2023-01-12, 10:07
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danskjeklar
Ja, på samma sätt som kvinnor inte blir lösare i musen efter att stora föremål passerat. Du måste vara en biologisk sensation.

Har du varit på en pozzfest?
Menar du efter en graviditet? Tjejer kan ju få tillbaka sin spänst i underlivet med hjälp av knipövningar.

Vet inte om jämförelsen med kvinnlig graviditet är riktigt rättvis heller. En väsentlig skillnad i storlek på en bebis och ett manligt könsorgan ju

Det där med Pozzfester är förövrigt en extrem och knappast något som gemene gayman deltar i.

Varför måste det också alltid tas upp extremer i såna här trådar? Samma visa i underforum för invandring och religion där det tjafsas om ytterligheter, extremism och fundamentalism vilket en försvinnande liten minoritet ägnar sig åt.

Har själv funderat på en sak angående religion och undrar över varför det ses som en synd i bibeln med samkönade relationer.
Om vi nu skulle utgå från att allt innehåll i bibeln är uppdiktat av människan och inte någon gudom så kan man ju undra varför det var så viktigt för dem att peka ut just homosexuella? Utgjorde de nån allmän samhällsfara på den tiden eller?
Senast redigerad av Alepheron 2023-01-12 kl. 10:09.
Citera
2023-01-12, 10:50
Medlem
Syljens avatar
Kan nån förklara detta för mig,vi sitter i fikarummet så börjar mina kollegor prata hur äckliga bögar är jag satt tyst och lyssnade men blev förbannad,sen sa jag när jag har sex med min tjej så älskar jag när hon sätter sina två fingrar i mig samtidigt när jag knullar henne,sen sa vi testat dildosar men gillade inte det,hör häpna dom kalla mig bög.jag är absolut inte attraherad av män.
Citera
2023-01-12, 11:23
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alepheron
Varför måste det också alltid tas upp extremer i såna här trådar? Samma visa i underforum för invandring och religion där det tjafsas om ytterligheter, extremism och fundamentalism vilket en försvinnande liten minoritet ägnar sig åt.
Det finns troll där ute som inte står ut med tanken på att det finns sammanhang som denna frågetråd, där vi ges utrymme att kommunicera som om vi hade ett människovärde. De vill därför förstöra meningsutbytet för oss genom att kasta in brandbomber i t ex denna tråd. Enklaste sättet att hantera dem är att inte mata dem.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-01-12 kl. 11:34.
Citera
2023-01-12, 11:32
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syljen
Kan nån förklara detta för mig,vi sitter i fikarummet så börjar mina kollegor prata hur äckliga bögar är jag satt tyst och lyssnade men blev förbannad,sen sa jag när jag har sex med min tjej så älskar jag när hon sätter sina två fingrar i mig samtidigt när jag knullar henne,sen sa vi testat dildosar men gillade inte det,hör häpna dom kalla mig bög.jag är absolut inte attraherad av män.
Nu handlar din fråga inte om bögar, utan om heterosexuella mäns flockbeteende – något jag har studerat i årtionden. Min tes är att du just har fått bekräftelse på din låga sociala status i gruppen i fråga.

Heterosexuella män kan bara undantagsvis tänka utanför de tankespår som förväntas av dem. När de noterar att någon i gruppen bryter mot heteronormen (vilket du gjorde genom att prata om dina sexvanor – anal stimulans är ett starkt tabu för heteromän) gör de som alla andra i gruppen: De låter den normbrytande individens sociala status bestämma hur de ska reagera.

Hade du varit den alla ser upp till i gruppen hade de blivit lite chockade men blixtsnabbt funnit sig och bekräftat dig i dina modiga livsstilsval. Det faktum att de i stället bestraffade dig för din normavvikelse genom att kalla dig bög (ja, många heterosexuella män tycker att det är ett straff att kalla någon bög) bekräftar att din status i gruppen är låg.

