2012-08-08, 11:18
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hur är det i sverige med den så kallade färgkoden, ni vet en näsduk i bakfickan. Gul tex symboliserar att man gillar Golden Showers, brunt: ja, ni fattar.

Är detta mest förekommande på suspekta sodomitklubbar?
ja. jag tror att det hela är en rätt bortglömd tradition som möjligen vårdas av lite äldre läderbögar på de läderbarer du antagligen syftar på.
Citera
2012-08-08, 11:21
Medlem
Hej Hej!

Min fråga lyder, har någon utav er någonsin känt intresse för/varit med en tjej?

Jag frågar därför jag var ihop med en kille en tid som tonåring (vi träffades ungefär i 7-8 månader), denna kille var väldigt kär i mig och hade varit intresserad i nästan 2 år innan vi blev ihop. Efter jag på ett ganska kyligt och taskigt sett informerat denna stackare via sms att intresset från min sida svalnat, sågs han aldrig med en tjej igen. Idag (8 år senare) har denna kille pojkvän sedan flera år tillbaka, och lever som 100% gay.

Tror ni att han var homo redan då, och kanske bara hade en osäker period?

Iofs fanns det väl lite varningsklockor.. det var ju lite mysko att han bara hade tjejkompisar... Och att han gick på bugg medans andra killar spelade fotboll.. våran relation var aldrig sexuell heller. (inte för att någon av oss i inte ville, det blev bara inte så antar jag)

Har pratade en gång med en bekant som varit/är denna killens bästa vän sedan de var små, och hon sa att hon då (för kanske 3 år sedan) inte trodde att han var gay all the way, utan mer bi. Och baserade detta just mycket på att han hade varit så kär i mig så länge, och även varit mycke ledsen efter jag gjort slut med han. Kan mitt dåliga betende påverkat han tror ni? att han kanske inte vågade ge det en chans med någon annan tjej efter det?
Citera
2012-08-08, 11:30
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Hur "värmer" ni upp inför tillfälliga anala kontakter?

Jag läste i tidningen Qx att det rekommenderas att man sätter i en buttplugg innan man går ut till till exempel Humlegården i Stockholm för att göra penetrationen enkel och smidig.
jag värmer inte upp alls utöver att jag tvättar mig. det finns säkert folk som tycker om att bära runt på en buttplug i röven, och för min del får de gärna göra det, men själv har jag aldrig känt av något behov av det.
Citera
2012-08-08, 11:32
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av up-yours
Hej Hej!

Min fråga lyder, har någon utav er någonsin känt intresse för/varit med en tjej?

Jag frågar därför jag var ihop med en kille en tid som tonåring (vi träffades ungefär i 7-8 månader), denna kille var väldigt kär i mig och hade varit intresserad i nästan 2 år innan vi blev ihop. Efter jag på ett ganska kyligt och taskigt sett informerat denna stackare via sms att intresset från min sida svalnat, sågs han aldrig med en tjej igen. Idag (8 år senare) har denna kille pojkvän sedan flera år tillbaka, och lever som 100% gay.

Tror ni att han var homo redan då, och kanske bara hade en osäker period?

Iofs fanns det väl lite varningsklockor.. det var ju lite mysko att han bara hade tjejkompisar... Och att han gick på bugg medans andra killar spelade fotboll.. våran relation var aldrig sexuell heller. (inte för att någon av oss i inte ville, det blev bara inte så antar jag)

Har pratade en gång med en bekant som varit/är denna killens bästa vän sedan de var små, och hon sa att hon då (för kanske 3 år sedan) inte trodde att han var gay all the way, utan mer bi. Och baserade detta just mycket på att han hade varit så kär i mig så länge, och även varit mycke ledsen efter jag gjort slut med han. Kan mitt dåliga betende påverkat han tror ni? att han kanske inte vågade ge det en chans med någon annan tjej efter det?
det är ju rätt svårt att säga, även om du är ganska utförlig i din beskrivning. visst finns det bögar som provat med flickvänner i tonåren för att sedan lämna det helt bakom sig, men det finns också bisexuella som har omväxlande långa förhållanden med partners av olika kön. om du har dåligt samvete kanske du ska höra av dig till honom och be om ursäkt för att du dissade honom på ett taskigt sätt.
Citera
2012-08-08, 11:34
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
ja. jag tror att det hela är en rätt bortglömd tradition som möjligen vårdas av lite äldre läderbögar på de läderbarer du antagligen syftar på.
Ok. Det var ju väldigt utbrett bland rövryttarna i USA, främst NY och San Fransisco.
Så dom gamla sodomiterna har koll på detta? Kan väl ha att göra med att man var tvungen att smussla mer förr i tiden..

Fast det verkar inte var helt utdött ändå:

http://www.sylvia.se/sylv/hankycode.asp
Citera
2012-08-08, 11:40
Medlem
Milizers avatar
En vän till mig är en framgångsrik modefotograf. Han har många vackra kvinnor omkring sig. Men jag har aldrig sett honom intressera sig sexuellt för någon av dem.

