2011-09-26, 19:02
Medlem
En seriös fråga. När man drar hem nån från krogen hur vet man vem som ger och vem som tar emot? Eller är ni öppna för båda?
Citera
2011-09-26, 23:27
Medlem
Ferdawoons avatar
*host* https://www.flashback.org/t1449689 *host*
Citera
2011-09-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berserker
Hej!

Jag har lite frågor, jag är kille och undrar litet.

Jag har ganska mycket fördomar mot homosexuella, speciellt homosexuella killar/män. Jag har ingenting emot homosexuella just för att de är homosexuella men jag störs ibland av deras sätt. (Förlåt generaliseringen, men det är ett måste ibland för att göra saker begripliga, fråga Jimmie Åkesson).

Jag kan tycka att en kille är snygg, men vissa bögar uppför sig så groteskt, låt mig ta ett exempel. Männen i Lady Gaga's video, tycker ni dem är snygga? Jag tycker de hade groteskt sliskiga blickar och rörde sig på ett mycket avtändande sätt, ni kanske tycker likadant?

Speciellt det här "över-feminina" beteendet, tycker jag är lite "fult" och ruskigt störande.

Nåja, här kommer lite frågor.

1. Vad är viktigaste på en kille/man? (Kroppen, ögonen, läpparna?)

2. Snyggaste killen/mannen i världen?

3. Brukar ni gå på klubbar där folk har gruppsex hej vilt osv?

4. När ni drar hem/går hem till "one night stands" känner ni inte ibland att det kan vara lite äckligt att köra i tvåan?

5. Föredrar ni att vara dominanta eller bli dominerade?

Tackar för svar!

Okej. Jag har under de senaste året, skrivit inlägg på denna sida angående min egna sexuella läggning, jag var svag och behövde hjälp att få reda på vem jag var, och är. Jag ville bli malplacerad och vet du vad, det blev jag. Jag vet vad jag är, och vad jag vill ha av livet. Att gå ut med rosa trikåer på Pide eller någon annan HBTQ evenemang generaliserar inte oss HBTQ människor. Jag är jätte manlig av mig, fast har en feminim tendens. Jag är känslig, och öppen, och kan snabbt sätta mig in i andra människors emotionella problem. Men jag hatar allt som Pride står för. Jag kan inte fatta vad vitsen med det hela är. Man går ut, visar upp sig i Halloween dräkter, sen går heterosexuella människor runt och tror att vi alla är sån. NEJ det är vi inte. Jag är jätte manlig av mig som jag beskrev innan, och tänder inte på den där Broadway/village people sättet som presenteras i media. Inte heller går jag på knull-träffar. Jag tycker inte om sånt. Jag är den romantiska killen, vill uppvakta eller bli uppvaktad av en annan man. Det som får mig att tända hos en man är ögonen och läpparna. Snyggaste mannen i mitt liv är min pojkvän (tyvärr du får ingen bild). Vi har inte gruppsex och sånt skit som tyvärr många inom HBTQ världen engagerar sig i.. Att vara en överdel/underdel är var och ens personliga/privata tillställning inom sängkammaren. Oftast så brukar det vara "ombytlig" inom preferens ramen. Det var bra av dig att ställa dessa frågor. Det är vad jag tror, många straighta/experimentella/nyfikna killar som undrar dessa frågor. Men det är upp till var och en att tycka som han/hon vill.
Citera
2011-10-21, 10:56
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plmms
En seriös fråga. När man drar hem nån från krogen hur vet man vem som ger och vem som tar emot? Eller är ni öppna för båda?
det vet man inte, men man lär märka det efterhand. om man inte känner för att prata kroppsspråk kan man alltid fråga rakt ut, fast det kan vara en romantikdödre. jag skulle hur som helst aldrig ha analsex direkt efter en krogrunda då jag tycker att det är a och o att den som blir påsatt har haft tillräckligt med tid för att tvätta ur bajset ur stolgången innan.
Citera
2011-10-21, 22:30
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plmms

Det är ju olika, många är öppna för båda, vissa vill bara ha det ena. Det är som johannes skriver, något som man sällan vet i förväg om man inte frågar rakt ut.

Men i USA på 70-talet började man använda näsdukar i diverse färger för att signalera diverse fetischer och om man var aktiv/passiv (vänster/höger ficka). Så ser du någon med en näsduk i bakfickan så är det bara att ta fram kod-kortet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Handkerchief_code
Citera
2011-10-22, 16:34
Medlem
Förstår om ni är trötta på aktiv/passiv frågor vid det här laget, men det är ju onekligen intressant för oss hetrosexuella.

Jag blir relativt ofta stött på av killar. Mer frekvent än mina vänner iaf. Det är alltid en av två typer.
  1. En feminin, söt, liten kille i min egen ålder som ofta är fnittrig och ganska klassiskt flörtig. Snabbt överdrivet närgången och ofta ganska packad.
  2. En äldre (40+) man. Så gott som alltid mycket välklädd. Inte lika direkt på som den andra typen, hade det inte varit för ständigt sökande av ögonkontakt och en ständig vilja att bjuda på allt hade jag antagligen bara tagit personen för en skön snubbe.

Det låter klichéartat, men är faktiskt helt sant. Nu till frågan, eftersom det är såpass homogena grupper, kan man dra någon slutsats om huruvida dessa personer är aktiva/passiva?
Citera
2011-10-22, 16:45
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyRogers
Det låter klichéartat, men är faktiskt helt sant. Nu till frågan, eftersom det är såpass homogena grupper, kan man dra någon slutsats om huruvida dessa personer är aktiva/passiva?
nej. jag vet att det är en vanlig uppfattning även bland bögar att en persons analpenetrativa preferenser skulle återspeglas i dennes personlighet (jfr Bruce LaBruces bevingade ord "all creative people are bottoms"), men hittills har i alla fall jag inte lagt märke till att det skulle stämma. de långt flesta verkar f ö gilla både och, beroende på vem de ligger med för stunden eller hur de mår just då.
Citera
2011-11-22, 20:50
Bannlyst
Hur många av bögarna har blivit utsatta för mobror Runes närgångna äventyr?
Citera
2011-11-22, 22:18
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crabkiller
Hur många av bögarna har blivit utsatta för mobror Runes närgångna äventyr?
vilka bögar tänker du på (med tanke på ditt användande av bestämd form plural), och vem är morbror rune?
Citera
2011-11-22, 22:24
Medlem
Är det sant att era pekfingrar är längre än era ringfingrar?
Citera
2011-11-22, 22:32
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthAkesson
Är det sant att era pekfingrar är längre än era ringfingrar?
nej.
https://www.flashback.org/t1480425
Citera
2011-11-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
nej.
https://www.flashback.org/t1480425

Ska den där länken verka som något slags motbevis? Nej, ge mig nu ett någorlunda empiriskt underbyggt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in