunera ut sitt mörka budskap om domedagen och undergång. 🎤😔
2014-11-25, 10:30
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Jag behöver inte komma någonstans. Jag har det jävligt bra där jag är. Frågan är vart alla ni som hålls fångna i den blågula bubblan vill komma.

Med tanke att ni i en annan tråd anser er vara utsatta för ett folkmord, borde den här trådens tema om att hamna i minoritet vara förlegat.

Hur som helst. När den ena nationalistiska superlativen staplas på den andra blir det lätt komiskt. Än mer komiskt blir det när folk som inte ens äger den bostad de för tillfället fått lov att disponera, ser Sverige som något man äger.

Tycker du att det är komiskt att det kurdiska folket för en lång och trägen kamp för ett eget land åt sitt folk? Utveckla, varför det är komiskt eller varför inte.
Tror du att det kurdiska folket i det fall de får som de vill, ett land de kan kalla sitt åt sitt eget folk har för avsikt att dela detta land med kineser, somalier, tyskar, skandinaver etc .
Utveckla, varför eller varför inte.
Är det inte komiskt att folkgrupper ännu i våra dagar kämpar oförtröttligt i för att få ett land de kan kalla sitt eget.
Tom. i Spanien vill katalaner bryta sig loss som endast ett exempel av många.
Varför vill folkgrupper ha ett land åt just sitt folk tror du?
Är det inte konstigt att folk är nationalistiska i stort sett i hela världen.
Men Sverige åt alla
2014-11-25, 12:38
Medlem
Citat:
Vilket sammanträffande. Enligt Jehovas vittnen ska jorden gå under vid samma tid. Fast de tror på Jesus istället för globaliseringen. SD och Jehovas vittnen kanske ska knyta ihop sina påsar för att med gemensamma krafter basunera ut sitt mörka budskap om domedagen och undergång. 🎤😔
Jag utgår inte från en påhittad skrift, utan utifrån enkel matematik. Det antal som kommer om året multiplicerat med de år denna "godhets"-epidemi kan förväntas fortsätta överstiger eventuellt de etniska svenskarnas antal.
2014-11-25, 17:03
Bannlyst
Citat:

du låter som en riktig världsmedborgare, kanske en 1% are?

eller en nyttig idiot
2014-11-25, 18:06
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Komiskt om jorden går under samtidigt som nordgermanerna/vita blir minoritet i Europa och USA. Ja ni förstår nog.. Det blir liksom dödsstöten för jorden. För jag menar, vilket annat folk duger ens till att bygga (stabila) länder? Japanerna är väl de enda. Alla vet väl redan hur det ser ut i Mellanöstern, Afrika och Sydamerika tex. Grymt stabila och trevliga länder i dessa områden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in