2012-08-08, 12:18
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamzer
Hur vanligt är det att en homosexuell man tror att han kan få ligg med en uppenbart (och självutnämnd) hetrokille?

Det har hänt mig och den ena händelsen påverkade mig surt en längre period.
Jag menar, är det verkligen som jag tror, att homosexuella män har färre/lägre trösklar för vad som är ok och inte? Att de tillåter sig gå över gränser fortare än andra ..

Undrar ärligt. Jag är inte ute efter att bråka på ngt vis.
jag tror inte att just bögar är sämre på att respektera andras gränser än andra. däremot vet jag av lång erfarenhet att det finns heterosexuella män som går att få omkull. jag brukar dock vänta tills det kommer något slags signal som indikerar att det är värt att försöka, förutsatt att jag är intresserad av heteromannen ifråga då.

innan böglobbyn fick ordentligt fotfäste var gränserna lite mer flytande, och vanliga gifta män fick inte existentiella kriser ifall de någon gång hade sex med en man. numera tror folk att ett ligg med någon av samma kön påverkar hela deras identitet vilket lett till att de är mer hysteriska med det hela nu än förr.
Citera
2012-08-08, 12:23
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Jag såg dokumentären på SvT om Sverker Åström. Han var ungefär 80 år gammal och poserade i simhallen med en kille i 20-årsåldern. Han erkände också öppet att han föredrog män i åldrarna 18-25 (en fågel viskade i mitt öra att 18 inte var en lägre gräns för honom) och inte kunde tänka sig en jämnårig.

Hur ser ni på åldersskillnader i gaykretsarna?
personligen finner jag jämnåriga och yngre män helt ointressanta (med få undantag), de får gärna vara en smula äldre än jag. rent allmänt tror jag att det finns en större acceptans bland bögar för sex och relationer över generationsgränser, även om 15-årsgränsen (eller 16, eller 18, eller 13 beroende på var i världen man befinner sig) är lika helig som den verkar vara bland heterosexuella. en hel del äldre bögar har berättat för mig att de tände på äldre män i sin ungdom men började tända på yngre när de nådde medelåldern.
Citera
2012-08-08, 14:00
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av up-yours
Hej Hej!

Min fråga lyder, har någon utav er någonsin känt intresse för/varit med en tjej?

Jag frågar därför jag var ihop med en kille en tid som tonåring (vi träffades ungefär i 7-8 månader), denna kille var väldigt kär i mig och hade varit intresserad i nästan 2 år innan vi blev ihop. Efter jag på ett ganska kyligt och taskigt sett informerat denna stackare via sms att intresset från min sida svalnat, sågs han aldrig med en tjej igen. Idag (8 år senare) har denna kille pojkvän sedan flera år tillbaka, och lever som 100% gay.

Tror ni att han var homo redan då, och kanske bara hade en osäker period?

Iofs fanns det väl lite varningsklockor.. det var ju lite mysko att han bara hade tjejkompisar... Och att han gick på bugg medans andra killar spelade fotboll.. våran relation var aldrig sexuell heller. (inte för att någon av oss i inte ville, det blev bara inte så antar jag)

Har pratade en gång med en bekant som varit/är denna killens bästa vän sedan de var små, och hon sa att hon då (för kanske 3 år sedan) inte trodde att han var gay all the way, utan mer bi. Och baserade detta just mycket på att han hade varit så kär i mig så länge, och även varit mycke ledsen efter jag gjort slut med han. Kan mitt dåliga betende påverkat han tror ni? att han kanske inte vågade ge det en chans med någon annan tjej efter det?
Känner igen det där från min egen bekantskapskrets.
En tjejkompis var ihop med en kille ett tag, oklart hur länge, och redan första gången jag mötte honom gissade jag att han inte var helt hetero. Vet inte om de hade sex eller om det bara var ett mys-förhållande, men nu har han haft pojkvän i flera år.
En annan kille jag vet strulade runt med tjejerna och hade flickvän, men efter att jag blev ihop med min pojkvän, och de brukade umgås, så har den killen uteslutande kört med killar och haft pojkvänner.

"Once you go gay, you never step away"

Men så har jag ett KK från länge sedan som är bi, och som mest haft flickvänner, även om han gillat att strula med killar när han varit singel.

Det beror helt enkelt på personen. Jag har svårt att tro att du kan ha skrämt bort honom så kraftigt..!
Citera
2012-08-08, 14:21
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamzer
Hur vanligt är det att en homosexuell man tror att han kan få ligg med en uppenbart (och självutnämnd) hetrokille?

Det har hänt mig och den ena händelsen påverkade mig surt en längre period.
Jag menar, är det verkligen som jag tror, att homosexuella män har färre/lägre trösklar för vad som är ok och inte? Att de tillåter sig gå över gränser fortare än andra ..

