2013-04-28, 23:09
Medlem
filipjanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Ahh, tror du från början borde klargjort att du gör en skillnad mellan läggningen bög och personligheten, eller beteendet, bög.

johannes, med flera, har kommenterat fenomenet att en del anser sig behöva bli som stereotypen bög, finns att hitta tidigare i tråden.
Precis som synthare och gothare "ju alla är likadana" och känner att de måste ha särskilda kläder på sig och allt det där för att det anses vara en del av identiteten som synthare eller gothare, på ett liknande sätt är det när alla bögar blir lite fjolligare när de kommit ut.
Och ja, användandet av ordet "alla" är väldigt medvetet inte inte helt seriöst.

Självklart finns massa av bögar och flator som har en egen identitet, eller bara inte väljer att låta sin läggning vara det mest utpräglade attributet för att bygga en identitet, men det är ibland svårt att inte dras med lite när de bögar som uppmärksammas alla har ett visst mått av fjollighet. När var senast du såg någon i TV som inte porträtterades som bög genom att ha en fjollig attityd? Som det klassiska att smarta nördar i filmer identifieras genom att ha glasögon och kunna skriva rysligt fort på ett tangentbord.

Sedan, kan du med handen på hjärtat säga att din personlighet inte alls förändrats över de senaste åren? Om den ändrats, kan det ha att göra med vad för folk du har omgett dig med?

Det jag undrade först med i tråden var huruvida man »föds som bög» eller om det är lika godtyckligt som en preferens för cirklar istället för rektanglar - förutom att man har en samhällelig identitet kopplad till sexuella preferenser och därför antar man en sorts bög-identitet.

Självklart påverkas man av sin omgivning och de man identifierar sig med men jag tycker att många hävdar att »bögigheten» är biologiskt konstruerad - någonting som kommer inifrån utan yttre påverkning.

Nu för tiden tycker jag dock att media alltmer börjar försöka normalisera homosexuella till den grad att ni hamnat innanför den heteronormativa ramen.

Ni är väl som vilka svenssons som helst som vill ha villa-vovve-volvo, eller?
Citera
2013-04-29, 03:32
Medlem
Vart finns bästa bögklubbarna i Göteborg med omnejd? Bor i Borås och här har vi bara en RFSL-ägd gayklubb som jag inte hittar någon information om. Hade kunnat gå dit men vet inte om det är ett tillhåll för gubbar....
Citera
2013-04-29, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BisexualStoner
Vart finns bästa bögklubbarna i Göteborg med omnejd? Bor i Borås och här har vi bara en RFSL-ägd gayklubb som jag inte hittar någon information om. Hade kunnat gå dit men vet inte om det är ett tillhåll för gubbar....

I feel for you... RFSL i Borås är verkligen inte något att hurra för (gick iof bara dit två gånger innan jag flyttade från Borås). Dessutom måste man vara medlem för att komma in på deras bar.
De har dock lite ungdomsverksamhet har jag för mig, t.ex. café på onsdagar mer info finns på deras facebook - http://www.facebook.com/pages/RFSL-U...876684?fref=ts

Annars när det gäller Göteborg vet jag bara om två ställen, Bee bar och Gretas. Kvalitén kan jag inte tala för men det är de två jag hört talas om mest.
Citera
2013-04-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groegg
Kommer man genom att bara bli tagen i röven, utan att röra kuken, dvs . Känns det annurlunda, på vilket sätt?

Ja, man kan komma så. Det är nästan det skönaste sättet att komma på. Den sköna känslan när man kommer är inte bara i könsorganet utan inuti kroppen också.
Citera
2013-04-29, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistermorphine
Tänder ni på hetero- eller lesbisk porr? Eller är det no girls allowed?

Varför skulle jag vilja att en tjej är inblandad när jag inte tänder på det? Det blir ett störningsmoment.
Citera
2013-05-01, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BisexualStoner

Gretas: Dansklubb ett stenkast ifrån Brunnsparken.
Hit går man för att festa/ligga. Typisk kött marknad.

Bee bar: Restaurang dagtid och mer dans/pub aktigt häng
kvällstid. Go uteservering på vår/sommaren. Ligger vid kungsport.

Sedan har Park Lane "queer night" sista fredagen i varje månad.

Mvh.
Citera
2013-05-01, 19:48
Medlem
Jag har ett par frågor som jag hoppas någon svarar på, inte nödvändigtvis en homosexuell men förhoppningsvis.

