2018-03-22, 17:00
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Du har aldrig hört om sjukdomar som överförs via blod? Det finns rätt många. AIDS/HIV är exempelvis en av dom. Alla sjukdomar som sprutdelande narkomaner kan råka ut för. Och ja, det finns en anledning till varför det är starkt rekommenderat att använda kondom för att undvika smittospridning, något som även gäller heterosexuella oavsett om de sysslar med vaginalt eller analt sex.

Min poäng var att de personer som jobbar inom yrkesgrupperna jag nämnde har lärt sig att bli rätt avslappnade i närheten av bajs, urin, dregel och annat på ett sätt som "vanliga" personer skulle finna frånstötande. Testa att äta lunch med ett gäng från hemtjänsten när de går igång om vad de gjort under veckan och se hur gott maten smakar när du har de tankarna i huvudet. Notera att de från hemtjänsten inte alls verkar ha samma problem. På samma sätt är det fullt möjligt att bögar lärt sig att vara mer avslappnade med om det skulle hända en liten olycka vid analsex.
Sedan finns det ju flera sätt att göra rent i tarmen innan analsex, och om "kan innehålla spår av" räcker för att du ska må dåligt finns ju alltid studierna om hur mycket bajsbakterier som finns på din mobiltelefon efter att ha varit med inne på toa, eller hur mycket som måste finnas på din tandborste som konstant befinner sig i samma rum!

Återigen, Nej, det finns inga universella regler för skönhet. Det finns dock biologiskt betingade trender, exempelvis den klassiska timglas-figuren för kvinnor där stora bröst kan innebära mycket mat åt barnet, samt breda höfter betyder enklare barnafödsel vilket minskar risken för både barn och mamma. Det finns även det hela om varför långa personer anses mer attraktiva, varför en symmetrisk kropp/ansikte är mer tilltalande etc då det kan ha med friskhet och dominans att göra. Nu för tiden ska ju män tydligen vara muskliga, brunbrända och 3-dagars skägg, något som var helt främmande tidigare där det snarare var vackert att vara spinkig och ljushyad (då det innebar att du var rik nog att inte behöva vara utomhus och utföra tunga jobb).

Det är dock inte en representativ bild av bögcommunityt bara för att det är de bilderna som media kablar ut. På samma sätt som Stockholmshipsters inte är representativa för den svenska mannen.
Detta nu förutsatt att det inte är regisserat alltihopa och att det handlar om personer som fullt medvetet är i ett område där de vet att det kan förekomma naket. Tänk dig att någon går till en nudiststrand och förfasas över hur hemskt degenererade människor är för att de går runt nakna på en strand. Men du kanske också trodde att alla de där "Baitbus"-porrfilmerna där någon tjej luras in i en minibuss och knullas för att sedan dumpas var på riktigt?
Visst att bögar är mer frigjorda sexuellt men det räcker att titta tillbaka till 70-talets hippiekultur för att se att att bögar inte är ensamma om en mer öppen sexualitet.
Sedan är Pride mer än bara sex och nakna män på lastbilsflak. Det finns workshops om att hantera depressioner, det finns filmvisningar (ej porrfilmer) med homosexuella skådespelare för att visa stöd, det finns café-träffar för att kunna träffa andra likasinnade och kunna känna att man inte är ensam i världen etc. 2017 höll exempelvis Amnesty International i en hel del event.

"2017 höll exempelvis Amnesty International i en hel del event"

Jag har länge ogillat Amnesty International utan att riktigt kunna sätta fingret på varför,
utan mest gått på en inre känsla av att de sympatiserar med rättshaverister och kommunistkräk
som exempelvis Dawit Isaac.

Tack för att du hjälpte mig att definiera mitt ogillande.

Men, det här ju en "fråga bögen"-tråd så...

I somras, på en uteservering i Gullmarsplan, kom jag i samspråk med en jävligt vettig bög som var stan med anledningen av Pride.
Nu var det väl egentligen inget nytt under solen som avhandlades, utan mest en bekräftelse på det jag tror att de flesta, både bögar samt normala människor, redan har klart för sig:

Bögar vet, i allmänhet, att de har en genetisk skada och mår dåligt psykiskt över att vara, just, bögar.
Som bögen som jag konverserade med sa, "Ingen vill vara bög".

Så, då till mina bögfrågor:

1. Finns det någon (kanske yngre och orutinerad?) bög där ute i eran bögcommunity som på fullt allvar inte har det klart för sig att denne är sexuellt avvikande på grund av genetikknas och innerst inne mår dåligt över detta?

2. Finns det, på fullt allvar, så kallade fjolliga glamourbögar som har lyckats lura sig själva något så grönjävligt så de har lyckats stänga ner sin självrannsakan så fullständigt att man ersätter denna med ytligt farstaglitter och tycker livet är toppen?

