Citat:
Ursprungligen postat av
Megatron
Det finns en annan aspekt på varför en del bögar är fjolliga. Det har att göra med sammanhang (gemenskap) och fostran av stereotyper i bögvärlden. Att omgivningen tycker att de ska ha en åsikt om hur du ska uppföra dig kan också ge en motsats effekt. Men du läser självklart in för mycket i det. Det är bara ett sätt att prata och röra sig på. Det är inget som identifierar dessa människor. Jag kan tycka att extremt exentriska bögar kan vara underhållande. Oftast vet de om det också. Men dessa människor är lång ifrån överrepresenterade hos homosexuella. En annan viktig sak är ju även, och det tror jag att du håller med om, allas rätt att få vara precis som de vill.
Intressen som sport och liknande är det svårt att uttala sig om. Det är som att tro att alla homosexuella gillar schlager. Det är ju en generalisering som självfallet inte stämmer. Samma gäller att alla bögar är vältränade, vilket jag tror du själv förstår inte är fallet bland majoriteten. Än en gång identifieras du bögar du ser som de enda bögarna. När du vet att det inte är någon skillnad på människor oavsett läggning, varför försöka att ändå identifiera bögar på deras sätt att vara? De enda bögar du kommer då att hitta är dessa exentriska (fjolliga) bögar. Jag tror man måste komma till insikten att man inte förrän någon talar om för en vad de har för läggning så kan man veta vad de har för läggning.
Varför tror du att du får så starka negativa känslor?
Jag förstår fortfarande din poäng, men du gick runt en bland de mest intressanta frågorna angående sport/anorektiker/6-pack/öl-mage/syssla med bilen.
Så du menar på att detta är lika intressant för en homosexuell person som för en hetroperson? För det är precis så jag vill att det ska vara, men jag är tveksam. Var ääääääärlig
Om vi tar upp 100 hetrosexuella män och 100 homosexuella män och sätter dem i varsin duell.
1vs1, 1vs1, 1vs1 till exempel.
Den som duschar oftast vinner duellen, tror du inte homosexuella män hade vunnit ganska stort?
Generalisering självklart.
Förresten, nu när du sett mig skriva, jag är inte homofob enligt min egen uppfattning, jag antar att du tror jag är det?