1. Vad anser ni att homosexualitet egentligen är?? Jag har hört teorier om att det ska va en gen, en "psykisk åkomma" och en massa annat skit.
Men vad tror ni de är??
2. Hur var det att komma ur garderoben? Kom ni från en liberal eller konservativ familj??
3. Tror ni att alla människor i grund och botten är bisexuella egentligen?
4. Vad anser ni om metrosexuella(stavning?) lite allmänt??

Mvh
Citera
2013-05-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillblatten
Jag har ett par frågor som jag hoppas någon svarar på, inte nödvändigtvis en homosexuell men förhoppningsvis.

1. Vad anser ni att homosexualitet egentligen är?? Jag har hört teorier om att det ska va en gen, en "psykisk åkomma" och en massa annat skit.
Men vad tror ni de är??
2. Hur var det att komma ur garderoben? Kom ni från en liberal eller konservativ familj??
3. Tror ni att alla människor i grund och botten är bisexuella egentligen?
4. Vad anser ni om metrosexuella(stavning?) lite allmänt??

Mvh

1) Har själv klurat en del på vad det beror på men har svårt att ta ställning till olika studier som poppar upp lite här och var. Men jag tror att man föds till det, vill också ha svar.

2) Det jobbiga för mig var inte steget ut utan snarare acceptans av mig själv.
Tog ett litet tag innan jag ville erkänna för mig själv. När jag väl hade gjort det kom jag ut.
Familjen fick så gott ta det eller dra. Lever ej för någon annan.

3) Jag tror inte att alla är bisexuella. Men jag tror på människans rätt att välja själv.
Identifierar man sig som hetero men är nyfiken skall man kunna prova utan rädsla.

4) Tycker man ska värna om sitt yttre som sitt inre. Sedan finns det överdriv från båda håll.
Citera
2013-05-01, 21:43
Medlem
[quote=RobbieSwe]1) Har själv klurat en del på vad det beror på men har svårt att ta ställning till olika studier som poppar upp lite här och var. Men jag tror att man föds till det, vill också ha svar.

Tog ett litet tag innan jag ville erkänna för mig själv. När jag väl hade gjort det kom jag ut.

Fann du några indikationer eller "bevis " på att du var homosexuell??

Många av mina vänner brukar driva med mig och kalla mig homosexuell, samtidigt kan jag ha något som kan uppfattas som en homosexuell approach.
Citera
2013-05-01, 21:54
Medlem
[quote=lillblatten]
Citat:
Ursprungligen postat av RobbieSwe
1) Har själv klurat en del på vad det beror på men har svårt att ta ställning till olika studier som poppar upp lite här och var. Men jag tror att man föds till det, vill också ha svar.

Fann du några indikationer eller "bevis " på att du var homosexuell??

Många av mina vänner brukar driva med mig och kalla mig homosexuell, samtidigt kan jag ha något som kan uppfattas som en homosexuell approach.

Började förstå när man sökte sig till det genom porr och liknande. Ju äldre man blev (puberteten) desto mer började jag titta på killar/män och blev attraherad. Sedan blev jag kär och då var det bara att acceptera.

När du menar homosexuell approach är det då att du är feminin eller att du gillar kläder/mode?
Viktigt att poängtera att dessa grejer har inget med läggning att göra.

Oroar du dig över din läggning?
Citera
2013-05-01, 23:16
Medlem
[quote=RobbieSwe]
Citat:
Ursprungligen postat av lillblatten

Började förstå när man sökte sig till det genom porr och liknande. Ju äldre man blev (puberteten) desto mer började jag titta på killar/män och blev attraherad. Sedan blev jag kär och då var det bara att acceptera.

När du menar homosexuell approach är det då att du är feminin eller att du gillar kläder/mode?
Viktigt att poängtera att dessa grejer har inget med läggning att göra.

Oroar du dig över din läggning?

Kanske låter som att jag går in i lite self-defense men jag är absolut inte homosexuell. Det märkte jag efter hur jag första gången blev full blev skitkåt på varenda tjej :P
Angående approchen menar jag att jag kan vara lite väl fysisk med vissa vänner samt dra lite för många skämt där jag pekar ut mig själv som homosexuell
Citera
2013-05-01, 23:24
Medlem
[quote=lillblatten]
Citat:
Ursprungligen postat av RobbieSwe

Kanske låter som att jag går in i lite self-defense men jag är absolut inte homosexuell. Det märkte jag efter hur jag första gången blev full blev skitkåt på varenda tjej :P
Angående approchen menar jag att jag kan vara lite väl fysisk med vissa vänner samt dra lite för många skämt där jag pekar ut mig själv som homosexuell

Haha jaha ok. Nä men då är det väl lugnt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in