3. Enligt min erfarenhet, som heterokille, med att konversera med bögar, behöver man inte skrapa så värst mycket på ytan hos den generella bögen för att inse att majoriteten av bögarna har fattat att dem, med allt rätt, de inte har så värst mycket att vara stolta över?

Så, varför accepterar ni, bögmajoriteten, att gå med på att döpa er bögfestival till "Pride"?

4. Bögar, vilken procentsats av er sort, skulle ni gissa på prenumererar på Svensk Damtidning?
Senast redigerad av Pitschka 2018-03-22 kl. 17:08.
Citera
2018-03-22, 18:40
Medlem
Varför är alla bögar så feminiserade är det för att ni vill vara kvinnor? Ni förstår väl att ni har en stinkande röv och att män håriga överallt? Hur kan man välja fula män (ja alla män är fula och stinker) framför underbara kvinnor och fittor?
Citera
2018-03-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDAlc
Varför är alla bögar så feminiserade är det för att ni vill vara kvinnor? Ni förstår väl att ni har en stinkande röv och att män håriga överallt? Hur kan man välja fula män (ja alla män är fula och stinker) framför underbara kvinnor och fittor?

Haha om du frågar kvinnor över 35 så är svaret. Varför är alla snygga bra män bögar
Citera
2018-04-04, 23:49
Medlem
ActionFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
1. Finns det någon (kanske yngre och orutinerad?) bög där ute i eran bögcommunity som på fullt allvar inte har det klart för sig att denne är sexuellt avvikande på grund av genetikknas och innerst inne mår dåligt över detta?

Jag skulle säga att 99% av bögarna vet att det inte är något fel på dom genetiskt och de som faktiskt mår dåligt över sin sexualitet är homosexuella som inte orkar stå emot den typen av människor som ställer såna här frågor.

Citat:
2. Finns det, på fullt allvar, så kallade fjolliga glamourbögar som har lyckats lura sig själva något så grönjävligt så de har lyckats stänga ner sin självrannsakan så fullständigt att man ersätter denna med ytligt farstaglitter och tycker livet är toppen?

Eller så är man bara lycklig med sitt liv, oavsett om man gillar glamour eller bilar?

Citat:
3. Enligt min erfarenhet, som heterokille, med att konversera med bögar, behöver man inte skrapa så värst mycket på ytan hos den generella bögen för att inse att majoriteten av bögarna har fattat att dem, med allt rätt, de inte har så värst mycket att vara stolta över? Så, varför accepterar ni, bögmajoriteten, att gå med på att döpa er bögfestival till "Pride"?

För att vi lever i ett samhälle där straighta människor och framför allt straighta män har tolkningsföreträde och är extremt öppna med sin sexualitet. Under en vecka om året är vi istället stolta och visar upp oss som dom straighta männen gör resten av året.

Citat:
4. Bögar, vilken procentsats av er sort, skulle ni gissa på prenumererar på Svensk Damtidning?

Antagligen samma mängd människor som prenumerar på den ofantligt tråkiga GOAL.
Citera
2018-04-04, 23:52
Medlem
ActionFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDAlc

Ett av mina största intressen är bilar, jag har skägg och jag lyssnar mestadels på 80talsrock. Jag antar att du tror rövar stinker för att din gör det. Jag rekommenderar wet wipes för dig.

För att förklara för dig: För mig är en fitta oattraktiv och luktar fisk. Är det sant? Antagligen inte, men ska vi vara stereotypiska så?
Citera
2018-04-05, 00:12
Avstängd
Jag skapade en frågeställning en gång i tiden om varför jag alltid är så populär hos gay snubbar. Om jag inte fick kvinnliga inviter i ungefär samma utsträckning skulle jag nog ifrågasätta mig själv på vilket sätt jag gick, stod, utövade mitt kroppsspråk, talade, klädde mig m.m. Vad är det som drar de till mig?

Hursomhelst. Då det är flashback vi hänger på fick jag som mest svar om att jag nog är bög. Då killar, inte minst gay porr aldrig varit något jag tänkt på när jag varit kåt, undrar jag om man kan vara homosexuell utan att man vet det, i så fall hur då? Argument som att man inte kan veta förrän man testat sågar jag då jag drar parallelen till olika genre inom porr. Jag dras till stepdaughter, stepsister, cheating, men detta har jag ju aldrig provat på, men vet ändå att jag gillar det?

Nu blev det två frågeställningar i en.
Citera
2018-04-05, 01:17
Medlem
ActionFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldschool-jag
Jag skapade en frågeställning en gång i tiden om varför jag alltid är så populär hos gay snubbar. Om jag inte fick kvinnliga inviter i ungefär samma utsträckning skulle jag nog ifrågasätta mig själv på vilket sätt jag gick, stod, utövade mitt kroppsspråk, talade, klädde mig m.m. Vad är det som drar de till mig?