Undrar ärligt. Jag är inte ute efter att bråka på ngt vis.
Hur brukar du bete dig med kvinnor? Kan det hända att du raggar på kvinnor som sedan visar sig helt ointresserade?
Vilka är dessa gränser du anser gäller killar som raggar på killar, och inte killar som raggar på tjejer?
Eller är det att dessa killar inte kunnat ta ett Nej? Samma som en massa killar uppenbaligen inte kan ta ett Nej från tjejer heller.

Bögar ser oftast en kille de tycker ser bra ut och verkar trevlig, och kör efter det. Vet inte hur vanligt det är iofs, men vad jag hört innan i tråden, och mina egna erfarenheter, så är en killes läggning oftast inte det första kriteriet när vi ser ut ett objekt.

Jag är visserligen rätt visuell av mig vad det gäller porr och sådant. Noveller är visserligen eggande men ska jag runka är det ju en film som startas. Dock är jag betydligt mindre visuellt krävande när det gäller småraggande. Att få reda på en (hetero)killes olika sexuella preferenser är rätt roligt det med! Att diskutera favoritställningar, hur stor kuk han har, om han fått några kul ögonblick när han hivat fram den för en tjej och liknande. Jag kan med andra ord låta det stanna vid något sånt och inte aktivt försöka hångla upp en random kille.
Citera
2012-08-08, 14:22
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av up-yours
Hej Hej!

Min fråga lyder, har någon utav er någonsin känt intresse för/varit med en tjej?

Jag frågar därför jag var ihop med en kille en tid som tonåring (vi träffades ungefär i 7-8 månader), denna kille var väldigt kär i mig och hade varit intresserad i nästan 2 år innan vi blev ihop. Efter jag på ett ganska kyligt och taskigt sett informerat denna stackare via sms att intresset från min sida svalnat, sågs han aldrig med en tjej igen. Idag (8 år senare) har denna kille pojkvän sedan flera år tillbaka, och lever som 100% gay.

Tror ni att han var homo redan då, och kanske bara hade en osäker period?

Iofs fanns det väl lite varningsklockor.. det var ju lite mysko att han bara hade tjejkompisar... Och att han gick på bugg medans andra killar spelade fotboll.. våran relation var aldrig sexuell heller. (inte för att någon av oss i inte ville, det blev bara inte så antar jag)

Har pratade en gång med en bekant som varit/är denna killens bästa vän sedan de var små, och hon sa att hon då (för kanske 3 år sedan) inte trodde att han var gay all the way, utan mer bi. Och baserade detta just mycket på att han hade varit så kär i mig så länge, och även varit mycke ledsen efter jag gjort slut med han. Kan mitt dåliga betende påverkat han tror ni? att han kanske inte vågade ge det en chans med någon annan tjej efter det?

Anton Hysén har väl såvitt jag vet haft flickvän(ner). Han ska ursprungligen ha påstått att han var "bisexuell". Numera är han tydligen helt bög.
Citera
2012-08-08, 14:54
Medlem
blowns avatar
Om tekniska framsteg skulle innebära att man i tidigt stadium kunde upptäcka om ett foster utvecklas till att bli homosexuell, skulle ni då tycka att det vore rimligt att man fick göra abort?

Jag vill inte provocera, utan försök att se det hela objektivt.
Citera
2012-08-08, 14:55
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Om tekniska framsteg skulle innebära att man i tidigt stadium kunde upptäcka om ett foster utvecklas till att bli homosexuell, skulle ni då tycka att det vore rimligt att man fick göra abort?

Jag vill inte provocera, utan försök att se det hela objektivt.
ja absolut. föräldrar som kan tänka sig att avbryta en graviditet för att deras unge eventuellt kommer att bli homosexuell är hur som helst inga bra föräldrar, och jag unnar ingen att bli barn åt dem.
Citera
2012-08-08, 15:07
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
ja absolut. föräldrar som kan tänka sig att avbryta en graviditet för att deras unge eventuellt kommer att bli homosexuell är hur som helst inga bra föräldrar, och jag unnar ingen att bli barn åt dem.

Nu menade jag för barnets skull. Vad jag förstått så är det inte ovanligt med svår uppväxt med mobbing och diverse psykiska besvär som följd av ens sexuella läggning.

EDIT: uttrycker ju mig som om jag vore fullständigt tappad... Psykiska besvär på grund av mobbingen menar jag givetvis, inte på grund av sexuell läggning.
Senast redigerad av blown 2012-08-08 kl. 15:10.
Citera
2012-08-08, 15:09
Medlem
johanness avatar
Citat:
Nu menade jag för barnets skull. Vad jag förstått så är det inte ovanligt med svår uppväxt med mobbing och diverse psykiska besvär som följd av ens sexuella läggning.
ja, det är en möjlig argumentation för att rättfärdiga ett sådant beslut, men särskilt aptitlig tycker jag inte att den är. föräldrar som aborterar sina foster för att de har för sig att de kommer att bli mobbade när de kommer ut borde inte ha några barn, så jag tycker att man inte borde hindra dem.
Citera
2012-08-08, 15:16
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
ja, det är en möjlig argumentation för att rättfärdiga ett sådant beslut, men särskilt aptitlig tycker jag inte att den är. föräldrar som aborterar sina foster för att de har för sig att de kommer att bli mobbade när de kommer ut borde inte ha några barn, så jag tycker att man inte borde hindra dem.

