Citat:
Ursprungligen postat av
grekkoz1
bara för att förtydliga, för att introducera HIV in i ett förhållande, måste en utav parterna ha HIVpositiva blodkroppar.
Jag talade nu i generella termer angående oskyddat sex i ett slutet förhållande. Jag är medveten om att en utav parterna måste ha HIV positiva blodkroppar för att den andra personen ska bli smittad.
Vad jag menade var att så länge det finns förtroende mellan varandra i ett förhållande så behöver man inte oroa sig så mycket för att bli smittad vid regelbundet oskyddat samlag.
Visst, jag medger att jag gillar inte kondomer överhuvudtaget eftersom jag tycker att de känns obekväma och onaturliga. Men det betyder inte att jag går runt och ligger med okända män till höger och vänster helt oskyddat när jag är singel. Jag måste ju tänka på min hälsa.
När jag är i ett förhållande som jag är nu med min tillförlitliga pojkvän så kan jag mer än gärna ha regelbundet oskyddat samlag så länge jag anser att han talar sanning om sin status och inte ligger runt med andra män bakom min rygg.