Observera att det här beteendet från deras sida är helt frikopplat från deras egna sexuella erfarenheter. De kan alltså själva ha haft såväl dildos som kuk i sina kroppsöppningar – det spelar ingen roll. Du blir inte bestraffad för dina sexuella handlingar, utan för att du berättar om dem.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-01-12 kl. 11:39.
Citera
2023-01-12, 11:39
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
När ni gick i skolan hade ni mest tjejkompisar?

Ja jag hade uteslutande tjejkompisar (bland de få vänner jag hade under skoltiden) för jag tyckte att det var mycket lättare att umgås med tjejer. Killarna skulle vara så macho hela tiden, tävla om precis allt och det var inget som tilltalade mig. Tjejerna var mer jordnära och man kunde diskutera mer saker tillsammans med dem. Självklart var inte alla tjejer så här, men lite grovt generaliserat. Dessutom hade man ju ett stort intresse gemensamt; killar!
Citera
2023-01-12, 20:41
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Det finns troll där ute som inte står ut med tanken på att det finns sammanhang som denna frågetråd, där vi ges utrymme att kommunicera som om vi hade ett människovärde. De vill därför förstöra meningsutbytet för oss genom att kasta in brandbomber i t ex denna tråd. Enklaste sättet att hantera dem är att inte mata dem.
Och rapportera dem vilket någon tydligen gjort med dansketrollets senaste svar till mig. Skönt för då slipper jag besvara hens rena tramserier

Vad tror du om detta med att gaypersoner blev utpekade som syndare för 2000 år sen av bibelfånarna?

Jag finner det lite märkligt med fokuset på just den gruppen och kan inte riktigt bena ut varför? Skulle en fortsatt acceptans mot bögar och lesbiska på den tiden ha utgjort nåt slags hot mot populationen i stort? Typ att de saktade ner barnafödandet?
Citera
2023-01-13, 00:51
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alepheron
Vad tror du om detta med att gaypersoner blev utpekade som syndare för 2000 år sen av bibelfånarna?

Jag finner det lite märkligt med fokuset på just den gruppen och kan inte riktigt bena ut varför? Skulle en fortsatt acceptans mot bögar och lesbiska på den tiden ha utgjort nåt slags hot mot populationen i stort? Typ att de saktade ner barnafödandet?
Jag tror inte att det är historiskt korrekt att säga att bögar och lesbiska fanns på den tiden. Våra samtida sexuella identiteter känns så naturliga för oss att vi gärna inbillar oss att de alltid funnits, men i själva verket är de kultur- och tidsspecifika. Deras ursprung verkar vara Europa/Nordamerika, och de verkar ha uppstått vid 1900-talets början.

Det fanns givetvis män som hade sex med män på gamla testamentets tid, och kvinnor som hade sex med kvinnor, men reglerna var annorlunda då, precis som idéerna om vem som var man och vem som var kvinna skilde sig från de gängse idéerna om kön idag. I det antika Grekland skulle t ex män som inte var slavar och som uppnått en viss ålder helt enkelt ha en yngre manlig älskare för att anses normala. Slavar, däremot, fick absolut inte hålla på med sånt. Allt detta är väldokumenterat i skrifter från antiken, men idén om att män som ligger med varandra skulle ha en egen identitet (dvs att de skulle vara bögar) lyser med sin frånvaro.

Varför personer som "ligger med en man som man ligger med en kvinna" alls nämns i gamla testamentet vet jag inte. Ett annat av de där buden är att kvinnor som inte är oskulder när de gifter sig ska stenas, och det budet är det väl ingen som fäster något avseende vid idag. För övrigt är det fullt möjligt att tolka budet "Du ska inte ligga med en man som man ligger med en kvinna. Det är avskyvärt." som en uppmaning till kvinnor att leva lesbiskt.