Visst är han bög. Men varför gillar bögar att omge sig med vackra damer?
Citera
2012-08-08, 11:45
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ok. Det var ju väldigt utbrett bland rövryttarna i USA, främst NY och San Fransisco.
Så dom gamla sodomiterna har koll på detta? Kan väl ha att göra med att man var tvungen att smussla mer förr i tiden..

Fast det verkar inte var helt utdött ändå:

http://www.sylvia.se/sylv/hankycode.asp
nej precis, och på sylvester, som är bögversionen av det community du länkar till, var det i flitigt bruk, åtminstone på nittiotalet när jag brukade logga in där. men jag tror att det i praktiken mest är ett musealt fenomen, ungefär som midsommarfirande i folkdräkt eller så.
Citera
2012-08-08, 11:47
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
En vän till mig är en framgångsrik modefotograf. Han har många vackra kvinnor omkring sig. Men jag har aldrig sett honom intressera sig sexuellt för någon av dem.

Visst är han bög. Men varför gillar bögar att omge sig med vackra damer?
jag tror att modefotografer rent allmänt gillar att omge sig med vackra damer. man blir ju inte moderfotograf av en slump direkt.

de flesta bögar jag känner omger sig dock inte med vidare värst vackra damer.
Citera
2012-08-08, 12:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Förmodar att du känner till de gamla "bastuklubbarna". Detta var ju ett smidigt sätt för dåtidens bögar att skapa en tillfällig sexuell kontakt. Likaså på de gamla porrbiograferna så kunde en bög helt diskret sätta sig bredvid en annan bög och lite diskret dra ner gylfen. Hade han tur så blev det både avrunkning och utlösning. Sedan tackade bögen för sig och avlägnade sig diskret därifrån. Gamla offentliga toaletter var ju också vanligt att träffas på för en stunds sexuellt umgänge. (Mest fellatio, men även sodomi måste väl ha förekommit?)

Hur är det år 2012? Var vänder sig bögen när han vill ha ett sådant här möte? Är det mest över nätet som man bestämmer möte? Eller finns det hemliga ställen/platser där sådant här förekommer?
Vad har du för erfarenheter?
Citera
2012-08-08, 12:02
Medlem
Dreamzers avatar
Hur vanligt är det att en homosexuell man tror att han kan få ligg med en uppenbart (och självutnämnd) hetrokille?

Det har hänt mig och den ena händelsen påverkade mig surt en längre period.
Jag menar, är det verkligen som jag tror, att homosexuella män har färre/lägre trösklar för vad som är ok och inte? Att de tillåter sig gå över gränser fortare än andra ..

Undrar ärligt. Jag är inte ute efter att bråka på ngt vis.
Citera
2012-08-08, 12:13
Medlem
johanness avatar
Citat:
Förmodar att du känner till de gamla "bastuklubbarna". Detta var ju ett smidigt sätt för dåtidens bögar att skapa en tillfällig sexuell kontakt. Likaså på de gamla porrbiograferna så kunde en bög helt diskret sätta sig bredvid en annan bög och lite diskret dra ner gylfen. Hade han tur så blev det både avrunkning och utlösning. Sedan tackade bögen för sig och avlägnade sig diskret därifrån. Gamla offentliga toaletter var ju också vanligt att träffas på för en stunds sexuellt umgänge. (Mest fellatio, men även sodomi måste väl ha förekommit?)

Hur är det år 2012? Var vänder sig bögen när han vill ha ett sådant här möte? Är det mest över nätet som man bestämmer möte? Eller finns det hemliga ställen/platser där sådant här förekommer?
Vad har du för erfarenheter?
sverige är ganska unikt i det att man förbjöd s k bastuklubbar (även kallat gaysaunor) 1987 med hänvisning till hiv/aidsepidemin. i resten av världen finns de kvar och används fortfarande flitigt. folk lät sig dock inte hindras av det utan raggade vidare på barer, i parker och offentliga inrättningar av olika slag. i sverige blev porrbio ett populärt alternativ, särskilt etablissemang med kabiner (som man i sverige dock inte fick ha lås på, för då sågs det som en bastuklubb. inte var det bra att sälja eller tillhandahålla kondomer heller, för det kunde också leda till åtal).

bastuklubbslagen är numera upphävd, och det lär finnas en sauna i stockholm, men jag är inte så uppdaterad om vad man sysslar med i stockholm numera.

numera raggar jag mest över nätet, det är bekvämast för mig även när jag inte är i sverige. andra raggar ute. det är lättare att få till sex spontant på offentliga platser, men om man är petig med vem man vill knulla med är nätet ett bättre alternativ.
Citera
2012-08-08, 12:14
Medlem
Milizers avatar
Jag såg dokumentären på SvT om Sverker Åström. Han var ungefär 80 år gammal och poserade i simhallen med en kille i 20-årsåldern. Han erkände också öppet att han föredrog män i åldrarna 18-25 (en fågel viskade i mitt öra att 18 inte var en lägre gräns för honom) och inte kunde tänka sig en jämnårig.

Hur ser ni på åldersskillnader i gaykretsarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in