Hursomhelst. Då det är flashback vi hänger på fick jag som mest svar om att jag nog är bög. Då killar, inte minst gay porr aldrig varit något jag tänkt på när jag varit kåt, undrar jag om man kan vara homosexuell utan att man vet det, i så fall hur då? Argument som att man inte kan veta förrän man testat sågar jag då jag drar parallelen till olika genre inom porr. Jag dras till stepdaughter, stepsister, cheating, men detta har jag ju aldrig provat på, men vet ändå att jag gillar det?

Du har antagligen en väldigt öppen & approachable "aura" omkring dig vilket gör att män raggar på dig. Till exempel så raggar jag på killar som ser ut jävligt härliga och trevliga. En kille som hänger med sitt kompisgäng men står ut och är "centre of attention" i den gruppen är den killen som jag kommer försöka ragga på. Kanske du är en sån person?

Jag märkte att jag var bög eftersom jag började titta mycket på bögporr, eller mestadels tittade på mannen när jag såg straight porr. Efter det tog det dock åratal innan jag de facto prövade på riktigt och fortsatte lega med kvinnor före jag insåg att jag faktiskt inte blev lycklig av det.

Har du någonsin hittills blivit kär i en kille eller runkat till tanken av att suga av en kille? Om ja, kanske du är bög. Om nej så är du antagligen straight, men vem vet? Sexualitet är rätt flytande och vi attraheras till mer än bara kön.
Citera
2018-04-27, 19:40
Medlem
Man träffar ju även många hetro killar som vill leva ut sina fantasier med en. Bögar kanske i allmänhet inte är riktigt lika låsta sexuellt, och inte behöver vara "en fin tjej", ni fattar vad jag menar.

Jag är en kille som ser ganska bra ut, gillar ibland att klä ut mig för vissa som man träffar. Detta gillas av många "straighta" dudes. Tänder inte riktigt på bögar lika mycket som på straighta. Och det är enklare. Jag är inte ute efter någon relation med någon kille utan bara knull. Och samma med straighta killar. Så man slipper den jobbiga biten..

Sen finns det ju riktigt jobbiga killar som blir extremt klängiga, även fast dom är straighta och även i en relation. Detta finns det gott om i Stockholm, det kan jag lova. Det vet alla snygga "elitbögar" som passar in i den rollen.

Tror att det är det med lite förbjuden frukt som man går igång på ganska mycket. Har träffat en del gifta män och killar som inte är singlar, får alltid ångest efter att jag går igång på det så mycket. Men har ännu inte lyckats att sluta :/
Citera
2018-04-28, 12:21
Vad snackar du om? Om man njuter av sex med samma kön, kan man inte kalla sig hetero.
Citera
2018-04-29, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldschool-jag

Om du gillar hetero-porr så är homosexuell uteslutet, möjligen att bisexuell vore aktuellt om du
visat något intresse för männen

Själv upptäckte jag att jag var gay långt innan sexdebut,vi är alla olika men jag tror många
vet redan tidigt ,som jag uppfattat det
Senast redigerad av mangne 2018-04-29 kl. 00:35.
Citera
2018-04-29, 21:10
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Tråden kanske mest handlar om ”teknikaliteter”, men jag undrar hur ni berörts av hela det här #metoo-ståhejet? Finns det någon hashtagg för homosexuella påhopp?

Jag föreställer mig att övergrepp från bögar måste vara mer skamfyllda för den utsatta i många kulturer? Så mörkertalet borde vara ännu större?
Citera
2018-05-08, 18:54
Medlem
jizzbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Tråden kanske mest handlar om ”teknikaliteter”, men jag undrar hur ni berörts av hela det här #metoo-ståhejet? Finns det någon hashtagg för homosexuella påhopp?

Jag föreställer mig att övergrepp från bögar måste vara mer skamfyllda för den utsatta i många kulturer? Så mörkertalet borde vara ännu större?

Nja, inte alls i lika stor grad men Kevin Spacey avslöjandet visar att det även läckte över till oss bögar, men väldigt begränsat. Det är fortfatande ett stort stigma för män och även bögar som blir sexuelltutnytjade att erkänna det, om ens för dem själva.

Absolut, det är ett stort isberg. Kan bara tala för mig själv men har fått en del mindre saker på krogen, som drägg som oinbjudent tar en på ballen eller klämmer ens röv vid pissoaren, tom daskat kuken på en, allt detta oinbjudet. Det är något som vi bögar snarare skämtar bort än att vi erkänner oss kränkta. Män sterotypiskt ska vara mer sexuellt benägna och den jargongen är något som tillåter sånt tafs. Tror det också beror på att män i överlag har svårt att villigt indentifiera sig i en offerroll, vilket det skulle innebära. Män ska vara starka, oavsett läggning. Detta bidrar till sociologiska mönster som oftast får den som blivit utnyttjad av att inte vilja berätta, oavsett läggning eller vilket kön som förövaren var.
Senast redigerad av jizzberg 2018-05-08 kl. 19:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in