Jag misstänker att alla de här århundradena av bestraffning av erotik mellan män (kvinnorna har kommit mycket lindrigare undan även om de också fått en släng av sleven) till stor del har handlat om att kunna bygga effektiva patriarkala maktordningar. Det är t ex opraktiskt att ha en armé av enbart män ifall de tillåts bli kära i varandra; det skulle medföra en risk för att de sätter något annat än lojaliteten mot flaggan främst när de är i fält, och det blir ett hot mot den stränga hierarki militär verksamhet bygger på. Lösningen blir förstås att filtrera ut alla män som blir förälskade i andra män, eller åtminstone ge dem incitament att dölja det. I USA har den här ordningen gällt fram till alldeles nyligen.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-01-13 kl. 00:55.
Citera
2023-01-13, 00:54
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syljen
Du måste ha en sån där dildo av mindre sort som är lite böjd uppåt. Så att du får prostata stimulering. Tex samtidigt som hon suger. Hittar man rätt punkt så är det as skönt. Bög är man om man har sex med män. Folk som är rädda eller äcklade eller arga på människors sexualitet är avskyvärda. Små små människor.
Citera
2023-01-13, 00:55
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Jag tror inte att det är historiskt korrekt att säga att bögar och lesbiska fanns på den tiden. Våra samtida sexuella identiteter känns så naturliga för oss att vi gärna inbillar oss att de alltid funnits, men i själva verket är de kultur- och tidsspecifika. Deras ursprung verkar vara Europa/Nordamerika, och de verkar ha uppstått vid 1900-talets början.

Det fanns givetvis män som hade sex med män på gamla testamentets tid, och kvinnor som hade sex med kvinnor, men reglerna var annorlunda då, precis som idéerna om vem som var man och vem som var kvinna skilde sig från de gängse idéerna om kön idag. I det antika Grekland skulle t ex män som inte var slavar och som uppnått en viss ålder helt enkelt ha en yngre manlig älskare för att anses normala. Slavar, däremot, fick absolut inte hålla på med sånt. Allt detta är väldokumenterat i skrifter från antiken, men idén om att män som ligger med varandra skulle ha en egen identitet (dvs att de skulle vara bögar) lyser med sin frånvaro.

Varför personer som "ligger med en man som man ligger med en kvinna" alls nämns i gamla testamentet vet jag inte. Ett annat av de där buden är att kvinnor som inte är oskulder när de gifter sig ska stenas, och det budet är det väl ingen som fäster något avseende vid idag. För övrigt är det fullt möjligt att tolka budet "Du ska inte ligga med en man som en man ligger med en kvinna. Det är avskyvärt." som en uppmaning till kvinnor att leva lesbiskt.

Jag misstänker att alla de här århundradena av bestraffning av erotik mellan män (kvinnorna har kommit mycket lindrigare undan även om de också fått en släng av sleven) till stor del har handlat om att kunna bygga effektiva patriarkala maktordningar. Det är t ex opraktiskt att ha en armé av enbart män ifall de tillåts bli kära i varandra; det skulle medföra en risk för att de sätter något annat än lojaliteten mot flaggan främst när de är i fält, och det blir ett hot mot den stränga hierarki militär verksamhet bygger på. Lösningen blir förstås att filtrera ut alla män som blir förälskade i andra män, eller åtminstone ge dem incitament att dölja det. I USA har den här ordningen gällt fram till alldeles nyligen.

Finns flera tusen år gamla avbildningar som illustrerar bög sex. Gruppsex. Allt möjligt. Och det är känt att romarna knullade grabbar.
Citera
2023-01-13, 00:59
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Finns flera tusen år gamla avbildningar som illustrerar bög sex. Gruppsex. Allt möjligt. Och det är känt att romarna knullade grabbar.
Ja, som sagt är det välbelagt att män hade sex med varandra även på den tiden.
Citera
2023-01-13, 01:19
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ja, som sagt är det välbelagt att män hade sex med varandra även på den tiden.
Ja och vadå då. Det har heller inte alltid ansetts som något märkligt med det. Finns fortfarande kulturer som ser det som en helt ok grej att pyssla med om man nu vill det.
Citera
2023-01-13, 09:49
Medlem
Alepherons avatar
Citat:

Ja, just det - "don't ask don't tell". Det var en intressant förklaring i övrigt. Tackar för denna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in