En fråga till alla gay-män där ute, som jag måste få reda ut känner jag. Nu vet jag inte hur många fb-bögar som tycker om Disney, men här har ni en kille som alltid älskat alla tecknade filmer (åtminstone de gamla filmerna som släppt, de nya är inte lika bra). Och en film har berört mig lite extra, nämligen
Den lilla sjöjungfrun från 1989.
Och det är här min fråga/fundering kommer in. Vad jag har förstått så är just den här filmen en favorit bland många homosexuella killar. Har inga belägg för att det är så egentligen, men det är något jag hört. Sen har jag även kollat på youtube där några homosexuella män berättar om just sin förkärlek till sjöjungfrun. Hur kommer det sig tror ni? Vad är det som lockar med just berättelsen om Ariel?
Själv var jag helt besatt (eller vad man säger

) av den filmen när jag växte upp; så fort vi skulle hyra någon film ville jag alltid att vi skulle ta den, när jag köpte målarböcker var det viktigt att Ariel, Blunder och Sebastian fanns med och som 12-åring så köpte jag ett kassettband med historien och musiken från filmen (något min ömma moder var snabb med att påpeka med "när man är 12 år så lyssnar man inte på sjöjungfrun).
Filmen är fortfarande en stor favorit och prins Erik var nog min första riktiga "crush" eller vad man säger.

Men jag är lite fascinerad över att just den här filmen har så stor dragningskraft på bögar. Om det nu är så vill säga, men jag har sett allt för många tydliga exempel för att det ska vara en slump. Så vad tror ni? Är sjöjungfrun en favorit för er?
/Dafwid