2023-01-07, 23:51
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
bara för att förtydliga, för att introducera HIV in i ett förhållande, måste en utav parterna ha HIVpositiva blodkroppar.
Jag talade nu i generella termer angående oskyddat sex i ett slutet förhållande. Jag är medveten om att en utav parterna måste ha HIV positiva blodkroppar för att den andra personen ska bli smittad.

Vad jag menade var att så länge det finns förtroende mellan varandra i ett förhållande så behöver man inte oroa sig så mycket för att bli smittad vid regelbundet oskyddat samlag.

Visst, jag medger att jag gillar inte kondomer överhuvudtaget eftersom jag tycker att de känns obekväma och onaturliga. Men det betyder inte att jag går runt och ligger med okända män till höger och vänster helt oskyddat när jag är singel. Jag måste ju tänka på min hälsa.

När jag är i ett förhållande som jag är nu med min tillförlitliga pojkvän så kan jag mer än gärna ha regelbundet oskyddat samlag så länge jag anser att han talar sanning om sin status och inte ligger runt med andra män bakom min rygg.
Citera
2023-01-08, 00:01
Medlem
Imbazs avatar
Är det lättare för en bög att bajsa ? Är det svårare att hålla tätt ?
Citera
2023-01-08, 00:14
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Detta är en typisk fördom som heterosexuella män har gentemot homosexuella män. Om du nu har problem med att dela omklädningsrum tillsammans med andra män så har du alltid möjlighet att byta om hemma. Homosexuella män har lika rätt som du att använda offentliga omklädningsrum så länge de följer trivselreglerna precis som alla andra.

Det är ingen som fysiskt tvingar dig att använda allmänna omklädningsrum på badhus och gym. Om du nu känner dig obekväm att byta om och duscha bredvid andra män, så kan du helt enkelt låta bli att besöka omklädningsrummen. Personligen känner jag inte till någon händelse där någon homosexuell man har betet sig respektlöst eller oprofessionell i ett allmänt omklädningsrum.

Är detta en egenskap bögar har, att undvika besvärliga frågor genom att anklaga frågeställaren för fördomar. Genom offerrollen gör man sig oantastlig.

Om bögar vill använda allmänna duschrum som övriga så får de sluta böga där och bete sig som folk. De allmänna duscharna och omklädningsrummen är inte till för bögande utan för normala mänskor. Skall man böga sig får man hålla sig till bögklubbar.
Citera
2023-01-08, 10:38
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Är det lättare för en bög att bajsa ? Är det svårare att hålla tätt ?
Nej, inte vad jag har märkt.
Citera
2023-01-08, 15:10
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Är detta en egenskap bögar har, att undvika besvärliga frågor genom att anklaga frågeställaren för fördomar. Genom offerrollen gör man sig oantastlig.

Om bögar vill använda allmänna duschrum som övriga så får de sluta böga där och bete sig som folk. De allmänna duscharna och omklädningsrummen är inte till för bögande utan för normala mänskor. Skall man böga sig får man hålla sig till bögklubbar.
Så homosexuella män ska inte få använda allmänna omklädningsrum bara för att du är homofob och inte trivs med att byta om runt män?

Majoriteten av homosexuella män beter sig helt normalt i allmänna duschrum och följder de trivselregler som finns på anläggningarna.

Om du nu känner dig väldigt obekväm och äcklad av att byta om och duscha bland män så kan jag ge dig ett förslag på att du byter om och duschar hemma i din privata sfär istället.
Citera
2023-01-08, 17:49
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Så homosexuella män ska inte få använda allmänna omklädningsrum bara för att du är homofob och inte trivs med att byta om runt män?

Majoriteten av homosexuella män beter sig helt normalt i allmänna duschrum och följder de trivselregler som finns på anläggningarna.

Om du nu känner dig väldigt obekväm och äcklad av att byta om och duscha bland män så kan jag ge dig ett förslag på att du byter om och duschar hemma i din privata sfär istället.

Du har verkligen svårt med att förstå skriven text. Jag säger ju att bögarna ofta inte kan bete sig. Jag känner mig inte obekväm med att duscha med män som beter sig som män. Men dessa fjollor gör inte det.Min negativa syn på bögar bygger på erfarenhet, inte på fördomar. Jag försöker alltså informera er om att det vore skäl att rycka upp sig. Annars riskerar böghatet tillta. Det är ni som avgör hur ni vill ha det.
Citera
2023-01-08, 18:36
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Du har verkligen svårt med att förstå skriven text. Jag säger ju att bögarna ofta inte kan bete sig. Jag känner mig inte obekväm med att duscha med män som beter sig som män. Men dessa fjollor gör inte det.Min negativa syn på bögar bygger på erfarenhet, inte på fördomar. Jag försöker alltså informera er om att det vore skäl att rycka upp sig. Annars riskerar böghatet tillta. Det är ni som avgör hur ni vill ha det.
Detta är inte en fråga va? Jag tänker mig att det finns andra ställen där dina anekdoter om dina möten med bögar i omklädningsrum är on topic.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-01-08 kl. 18:52.
Citera
2023-01-08, 19:44
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Om du nu har svårt med att dela omklädningsrum och duscha bredvid andra män så har du i första hand problem med din egna självbild, vilket betyder att du har ett väldigt lågt självförtroende.

Att det finns homosexuella män i allmänna duschrum är ditt minsta problem, utan vad det handlar om är att du lever i en självförnekelse vad gäller din sexuella läggning.

Väx upp och lär dig att samhället kommer att utvecklas i en mer tolerant riktning vad avser homosexuellas ställning och fri- och rättigheter.
Citera
2023-01-08, 22:48
Medlem
När ni gick i skolan hade ni mest tjejkompisar?
Citera
2023-01-08, 23:39
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Kollar bögar på min kropp i omklädningsrummet? Isåfall får ni fan sluta med det; jag vill ICKE bli inspanad av en bögfjolla så enkelt är det.

Ni ska ge fan i att kolla in min kropp och drömma om den innan de bli stryk nästa gång
Alla i omklädningsrummet, undantaget de som eventuellt är blinda, kollar på din kropp. Det är praktiskt att kunna se var du är så man inte går in i dig, till exempel.

Kom ihåg att det här är en frågetråd. Om du vill dela ut befallningar till bögar får du starta en egen tråd för det.
Citera
2023-01-08, 23:42
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
När ni gick i skolan hade ni mest tjejkompisar?
Det var blandat men viss övervikt av tjejer eftersom killarna i min omgivning i regel var för långsamma i huvudet för att vara underhållande. Jag blev däremot mest kär i tjejer när jag var liten, någon gång i tonåren vände det och blev övervägande killar.
Citera
2023-01-09, 15:15
Vad är skönast, att bli påsatt i röven eller att sätta på någon i röven? Samma sak med att suga kuk, föredrar ni att suga kuk eller att bli avsugna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in