Nej, det är absolut inte aptitligt, det håller jag med om. Men moral är något som ändras med tiden, och förr puttade man ut gamla och utvecklingsstörda för stup för att de skulle slippa leva ett miserabelt och dåligt liv. Om det är rätt eller fel kan man än idag diskutera tycker jag. Är det rätt att gravt handikappade människor som knappt kan uppfatta och ännu mindre påverka sin omgivning tvingas leva?

Nu verkar det som att jag jämför homofili med handikapp, vilket inte är avsikten. Jag drar bara resonemanget kring abort lite närmare verkligheten. Som världen ser ut idag så riskerar många unga ut för våld, hot och psykiskt våld på grund av sin sexualitet. Om så möjligheten finns, varför inte ge barn möjligheten att slippa?

En sannerligen känslig fråga, det förstår jag. Men jag har en homosexuell vän som själv sagt att han inte önskar någon annan den uppväxt och de bekymmer hans sexualitet inneburit för honom. Jag blev genast nyfiken på hur andra resonerar. Jag förstår om man blir stött och vill skydda sin identitet, det vore konstigt annars, men det är också därför jag ber om objektiva uttalanden.
Senast redigerad av blown 2012-08-08 kl. 15:19.
Citera
2012-08-08, 15:24
Medlem
johanness avatar
Citat:
Nej, det är absolut inte aptitligt, det håller jag med om. Men moral är något som ändras med tiden, och förr puttade man ut gamla och utvecklingsstörda för stup för att de skulle slippa leva ett miserabelt och dåligt liv. Om det är rätt eller fel kan man än idag diskutera tycker jag. Är det rätt att gravt handikappade människor som knappt kan uppfatta och ännu mindre påverka sin omgivning tvingas leva?

Nu verkar det som att jag jämför homofili med handikapp, vilket inte är avsikten. Jag drar bara resonemanget kring abort lite närmare verkligheten. Som världen ser ut idag så riskerar många unga ut för våld, hot och psykiskt våld på grund av sin sexualitet. Om så möjligheten finns, varför inte ge barn möjligheten att slippa?

En sannerligen känslig fråga, det förstår jag. Men jag har en homosexuell vän som själv sagt att han inte önskar någon annan den uppväxt och de bekymmer hans sexualitet inneburit för honom. Jag blev genast nyfiken på hur andra resonerar. Jag förstår om man blir stött och vill skydda sin identitet, det vore konstigt annars, men det är också därför jag ber om objektiva uttalanden.
vem man än frågar om de hellre hade blivit aborterade än fått leva kommer de med stor sannolikhet att svara att de föredrar att inte ha blivit aborterade. inte desto mindre är abort lagligt och används i stor utsträckning. vi vet vad som händer om man förbjuder abort, oavsett anledning, och det skulle vara samma sak i det här fallet. om en mamma verkligen vill ha ihjäl sitt foster vet jag inte riktigt vad man uppnår med att förhindra det.

men man kan ju försöka ha en lite mer socialdemokratisk inställning och resonera som så, att om folk förbjuds att abortera sina foster pga en framtida homosexualitet kommer de att förlika sig med sitt öde och bli bättre människor i stället för att åka till något annat land och företa ingreppet där, alternativt ta hand om saken själva. jag tror bara inte att det är så realistiskt.

hur som helst är det kanske en frågeställning för en egen tråd. det här kan nog dra iväg hur långt som helst.
Citera
2012-08-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Haha känner igen det där :P
Dock så har jag svårt att känna igen mig i nån grupp direkt. Är ingen vapen-nörd, så militärerna är uteslutet. Är inte särskilt tränad, så de har ajg ju inget ihop med heller. Fjollorna är ju bara pinsamma..
Det enda jag har kvar är att schlagermusik kan vara kul att lyssna på, men det är ingen grupp som jag känner mig hemma i =(

Jag lovar dig du behöver inte vara särskilt tränad för att känna dig hemma hos rugbylaget. Det finns killar i alla storlekar där - Unga twinks till gamla björnar.
Men jag förstår dig. Pride är kul när man är där med vänner i mina ögon. Att bara vandra runt ensam kan vara kul om man är jätteutåtriktad men för min del är det gemenskapen som gör det bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
En fråga till dig då: TEXT
Är det något så löjligt att jag har alldeles för mycket respekt för dom för att kolla? Eller är det, som jag tror, att det är vissa killar jag hypat och det inte finns nån chans i världen att de kan leva upp til den hypen? =P
Vad har jag för psykologiskt problem angående att inte kunna med att spana in dicks i duschen? =S
Personligen ser jag inte riktigt problemet. Du visar hänsyn till någon annan, ta det som en positiv grej och sluta nojja över det ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in